Polski akcent w Volkswagenie ID.3

W Volkswagenie ID.3 niemiecki koncern upatruje przełomu na miarę Golfa, a wcześniej Garbusa.
W Volkswagenie ID.3 niemiecki koncern upatruje przełomu na miarę Golfa, a wcześniej Garbusa.
Filip Buliński

08.11.2019 14:59, aktual.: 13.03.2023 13:47

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Zakłady Volkswagen Poznań, poza produkcją niektórych aut niemieckiej marki, zajmują się także wytwarzaniem elementów do innych modeli, które następnie są wysyłane m.in. do Czech, Brazylii czy Chin. Jedną z tych części jest obudowa silnika elektrycznego do nowego Volkswagena ID.3.

Volkswagen przy okazji zmontowania pierwszego egzemplarza nowego ID.3, pochwalił się że jego produkcja jest neutralna pod względem emisji dwutlenku węgla, wliczając w to także łańcuch dostaw. Nie inaczej jest w przypadku wytwarzania elementu w Polsce. Już na początku tego roku, odlewnia dołączyła do zakładów niemieckiego koncernu w Poznaniu, które są zasilane w 100 proc. energią elektryczną pochodzącą ze źródeł odnawialnych.

Odlewnia w Poznaniu zajmie się wytwarzaniem obudowy silnika elektrycznego
Odlewnia w Poznaniu zajmie się wytwarzaniem obudowy silnika elektrycznego© fot. mat. prasowe

W modernizację i kupno nowych urządzeń przeznaczonych do produkcji elementu silnika elektrycznego zainwestowano 40 mln zł. W hali o powierzchni 1200 m2 z nowoczesną linią produkcyjną, ma powstawać ok. pół miliona sztuk wspomnianej części. Następnie obudowy trafią do zakładu w Kassel, gdzie powstaje elektryczny układ napędowy. Całość ląduje w fabryce w Zwickau, gdzie podzespół jest montowany w samochodzie.

Inwestycja modernizacji i zakupu nowych urządzeń wynosi 40 mln zł
Inwestycja modernizacji i zakupu nowych urządzeń wynosi 40 mln zł© fot. mat. prasowe

Cały proces produkcji obudowy, jest w pełni zautomatyzowany. Wykorzystywane są przy tym, cztery innowacyjne technologie: digitalizacja całej linii z wykorzystaniem systemu kodów DCM i kamer, automatyczny załadunek części na linię obróbczą przy pomocy robota i skanera laserowego, technologia chłodzenia narzędzi obróbczych za pomocą mgły olejowej i powietrza oraz w pełni zautomatyzowane pakowanie części połączone z systemem logistycznym.

Poniżej możecie zobaczyć film z procesu produkcyjnego elementu:

Obudowa silnika elektrycznego ID.3 produkowana w odlewni zakładów Volkswagen Poznań

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/9]
Źródło artykułu:WP Autokult