1050 KM z prądu. Tak Lucid Air zamierza przyćmić Teslę

Amerykański producent aut elektrycznych Lucid zaprezentował nową, topową odmianę modelu Air. Może się ona pochwalić oszałamiającą mocą, a co za tym idzie, świetnymi osiągami. Zdaniem przedstawiciel marki to najmocniejszy produkcyjny elektryk w USA.

Lucid AirLucid Air
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Lucid
Aleksander Ruciński

Lucid Air Grand Touring Performance ma dwa silniki elektryczne, po jednym na każdą z osi, które generują łącznie 1050 KM mocy. To znacznie więcej niż w i tak imponującej, 830-konnej odmianie Grand Touring. Jak nietrudno się domyślać, osiągi nie dają powodów do narzekań - pierwsza setka pojawia się na liczniku po 2,6 sekundy, a maksymalny deklarowany zasięg to około 720 km.

Wszystko to przy możliwości szybkiego ładowania prądem o mocy do 350 kW, co oznacza, że, korzystając z odpowiednio mocnych urządzeń, zyskamy 482 km zasięgu w zaledwie 21 minut. Wrażenie robi też wyposażenie z trzema wyświetlaczami w rozdzielczości 5k, ponad 30 systemami wsparcia kierowcy i charakterystyczną, panoramiczną szybą przednią.

Jak donoszą przedstawiciele marki, topową wersję poznamy przede wszystkim po 21-calowych felgach o specjalnym wzorze, ubranych w wyczynowe opony Pirelli. Klienci mogą też zdecydować się na jeden z pięciu lakierów nadwozia: Stellar White, Cosmos Silver, Zenith Red, Infinite Black i Quantum Grey.

Lucid Air
Lucid Air © mat. prasowe / Lucid

Wszystko to nie jest niestety tanie, choć jeśli weźmiemy pod uwagę luksusowy charakter i osiągi godne sportowego superauta, cena wydaje się akceptowalna. W mateczniku Lucida, USA, trzeba wyłożyć 179 tys. dolarów, co w przeliczeniu daje ponad 750 tys. zł. Z drugiej strony, za 40 tys. dolarów mniej można kupić 1020-konną Teslę Model S Plaid. Niebawem przekonamy się, czy Lucid będzie w stanie rzucić jej wyzwanie. Pierwsze dostawy ruszą już w czerwcu 2022 roku.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Lamborghini Urus pozostanie hybrydą w kolejnej generacji. Elektryk przesunięty w czasie
Lamborghini Urus pozostanie hybrydą w kolejnej generacji. Elektryk przesunięty w czasie
Kia EV5 wjeżdża do Europy. Na razie w okrojonym składzie
Kia EV5 wjeżdża do Europy. Na razie w okrojonym składzie
Nowa KIA EV6 wjeżdża do salonów. Znamy ceny
Nowa KIA EV6 wjeżdża do salonów. Znamy ceny
Nowe samochody papieża Leona XIV. Takich jeszcze w Watykanie nie było
Nowe samochody papieża Leona XIV. Takich jeszcze w Watykanie nie było
Wywiad: Szef Audi Gernot Döllner tłumaczy wycofanie się z pełnej elektryfikacji marki
Wywiad: Szef Audi Gernot Döllner tłumaczy wycofanie się z pełnej elektryfikacji marki
Volkswagen twierdzi, że PHEV może być oszczędny w każdych warunkach. Sprawdziłem to w Danii
Volkswagen twierdzi, że PHEV może być oszczędny w każdych warunkach. Sprawdziłem to w Danii
Elektryk Sony i Hondy traci, choć nawet nie zdążył wyjechać na drogi
Elektryk Sony i Hondy traci, choć nawet nie zdążył wyjechać na drogi
Hyundai Ioniq 9 wjeżdża do Polski. Znamy ceny rodzinnego SUV-a na prąd
Hyundai Ioniq 9 wjeżdża do Polski. Znamy ceny rodzinnego SUV-a na prąd
Pierwszy kontakt z Lexusem ES: przedłużony w standardzie
Pierwszy kontakt z Lexusem ES: przedłużony w standardzie
"10 lat za wcześnie". Projektant Mercedesa o błędzie, jakim jest EQS
"10 lat za wcześnie". Projektant Mercedesa o błędzie, jakim jest EQS
Diesel już się nie sprzedaje. Niemcy wybrali alternatywę
Diesel już się nie sprzedaje. Niemcy wybrali alternatywę
Chery Tiggo już w Polsce. Rzuci wyzwanie Kii
Chery Tiggo już w Polsce. Rzuci wyzwanie Kii