Xiaomi inwestuje w chińskiego rywala Tesli, markę Xpeng

Xpeng to chiński producent pojazdów elektrycznych, który mocno inspiruje się amerykańską Teslą. Ułatwiają to liczne patenty, bezpłatnie udostępniane przez amerykańskiego giganta. Chińczycy starają się go naśladować, tworząc tańszą alternatywę. I choć są wspierani przez takie firmy jak Alibaba, czy Foxconn, w dynamicznym rozwoju przeszkadzał im jednak brak wystarczających funduszy. Teraz powinno się to zmienić, gdyż do gry wkracza producent elektroniki użytkowej, firma Xiaomi.

G3 to pierwsze auto marki Xpeng.G3 to pierwsze auto marki Xpeng.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

Xiaomi to marka, która w zaledwie kilka lat od debiutu zdobyła uznaną pozycję na rynku elektroniki użytkowej, oferując produkty o zaskakująco korzystnym stosunku ceny do jakości. Chińczycy starają się stale poszerzać spektrum swojej działalności także o motoryzację, deklarując wsparcie dla producenta pojazdów elektrycznych, jakim jest firma Xpeng.

Xiaomi w zamian za akcje Xpeng zaoferowało 400 mln dolarów na rozwój technologii autonomicznych w kolejnych pojazdach elektrycznych, a także rozwiązania pozwalające na łatwą integrację ich systemów z telefonami komórkowymi. Warto wspomnieć, że Xpeng póki co nie dysponuje imponującą gamą modeli. Tak naprawdę ogranicza się ona do jednego crossovera G3, który od debiutu na początku 2019 roku sprzedał się już w ilości ponad 10 tysięcy egzemplarzy.

Wiosną 2020 roku poznać mamy kolejną propozycję, jaką będzie limuzyna X7 mająca stanowić tańszą alternatywę m.in. dla Tesli Model S. Twórcy chwalą się wykorzystaniem technologii autonomicznej jazdy oraz maksymalnym zasięgiem rzędu 600 km. Stylistycznie X7 zapowiada się całkiem nieźle, w wielu detalach przypominając produkty amerykańskiego giganta.

Wsparcie Xiaomi może przyczynić się do znaczącego przyspieszenia rozwoju marki Xpeng. Przynajmniej na lokalnym, azjatyckim rynku. Europejczycy i Amerykanie, choć przekonali się do chińskiej elektroniki, nadal nie do końca ufają wytworom tamtejszej motoryzacji. Kto wie? Może to właśnie Xpeng będzie pierwszą marką, która zmieni ten niekorzystny wizerunek pojazdów z Państwa Środka.

Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku