Alpina i8 nigdy nie trafiła do produkcji. Wiemy dlaczego

BMW i8 w wydaniu Alpiny nie doczekało się seryjnej produkcji. Po kilkunastu miesiącach od planowanej premiery, do której nie doszło, szef marki, Andreas Bovensiepen poinformował o powodach takiej decyzji.

BMW i8 mogło być Alpiną, ale tak się nie stało.BMW i8 mogło być Alpiną, ale tak się nie stało.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

Prawie 2 lata temu Alpina poinformowała o własnej interpretacji BMW i8 - mocniejszej, bardziej luksusowej i dopracowanej w każdym detalu. Auto ostatecznie jednak nie trafiło do sprzedaży. Szkoda, bo to naprawdę ciekawa konstrukcja.

Seryjne BMW i8 wykorzystuje hybrydę silnika elektrycznego i benzynowego, 3-cylindrowego 1.5. W wydaniu Alpiny zastąpiono go większym, 4-cylindrowym motorem z BMW M135i, co pozwoliło uzyskać imponujące parametry: moc 462 KM i 700 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Takie i8 z pewnością miałoby wzięcie wśród klientów. Dlaczego więc nie powstało?

Niedawno wyjaśnił to szef Alpiny, Andreas Bovensiepen, który na łamach BMW Blog podzielił się swoimi przemyśleniami. Jak się okazuje, przeróbka BMW na alpinę okazała się trudniejsza niż w przypadku innych modeli z Bawarii.

Już na początku dostrzeżono problemy z chłodzeniem - standardowy intercooler ustąpił miejsca większemu, do tego konieczne było zamontowanie jeszcze dwóch chłodnic w błotnikach, odpowiadających za właściwą temperaturę oleju w skrzyni biegów.

Sama skrzynia również okazała się problematyczna - 6-stopniowy automat z serii nie był w stanie przenieść większej mocy i momentu obrotowego, więc zdecydowano się na 8-biegowego Aisina z M135i - większego i cięższego. Aby zmieścić przekładnię, trzeba było przebudować i wzmocnić nadwozie, co zaowocowało łącznym przyrostem masy na poziomie 100 kg.

Ostatni z powodów to problemy z oprogramowaniem, które musiało zostać dostosowane do nowego, mocniejszego napędu. W przypadku hybrydy kwestia ta przysporzyła Alpinie wiele problemów. Ostatecznie projekt uznano za zbyt kosztowny i czasochłonny.

Informacje, którymi Bovensiepen podzielił się z BMW Blog, rzucają zupełnie nowe światło na sprawę. Warto bowiem wspomnieć, że jeszcze w 2019 roku oficjalnym powodem rezygnacji z ostrego i8 było ryzyko zachwiania nowego wizerunku BMW jako marki stawiającej przede wszystkim na ekologię.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy