Fiat 500 Electric 3+1 nie ma sensu i właśnie dlatego jest wspaniały

Małe drzwiczki ułatwiające dostęp do tylnej kanapy zamontowane z prawej strony nadwozia to główna atrakcja Fiata 500 Electric w wersji 3+1. Detal, który z pozoru nie ma sensu, może przyciągnąć do salonów nowych klientów.

Elektryczny Fiat 500 stał się bardziej praktyczny.Elektryczny Fiat 500 stał się bardziej praktyczny.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

Fiat 500 Electric nie zdążył jeszcze na dobre rozgościć się w salonach, a Włosi już serwują nam kolejne, smakowite danie na jego bazie. Mowa o wersji 3+1, która jest niczym innym, jak bardziej praktycznym wydaniem wyposażonym w dodatkowe drzwiczki zamontowane z prawej strony nadwozia.

Drzwiczki, a nie drzwi. Dlaczego? Spójrzcie na zdjęcia, a zrozumiecie. Przestrzeń po ich otwarciu jest na tyle niewielka, że raczej nie ułatwi znacząco zajmowania miejsca na tylnej kanapie - a taki zapewne był zamysł twórców. Dziwne, gdyż jak sądzę, większość właścicieli Fiata 500 traktuje kanapę jako zbędny dodatek.

Choć pomysł zdaje się nie mieć większego sensu, odwaga Włochów jest wspaniała i zasługuje na uznanie. By zamontować dodatkowe drzwiczki trzeba było bowiem pozbyć się prawego słupka B i wzmocnić nadwozie, co z pewnością przełożyło się nie tylko na niemałe koszty, ale i wzrost masy - na szczęście tylko o 30 kg.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat. prasowe

Fiat pozwolił sobie na takie fanaberie w niepewnych czasach, kryzysie finansowym i przy nienajlepszej kondycji marki. I jak tu nie kochać Włochów? Rynek samochodów takich jak "pięćsetka" rządzi się jednak swoimi prawami, więc bardzo możliwe, że odmiana 3+1 będzie wyjątkowo popularna. W końcu wiele osób chce się wyróżnić, a dodatkowa para drzwi powinna przykuwać uwagę.

Pytanie tylko co z ceną. Jeśli wydanie La Prima póki co stanowi w Polsce wydatek w wysokości 154 900 zł, możliwe, że 3+1 przekroczy pułap 160 tys. zł. Odpowiedź zapewne poznamy niebawem.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/22] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem