1050 KM z prądu. Tak Lucid Air zamierza przyćmić Teslę

Amerykański producent aut elektrycznych Lucid zaprezentował nową, topową odmianę modelu Air. Może się ona pochwalić oszałamiającą mocą, a co za tym idzie, świetnymi osiągami. Zdaniem przedstawiciel marki to najmocniejszy produkcyjny elektryk w USA.

Lucid AirLucid Air
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Lucid
Aleksander Ruciński

Lucid Air Grand Touring Performance ma dwa silniki elektryczne, po jednym na każdą z osi, które generują łącznie 1050 KM mocy. To znacznie więcej niż w i tak imponującej, 830-konnej odmianie Grand Touring. Jak nietrudno się domyślać, osiągi nie dają powodów do narzekań - pierwsza setka pojawia się na liczniku po 2,6 sekundy, a maksymalny deklarowany zasięg to około 720 km.

Wszystko to przy możliwości szybkiego ładowania prądem o mocy do 350 kW, co oznacza, że, korzystając z odpowiednio mocnych urządzeń, zyskamy 482 km zasięgu w zaledwie 21 minut. Wrażenie robi też wyposażenie z trzema wyświetlaczami w rozdzielczości 5k, ponad 30 systemami wsparcia kierowcy i charakterystyczną, panoramiczną szybą przednią.

Jak donoszą przedstawiciele marki, topową wersję poznamy przede wszystkim po 21-calowych felgach o specjalnym wzorze, ubranych w wyczynowe opony Pirelli. Klienci mogą też zdecydować się na jeden z pięciu lakierów nadwozia: Stellar White, Cosmos Silver, Zenith Red, Infinite Black i Quantum Grey.

Lucid Air
Lucid Air © mat. prasowe / Lucid

Wszystko to nie jest niestety tanie, choć jeśli weźmiemy pod uwagę luksusowy charakter i osiągi godne sportowego superauta, cena wydaje się akceptowalna. W mateczniku Lucida, USA, trzeba wyłożyć 179 tys. dolarów, co w przeliczeniu daje ponad 750 tys. zł. Z drugiej strony, za 40 tys. dolarów mniej można kupić 1020-konną Teslę Model S Plaid. Niebawem przekonamy się, czy Lucid będzie w stanie rzucić jej wyzwanie. Pierwsze dostawy ruszą już w czerwcu 2022 roku.

Wybrane dla Ciebie
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie