Nowe auta polskich piłkarzy. Marka stała się ostatnio hitem

Chiński producent BYD rozpoczął właśnie 3-letnią współpracę z klubem piłkarskim Inter Mediolan, w którym występuje m.in. dwóch reprezentantów Polski. Oznacza to, że piłkarze dostaną nowe samochody służbowe. Wiemy, jakim modelem będą jeździć.

BYD Sealion 7BYD Sealion 7
Źródło zdjęć: © WP Autokult | Mateusz Lubczański
Filip Buliński

BYD to chińska marka, która w ostatnim czasie zaliczyła ogromny wzrost sprzedaży. Wystarczy powiedzieć, że w 2024 r. firma sprzedała globalnie 4,2 mln pojazdów, co oznacza poprawę wyniku o 41 proc. względem 2023 r.

Większe zainteresowanie można zauważyć także w Europie. W pierwszym półroczu 2025 r. producent sprzedał u nas ponad 70 tys. aut, co oznacza aż 311-procentowy wzrost względem analogicznego okresu 2024 r. Z kolei w kwietniu chińska marka przegoniła w wynikach sprzedaży Teslę.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Plebiscyt Samochód Roku Wirtualnej Polski 2025

Chińczycy bardzo mocno stawiają na marketing, a BYD już wcześniej zdecydował się na współpracę ze światem piłkarskim, będąc m.in. głównym sponsorem Mistrzostw Europy 2024 w Niemczech oraz Mistrzostw Europy U-21 2025. Teraz marka ogłosiła globalne partnerstwo z włoskim klubem Inter Mediolan. Umowa została podpisana na kolejne 3 lata.

BYD nawiązało 3-letnie partnerstwo z Interem Mediolan
BYD nawiązało 3-letnie partnerstwo z Interem Mediolan © Materiały prasowe | Lorenzo Palizzolo

BYD liczy tym samym na uwagę kibiców znanego i utytułowanego klubu, który ma liczne grono fanów nie tylko w Europie, ale także w Ameryce Południowej czy na rodzimym, chińskim rynku. Z tej okazji marka przygotuje także specjalne wersje swoich modeli w kolorystyce klubu.

Do samego Interu ma z kolei trafić ok. 70 samochodów, z których będzie korzystać sztab szkoleniowy oraz piłkarze. Reprezentanci Polski Piotr Zieliński i Nicola Zalewski mogą więc liczyć na nowe auta służbowe. Do ich dyspozycji oddany zostanie model Sealion 7.

To elektryk, który występuje z 313- lub 530-konnym silnikiem oraz akumulatorem o pojemności 82,5 lub 91,3 kWh. Możemy podejrzewać, że w ręce klubu trafi topowa wersja napędowa, która osiąga pierwszą "setkę" w 4,5 s. W Polsce cena takiego auta wynosi 248 tys. zł.

Przeczytaj naszą recenzję z pierwszych jazd BYD Sealion 7:

Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Alpine A390 - warto się zainteresować
Pierwsza jazda: Alpine A390 - warto się zainteresować
Nowy Jeep Compass w końcu z pełnym cennikiem. Hybryda plug-in dołącza do gamy
Nowy Jeep Compass w końcu z pełnym cennikiem. Hybryda plug-in dołącza do gamy
Nowy Nissan Micra wjeżdża do Polski. Na razie tylko w droższych wersjach
Nowy Nissan Micra wjeżdża do Polski. Na razie tylko w droższych wersjach
UE zmienia zdanie. Nie będzie zakazu spalinówek od 2035 r.
UE zmienia zdanie. Nie będzie zakazu spalinówek od 2035 r.
Smart wróci w formie, jaką wszyscy znamy. Trwają testy nowego modelu
Smart wróci w formie, jaką wszyscy znamy. Trwają testy nowego modelu
Pierwsza jazda: Toyota Aygo X – sztuka miniaturyzacji
Pierwsza jazda: Toyota Aygo X – sztuka miniaturyzacji
Elektryczna Toyota wjeżdża do Polski. Znamy zasięg i ceny
Elektryczna Toyota wjeżdża do Polski. Znamy zasięg i ceny
Będzie nowy Ford F-150 Lightning, ale w innej formie, niż do tej pory
Będzie nowy Ford F-150 Lightning, ale w innej formie, niż do tej pory
Więcej hybryd, mniej elektryków. Ford ogłasza plan na 2030
Więcej hybryd, mniej elektryków. Ford ogłasza plan na 2030
Volkswagen ID. Polo coraz bliżej. Niemcy zdradzili szczegóły taniego elektryka
Volkswagen ID. Polo coraz bliżej. Niemcy zdradzili szczegóły taniego elektryka
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Test Leapmotor T03. Znalazłem haczyk w sensacyjnym chińskim aucie za 99 zł miesięcznie
Test Leapmotor T03. Znalazłem haczyk w sensacyjnym chińskim aucie za 99 zł miesięcznie
MOŻE JESZCZE JEDEN ARTYKUŁ? ZOBACZ CO POLECAMY 🌟