Wodorowy bus Renault kontynuuje tournée. Pojechał na wyścig Formuły 1 

Podczas Grand Prix Holandii Formuły 1 Alpine gości wodorowego renault mastera, który kontynuuje swoją podróż przez Europę. Wybór akurat toru Zandvoort nie jest przypadkowy.

Wodorowy Renault Master gości u Alpine podczas GP Holandii Formuły 1Wodorowy renault master gości u Alpine podczas GP Holandii Formuły 1
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Alpine
Kamil Niewiński

W kontekście motoryzacji wodorowej coraz więcej do powiedzenia wydaje się mieć Renault, które w tym roku naprawdę mocno postawiło na promocję właśnie tej gałęzi swojej działalności. Dokładniej rzecz ujmując robi to poprzez swoją firmę-córkę HYVIA, która opiera się właśnie na rozwoju rozwiązań wykorzystujących wodór. Pierwszym owocem tych prac jest Renault Master H2-TECH

Wodorowy dostawczak gościł już w tym roku podczas Światowego Szczytu Wodorowego w Rotterdamie, następnie zaś wybrał się w tournée po Hiszpanii, odwiedzając Barcelonę, Saragossę oraz Madryt. Teraz Master H2-TECH wraca do Holandii, by towarzyszyć zespołowi Alpine podczas Grand Prix Holandii Formuły 1, które odbędzie się 27 sierpnia na torze Zandvoort.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Toyota Mirai - piję wodę z wydechu

HYVIA jest bardzo mocno zaangażowana w rozwój na niderlandzkim rynku, stąd właśnie intensywna promocja właśnie w tym państwie. To jednak nie wszystko. Alpine również szuka sposobu na wykorzystanie wodoru w przyszłości, co widać chociażby po niesamowitym koncepcie Alpenglow.

Dodatkowo 25 sierpnia właśnie w Zandvoort odbyła się konferencja "Fueling the future with hydrogen" ("Napędzanie przyszłości z wodorem"), która organizowana była na otwarcie weekendu wyścigowego F1 przez Alpine, Grupę Renault oraz firmy HYVIA i Plug. W kontekście tych faktów wizyta Mastera H2-TECH właśnie tam wydaje się krokiem absolutnie logicznym.

Samochód koncepcyjny Alpine Alpenglow
Samochód koncepcyjny Alpine Alpenglow © Materiały prasowe | Alpine
Wybrane dla Ciebie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy