BMW iX xDrive50: sprawdzam, czy ma magię litery i

TestyBMWBMW iX xDrive50: sprawdzam, czy ma magię litery i08.07.2022 10:49
BMW iX
Źródło zdjęć: © fot. Mariusz Zmysłowski

BMW jakiś czas temu zapowiedziało, że i3 nie będzie miało następcy. Było to dla mnie zaskakujące, bo to był świetny model, którego nie dało się nie polubić od pierwszego kilometra. Dopiero potem, po wyjaśnieniu, co dalej z linią i oraz przedstawieniu elektrycznego SUV-a iX zrozumiałem, w co gra BMW.

Bardzo upraszczając narrację wokół rodziny modeli z literką i, chodzi tu o to, by modelami z tym oznaczeniem pokazywać przyszłość marki, wskazywać trendy, za którymi podąży wkrótce cała reszta gamy modelowej. BMW i to coś pośrodku między modelami koncepcyjnymi a zwykłymi samochodami, które kupujemy w salonie.

Właśnie dlatego i3 nie będzie miało następcy. Przynajmniej na razie. Przyszedł czas na inne typy nadwozi i aut. Stąd teraz i4, iX oraz i7. Jednocześnie jest to bardzo duże zobowiązanie, bo BMW, przypisując model do tej rodziny, mówi: patrzcie, to jest nasz flagowiec pod względem rozwiązań technologicznych. Od tych aut powinniśmy więc wymagać najwięcej.

BMW iX, Źródło zdjęć: © fot. Mariusz Zmysłowski
BMW iX
Źródło zdjęć: © fot. Mariusz Zmysłowski

Ponieważ byłem wielkim fanem i3, postanowiłem sprawdzić, czy iX jest godnym członkiem tej rodziny. I tu nie chodzi o test tego samochodu, bo ten już doskonale przeprowadził Michał Zieliński. Ja chciałem sprawdzić to, czego nie da się opisać zasięgiem czy innymi osiągami.

Kiedy pierwszy raz wsiadłem do i3, a później również do i8, czułem, że to coś kompletnie innego. Jazda tymi samochodami dawała poczucie obcowania z czymś ważnym w historii marki. Dało się poczuć, że to kamienie milowe. Za kierownicą te auta emanowały futuryzmem w najlepszym wydaniu. To było "łał" od pierwszego wejrzenia.

BMW iX, Źródło zdjęć: © fot. Mariusz Zmysłowski
BMW iX
Źródło zdjęć: © fot. Mariusz Zmysłowski

Takie wrażenie niełatwo wywołać, szczególnie że postęp jest obecnie gigantyczny. Automatyzacja jazdy, potężne multimedia – to wszystko nurkuje do coraz niższych segmentów.

Wsiadam więc po raz pierwszy do BMW iX, naciskam kryształowy starter, ruszam i już widzę, że ten sprawdzian otoczki, jaką roztacza ten samochód, będzie tu zdany na 5. I nie chodzi tu o miażdżące przyspieszenie 4,6 s do 100 km/h, świetny zasięg (osiągalne w praktyce 500 km) – te liczby jeszcze teraz robią wrażenie (ale też już nie takie, jak kilka lat temu), lecz szybko staną się standardem.

BMW iX, Źródło zdjęć: © fot. Mariusz Zmysłowski
BMW iX
Źródło zdjęć: © fot. Mariusz Zmysłowski

Sednem jest tutaj to, jak kierowca czuje się za sterami tej maszyny. Wygląd całego kokpitu, dźwięki, które wydaje auto w trakcie przyspieszania, połączenie nieco ekstrawaganckich kryształów do sterowania fotelem i multimediami z dość minimalistyczną całą resztą wnętrza, a do tego świetne zestawienie kolorów, sprawiają, że ten test kamienia milowego, który i3 przechodziło bez problemu (a właściwie samo go stworzyło), iX zdaje już po pierwszych metrach.

Do tego trzeba oddać BMW, że zrobiło wiele, żeby ten SUV był naprawdę ekologiczny. Bo sam napęd zasilany prądem to moim zdaniem za mało. Niemcy zadbali też o to, żeby akumulatory były montowane w tym samym zakładzie, w którym składane jest ostatecznie auto. Do tego użyto aluminium z recyklingu, przetwarzanego z wykorzystaniem energii słonecznej. Przy produkcji modelu iX wykorzystuje się też energię z elektrowni wodnych, a drewno pozyskiwane jest z certyfikowanych upraw.

BMW iX, Źródło zdjęć: © fot. Mariusz Zmysłowski
BMW iX
Źródło zdjęć: © fot. Mariusz Zmysłowski

Fakt, że iX to – oprócz tej całej otoczki – po prostu dobry, przestronny, bardzo komfortowy samochód, tylko upewnia mnie w przekonaniu, że BMW doskonale rozgrywa rodzinę modeli i. Jeśli chcecie mieć poczucie, że jeździcie czymś wyjątkowym, nie musicie szukać dalej. BMW iX przybyło z przyszłości, żeby zaspokoić właśnie tę potrzebę.

BMW iX xDrive50 (2022) – galeria zdjęć

[1/20]
[2/20]
[3/20]
[4/20]
[5/20]
[6/20]
[7/20]
[8/20]
[9/20]
[10/20]
[11/20]
[12/20]
[13/20]
[14/20]
[15/20]
[16/20]
[17/20]
[18/20]
[19/20]
[20/20]

BMW iX xDrive50 (2022) – dane techniczne

BMW iX xDrive50 (2022)
Rodzaj jednostki napędowej:Elektryczna
Liczba silników:2
Typ napędu:AWD
Pojemność akumualora trakcyjnego:105,2 kWh netto
Maksymalna moc ładowania:200 kW DC
Min. czas ładowania DC (10-80%):40 min
Moc maksymalna napędu:523 KM
Moment maksymalny napędu:765 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h:4,6 s
Prędkość maksymalna:200 km/h
Pojemność bagażnika:500 l
Ceny:
Model od:409 100 zł
Wersja napędowa:538 100 zł
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.