Bugatti zamierza stworzyć 4-miejscowe auto z napędem elektrycznym

Bugatti zamierza stworzyć 4-miejscowe auto z napędem elektrycznym21.11.2019 12:45
W przeszłości Bugatti tworzyło już 4-drzwiowe koncepty - na zdjęciu model 16C Galibier.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe

Bugatti to marka słynąca z produkcji bezkompromisowych samochodów sportowych, która w ostatnich latach wykorzystywała wyłącznie spalinowe silniki W16. Teraz zamierza jednak spróbować sił w nowym segmencie rynku, jakim są czteromiejscowe pojazdy z napędem elektrycznym.

Elektryfikacja to proces, który odciska coraz większe piętno na współczesnej motoryzacji. Kolejne marki dołączają do grona producentów pojazdów zasilanych prądem. Choć trudno w to uwierzyć, niebawem w tym gronie znajdziemy najprawdopodobniej także sportowe i bezkompromisowe Bugatti, które w ostatnich dziesięcioleciach dało światu tak wspaniałe, spalinowe maszyny jak EB110, Veyron oraz Chiron.

To piekielnie mocne i przerażająco szybkie auta. Trudno jednak nazwać je ekologicznymi, a tym bardziej przystępnymi cenowo. Wiele wskazuje jednak, że Bugatti zamierza wejść "pod strzechy". No może nie do końca... lecz chociaż na bogate przedmieścia. Skąd taki wniosek? Otóż szef Bugatti, Stephan Winkelmann w wywiadzie udzielonym niedawno dla portalu "Bloomberg" przyznał, że firma poważnie rozważa stworzenie samochodu w cenie poniżej 1 mln dolarów.

Jak na Bugatti jest to niemalże okazja. Co więcej, ma być to samochód zdolny przewieźć 4 osoby, zapewniając przy tym odpowiedni poziom komfortu i luksusu. Oprócz tego powinien zapewniać także przyzwoite osiągi. A wszystko to przy wykorzystaniu napędu elektrycznego. Winkelmann potwierdził, że Bugatti prowadzi obecnie rozmowy z przedstawicielami koncernu Volkswagena (do którego należy), mające na celu uzyskanie finansowego wsparcia dla projektu.

Nowe, elektryczne Bugatti miałoby być bardzo szybkim Grand Tourerem pokroju Bentleya Continentala lub co gorsza - crossoverem. Pozostaje mieć nadzieję, że zwycięży ta pierwsza opcja, tym bardziej że istnieje już bardzo dobra baza do budowy takiego pojazdu. Jest nią oczywiście Porsche Taycan, które wspaniale łączy świetne osiągi z elektrycznym napędem i praktycznością.

Wystarczy dodać do tego znacznie więcej luksusu, zmienić stylistykę nadwozia i można oferować pierwsze, elektryczne Bugatti w historii. Koncern Volkswagena jeszcze nie podjął ostatecznej decyzji. Niemcy zapewne wcześniej zbadają rynek i sprawdzą, czy inwestycja jest w stanie przynieść jakiekolwiek zyski. Biorąc jednak pod uwagę stale rosnące zainteresowanie klientów pojazdami elektrycznymi oraz markami luksusowymi, możemy być niemal pewni, że będzie to decyzja pozytywna.

Źródło artykułu:WP Autokult
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.