5 mitów o elektrykach i Mercedes EQA, by się z nimi zmierzyć. Tu trzeba spojrzeć szerzej

Auta elektryczne coraz mocniej podkreślają swoją obecność w salonach, ale na polskich drogach - nie do końca. Moim zdaniem po części winne są mity, które krążą wokół tych samochodów. Dlatego zza kierownicy Mercedesa EQA postanowiłem się z nimi rozprawić.

Michał Zieliński

Mercedes EQA - vlog

Charakterystyczne zielone tablice, którymi od początku 2020 roku wyróżniają się w Polsce auta elektryczne, to ciągle rzadkość. Liczba samochodów wyłącznie na prąd w naszym kraju to niewiele ponad 12 tys. i choć wzrosty są imponujące, to ciągle sporo brakuje nam do liderów. Tymczasem pod wieloma względami takie modele są dokładnie tym, czego szukają klienci.

Nie twierdzą tak sceptycy. Podkreślają, że ładowanie auta elektrycznego trwa długo, jest drogie, że bez systemu dopłat nie ma sensu kupować takiego samochodu. Poza tym podróżowanie elektrykiem jest trudne, a w salonie trzeba zostawić więcej. Czy tak jest naprawdę? Cóż - niekoniecznie, co pokazuję w powyższym vlogu na przykładzie Mercedesa EQA.

Wybór nie był przypadkowy. Po teście tego auta – który pojawi się na łamach e-Autokultu – stwierdziłem, że to dobra pozycja, by rozpocząć swoją przygodę z elektromobilnością. Zaskoczył mnie prostotą i przyjaznością. Wsiadając za kierownicę, nie czujesz, że ktoś wrzuca cię na głęboką wodę. Wręcz przeciwnie – prowadzi cię za rękę przez nieznane rejony i ułatwia korzystanie z elektryka. Zapraszam na film!

Wybrane dla Ciebie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy