Fiat 500 Electric 3+1 nie ma sensu i właśnie dlatego jest wspaniały

Małe drzwiczki ułatwiające dostęp do tylnej kanapy zamontowane z prawej strony nadwozia to główna atrakcja Fiata 500 Electric w wersji 3+1. Detal, który z pozoru nie ma sensu, może przyciągnąć do salonów nowych klientów.

Elektryczny Fiat 500 stał się bardziej praktyczny.Elektryczny Fiat 500 stał się bardziej praktyczny.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński
17

Fiat 500 Electric nie zdążył jeszcze na dobre rozgościć się w salonach, a Włosi już serwują nam kolejne, smakowite danie na jego bazie. Mowa o wersji 3+1, która jest niczym innym, jak bardziej praktycznym wydaniem wyposażonym w dodatkowe drzwiczki zamontowane z prawej strony nadwozia.

Drzwiczki, a nie drzwi. Dlaczego? Spójrzcie na zdjęcia, a zrozumiecie. Przestrzeń po ich otwarciu jest na tyle niewielka, że raczej nie ułatwi znacząco zajmowania miejsca na tylnej kanapie - a taki zapewne był zamysł twórców. Dziwne, gdyż jak sądzę, większość właścicieli Fiata 500 traktuje kanapę jako zbędny dodatek.

Choć pomysł zdaje się nie mieć większego sensu, odwaga Włochów jest wspaniała i zasługuje na uznanie. By zamontować dodatkowe drzwiczki trzeba było bowiem pozbyć się prawego słupka B i wzmocnić nadwozie, co z pewnością przełożyło się nie tylko na niemałe koszty, ale i wzrost masy - na szczęście tylko o 30 kg.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat. prasowe

Fiat pozwolił sobie na takie fanaberie w niepewnych czasach, kryzysie finansowym i przy nienajlepszej kondycji marki. I jak tu nie kochać Włochów? Rynek samochodów takich jak "pięćsetka" rządzi się jednak swoimi prawami, więc bardzo możliwe, że odmiana 3+1 będzie wyjątkowo popularna. W końcu wiele osób chce się wyróżnić, a dodatkowa para drzwi powinna przykuwać uwagę.

Pytanie tylko co z ceną. Jeśli wydanie La Prima póki co stanowi w Polsce wydatek w wysokości 154 900 zł, możliwe, że 3+1 przekroczy pułap 160 tys. zł. Odpowiedź zapewne poznamy niebawem.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/22] Źródło zdjęć: |

Wybrane dla Ciebie

Nowe Renault 4 wycenione w Polsce. Do wyboru dwie wersje napędu
Nowe Renault 4 wycenione w Polsce. Do wyboru dwie wersje napędu
Oto najmocniejszy Opel w gamie. Tak, jest elektryczny
Oto najmocniejszy Opel w gamie. Tak, jest elektryczny
Škoda Enyaq RS Race korzysta z biokompozytów. To jak carbon, tylko z lnu
Škoda Enyaq RS Race korzysta z biokompozytów. To jak carbon, tylko z lnu
Kierowcy są zaskoczeni, gdy widzą taki komunikat. Oto co oznacza
Kierowcy są zaskoczeni, gdy widzą taki komunikat. Oto co oznacza
Chińskie auto trafi do "Gran Turismo". Po raz pierwszy w historii
Chińskie auto trafi do "Gran Turismo". Po raz pierwszy w historii
Trump ma pozbyć się tesli, którą kupił przed trzema miesiącami. To efekt kłótni z Muskiem
Trump ma pozbyć się tesli, którą kupił przed trzema miesiącami. To efekt kłótni z Muskiem
Test: Škoda Elroq 50 – gdyby tylko nie ta cyfryzacja
Test: Škoda Elroq 50 – gdyby tylko nie ta cyfryzacja
Test: Ford Capri AWD 340 KM - po prostu tańszy od Volkswagena
Test: Ford Capri AWD 340 KM - po prostu tańszy od Volkswagena
Toyota wprowadza hybrydę do najmniejszych aut. Aygo X Hybrid różni się nie tylko napędem
Toyota wprowadza hybrydę do najmniejszych aut. Aygo X Hybrid różni się nie tylko napędem
Test: BMW M5 Touring - największy skalpel świata
Test: BMW M5 Touring - największy skalpel świata
Szef sprzedaży Volkswagena wskazał problem Tesli. Zapowiada dominację niemieckiego koncernu
Szef sprzedaży Volkswagena wskazał problem Tesli. Zapowiada dominację niemieckiego koncernu
Pierwsza jazda: Renault Austral – Francuzi posłuchali kierowców
Pierwsza jazda: Renault Austral – Francuzi posłuchali kierowców