WAŻNE
TERAZ

Polska wygrywa z Finlandią - taką reprezentację chcemy oglądać!

Polski akcent w Volkswagenie ID.3

Zakłady Volkswagen Poznań, poza produkcją niektórych aut niemieckiej marki, zajmują się także wytwarzaniem elementów do innych modeli, które następnie są wysyłane m.in. do Czech, Brazylii czy Chin. Jedną z tych części jest obudowa silnika elektrycznego do nowego Volkswagena ID.3.

W Volkswagenie ID.3 niemiecki koncern upatruje przełomu na miarę Golfa, a wcześniej Garbusa.W Volkswagenie ID.3 niemiecki koncern upatruje przełomu na miarę Golfa, a wcześniej Garbusa.
Filip Buliński

Volkswagen przy okazji zmontowania pierwszego egzemplarza nowego ID.3, pochwalił się że jego produkcja jest neutralna pod względem emisji dwutlenku węgla, wliczając w to także łańcuch dostaw. Nie inaczej jest w przypadku wytwarzania elementu w Polsce. Już na początku tego roku, odlewnia dołączyła do zakładów niemieckiego koncernu w Poznaniu, które są zasilane w 100 proc. energią elektryczną pochodzącą ze źródeł odnawialnych.

Odlewnia w Poznaniu zajmie się wytwarzaniem obudowy silnika elektrycznego
Odlewnia w Poznaniu zajmie się wytwarzaniem obudowy silnika elektrycznego © fot. mat. prasowe

W modernizację i kupno nowych urządzeń przeznaczonych do produkcji elementu silnika elektrycznego zainwestowano 40 mln zł. W hali o powierzchni 1200 m2 z nowoczesną linią produkcyjną, ma powstawać ok. pół miliona sztuk wspomnianej części. Następnie obudowy trafią do zakładu w Kassel, gdzie powstaje elektryczny układ napędowy. Całość ląduje w fabryce w Zwickau, gdzie podzespół jest montowany w samochodzie.

Inwestycja modernizacji i zakupu nowych urządzeń wynosi 40 mln zł
Inwestycja modernizacji i zakupu nowych urządzeń wynosi 40 mln zł © fot. mat. prasowe

Cały proces produkcji obudowy, jest w pełni zautomatyzowany. Wykorzystywane są przy tym, cztery innowacyjne technologie: digitalizacja całej linii z wykorzystaniem systemu kodów DCM i kamer, automatyczny załadunek części na linię obróbczą przy pomocy robota i skanera laserowego, technologia chłodzenia narzędzi obróbczych za pomocą mgły olejowej i powietrza oraz w pełni zautomatyzowane pakowanie części połączone z systemem logistycznym.

Poniżej możecie zobaczyć film z procesu produkcyjnego elementu:

Obudowa silnika elektrycznego ID.3 produkowana w odlewni zakładów Volkswagen Poznań

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/9] Źródło zdjęć: |

Wybrane dla Ciebie

Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"