Tak wygląda elektryczny Fiat 500. Różnic jest zaskakująco dużo

Tak wygląda elektryczny Fiat 500. Różnic jest zaskakująco dużo02.03.2020 14:56
To samo, a jednak inaczej. Elektryczna wersja jest znacznie nowocześniejsza.
Źródło zdjęć: © facebook.com/The Automobilist

Na to auto czekaliśmy bardzo długo. W sieci właśnie pojawiły się pierwsze zdjęcia nowego Fiata 500 z elektrycznym napędem. Nadwozie - pod względem stylistycznym - przypomina pierwowzór, lecz w detalach mocno się od niego różni. Najważniejsze jednak, że pięćsetka pozostała pięćsetką, którą z daleka można rozpoznać po charakterystycznym kształcie.

Dosłownie chwilę przed oficjalną premierą fotografie nowego Fiata 500 pojawiły się na facebookowym profilu The Automobilist. Niebawem Włosi powinni pochwalić się wszystkimi szczegółami, ale już teraz możemy powiedzieć całkiem sporo na temat elektrycznej włoskiej nowości.

Fiat nie miał łatwego zadania. Musiał stworzyć nowe wcielenie auta, które - mimo 13-letniego stażu na rynku, przełamywanego jedynie kosmetycznymi liftingami - nadal wygląda ładnie i świeżo, przez co cieszy się niesłabnącą popularnością. Na szczęście włoscy styliści podołali wyzwaniu. Doskonale udało się im połączyć dotychczasowy język stylistyczny pięćsetki z nowymi elementami. Tak powstała nowa, w pełni elektryczna wersja modelu.

Choć mały Fiat przypomina auto, które dobrze znamy, to jednak każdy element jest tu praktycznie nowy. Reflektory LED, światła do jazdy dziennej, atrapa chłodnicy, zderzaki i tylne lampy elektrycznej pięćsetki to współczesne wcielenie detali, które od lat stanowią o sile Fiata 500. Linia boczna też wygląda podobnie, choć nietrudno odnieść wrażenie, że w elektrycznej wersji auto jest bardziej masywne i dojrzalsze.

Kabina została poddana podobnym zabiegom, co nadwozie - kokpit, którego ogólny kształt się nie zmienił, jest teraz prostszy, (żeby nie powiedzieć minimalistyczny), a przez to bardziej nowoczesny i elegancki. Rolę centralnego elementu pełni tu oczywiście spory tablet multimediów. Nie ma gałki zmiany biegów - zamiast niej są przyciski, a kierownica ma tylko dwa ramiona.

Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Źródło zdjęć: © mat. prasowe

Niestety, poza wyglądem, nadal nie mamy zbyt wiele informacji na temat nowego elektrycznego Fiata 500, choć zapewne zmieni się to w najbliższych dniach. Brytyjski magazyn Autocar twierdzi, że auto będzie produkowane w polskiej fabryce w Tychach, a cena za podstawową wersję wyniesie około 32 tys. euro, czyli ponad 130 tys. zł. Sporo, ale zdążyliśmy już przyzwyczaić się, że elektryki nie są przesadnie tanie. Nie pozostaje nic innego jak czekać na oficjalne dane techniczne, którymi na pewno się z wami podzielimy.

[1/4]
[2/4]
[3/4]
[4/4]
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.