Gianmaria Fulgenzi © Materiały prasowe | Ferrari

Akumulatory w elektrykach do kosza po kilku latach? Szefowie Ferrari zdradzają mi, jakie marka znalazła na to rozwiązanie

Mateusz Żuchowski

Do świata elektromobilności wchodzą kolejni, coraz to bardziej egzotyczni gracze, którzy spotykają się z nowymi problemami — ale dzięki temu wypracowują nowe, bezprecedensowe rozwiązania. Dwie osoby z zarządu Ferrari opowiadają mi o strategii, na której mogą zyskać również inni producenci samochodów, a przez to i dużo większa grupa kierowców.

Opisywana przeze mnie niedawno premiera przełomowego Ferrari F80 odbyła się w wymownym miejscu: zupełnie nowej części fabryki o nazwie "E-building". Błyszczący jeszcze od nowości, nieskazitelnie czysty budynek stanowi pokaz siły i nowe oblicze marki: w ramach jego budowy powstała również gigantyczna farma fotowoltaiczna o mocy 1,3 MW oraz sieć dróg rowerowych w całym Maranello, dzięki której pracownicy budujący jedne z najmocniejszych samochodów na świecie mogli dojechać do pracy siłą własnych mięśni.

Wybrane dla Ciebie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy