Renault testuje wodorowego Mastera. Klienci sami mogą go sprawdzić

Renault ze swoim projektem HYVIA pojawił się na Światowym Szczycie Wodorowym w Rotterdamie. Główną atrakcją jest wodorowy Renault Master, który może zostać przetestowany przez odwiedzających.

Renault Master H2-TECHRenault Master H2-TECH
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Renault
Kamil Niewiński

Chociaż obecnie znaczna większość producentów skupia się na rozwoju technologii elektrycznych, nie porzucono równocześnie nadziei związanych z wodorem. Ten typ napędu ma swoich zwolenników, a zdaniem wielu osób może być to pewien sposób na częściowe uratowanie samochodów z jednostkami spalinowymi. Spore inwestycje na tym polu przeprowadza chociażby Renault.

Podczas trwającego w dniach 2-4 maja 2023 roku Światowego Szczytu Wodorowego w holenderskim Rotterdamie pojawiła się submarka francuskiego giganta, HYVIA. Skupia się ona na rozwoju rozwiązań związanych z wodorem, a podczas wydarzenia zaprezentowała Renault Mastera H2-TECH - wodorowego dostawczaka, który w trakcie szczytu został oddany do pierwszych testów konsumenckich.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Renault Megane RS - mógłbym je mieć, ale...

Wspomniany Master H2-TECH jest w stanie pochwalić się ciekawą specyfikacją, na czele z zasięgiem na poziomie 400 km. Trzeba to powiedzieć otwarcie - w przypadku zeroemisyjnych dostawczaków jest to naprawdę dobry wynik. W tym modelu ukazuje się również ogromna przewaga wodoru na tle energii elektrycznej - zatankowanie auta do pełna trwa zaledwie pięć minut.

HYVIA zaczyna odważnie działać na rynku, a Holandia to miejsce, w którym chce rozwinąć skrzydła. Nawiązano już współpracę z czterema salonami dealerskimi, które mają w przyszłości sprzedawać wodorowe samochody od Renault. Dodatkowo przy okazji sierpniowego GP Holandii Formuły 1 HYVIA zorganizuje konferencję dotyczącą zastosowania wodoru w transporcie.

Wybrane dla Ciebie

Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"