1050 KM z prądu. Tak Lucid Air zamierza przyćmić Teslę

Amerykański producent aut elektrycznych Lucid zaprezentował nową, topową odmianę modelu Air. Może się ona pochwalić oszałamiającą mocą, a co za tym idzie, świetnymi osiągami. Zdaniem przedstawiciel marki to najmocniejszy produkcyjny elektryk w USA.

Lucid AirLucid Air
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Lucid
Aleksander Ruciński

Lucid Air Grand Touring Performance ma dwa silniki elektryczne, po jednym na każdą z osi, które generują łącznie 1050 KM mocy. To znacznie więcej niż w i tak imponującej, 830-konnej odmianie Grand Touring. Jak nietrudno się domyślać, osiągi nie dają powodów do narzekań - pierwsza setka pojawia się na liczniku po 2,6 sekundy, a maksymalny deklarowany zasięg to około 720 km.

Wszystko to przy możliwości szybkiego ładowania prądem o mocy do 350 kW, co oznacza, że, korzystając z odpowiednio mocnych urządzeń, zyskamy 482 km zasięgu w zaledwie 21 minut. Wrażenie robi też wyposażenie z trzema wyświetlaczami w rozdzielczości 5k, ponad 30 systemami wsparcia kierowcy i charakterystyczną, panoramiczną szybą przednią.

Jak donoszą przedstawiciele marki, topową wersję poznamy przede wszystkim po 21-calowych felgach o specjalnym wzorze, ubranych w wyczynowe opony Pirelli. Klienci mogą też zdecydować się na jeden z pięciu lakierów nadwozia: Stellar White, Cosmos Silver, Zenith Red, Infinite Black i Quantum Grey.

Lucid Air
Lucid Air © mat. prasowe / Lucid

Wszystko to nie jest niestety tanie, choć jeśli weźmiemy pod uwagę luksusowy charakter i osiągi godne sportowego superauta, cena wydaje się akceptowalna. W mateczniku Lucida, USA, trzeba wyłożyć 179 tys. dolarów, co w przeliczeniu daje ponad 750 tys. zł. Z drugiej strony, za 40 tys. dolarów mniej można kupić 1020-konną Teslę Model S Plaid. Niebawem przekonamy się, czy Lucid będzie w stanie rzucić jej wyzwanie. Pierwsze dostawy ruszą już w czerwcu 2022 roku.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie