Maserati Levante Hybrid to kolejny krok w elektryfikacji tej marki. Na szczęście ostrożny

Maserati Levante Hybrid to kolejny krok w elektryfikacji tej marki. Na szczęście ostrożny19.04.2021 08:18
Maserati Levante Hybrid (2021)
Źródło zdjęć: © fot. Maserati

Po Maserati Ghibli Hybrid tylko kwestią czasu było kiedy zobaczymy kolejny model opatrzony tym przydomkiem. Tym razem padło na SUV-a. Podobnie jak wcześniej chodzi tylko o miękką hybrydę (uff), ale z dwulitrowym silnikiem czterocylindrowym (oj). Końcowy efekt jest niemniej przekonujący.

Technologiczna ofensywa Maserati trwa. Włoska marka od kilku miesięcy zapowiada mocny kontratak, ale tym razem naprawdę dysponuje siłami, z pomocą których może go przeprowadzić. Na rynek wkrótce wejdą modele w całości elektryczne (zobacz Maserati Granturismo Folgore) i z innowacyjnym, bardzo wydajnym silnikiem benzynowym bez żadnej formy hybrydyzacji (zobacz Maserati Nettuno).

Dla swoich najpopularniejszych modeli producent z Modeny obrał jeszcze inną, trzecią drogę: miękkich hybryd z instalacją 48V. Od zeszłego roku taki zestaw jest obecny w polskich salonach w mniejszej z limuzyn, Ghibli, a od czerwca tego roku będzie dostępny na naszym rynku w większym z SUV-ów, Levante.

Maserati Levante Hybrid (2021), Źródło zdjęć: © fot. Maserati
Maserati Levante Hybrid (2021)
Źródło zdjęć: © fot. Maserati

Również podobnie jak w przypadku Ghibli, tak i tutaj wariant hybrydowy wyprze z rynku wersję z silnikiem Diesla. Maserati przekonuje, że wszyscy na tym wygrywają, ponieważ nowa wersja napędowa łączy potrzebne producentowi niższe wyniki emisji spalin z kulturą pracy, wysoką mocą, niskim zużyciem paliwa i w końcu dużą elastycznością godną silnika wysokoprężnego.

Liczby w danych technicznych potwierdzają obietnice Włochów: Levante Hybrid dysponuje mocą 330 KM (niewiele mniej niż dotychczas bazowe Levante z silnikiem V6 o mocy 350 KM), a przy już od 2250 obr./min generuje całe 450 Nm. Haczyk polega na tym, że tym razem wartości te generuje dwulitrowy, czterocylindrowy silnik benzynowy z wydatnym wsparciem osprzętu elektrycznego.

Maserati Levante Hybrid (2021), Źródło zdjęć: © fot. Maserati
Maserati Levante Hybrid (2021)
Źródło zdjęć: © fot. Maserati

Wyniki zużycia paliwa nie są jeszcze znane, za to więcej możemy powiedzieć o emocjach związanych z tym napędem. Przyspieszenie do 100 km/h zajmuje Levante Hybrid równo sześć sekund, a dwulitrowy silnik rozpędza tego ważącego 2090 kg SUV-a nawet do 240 km/h. Producent w informacji prasowej sześciokrotnie powtarza zapewnienie, że "charakterystyczny dźwięk Maserati pozostał niezaburzony". Czyli, że czterocylindrowy, rzędowy motor ma tak grzmieć, ryczeć i strzelać z wydechów jak pozostałe, widlaste, benzynowe Levante w gamie, bez żadnych nieczystych zagrań pokroju komputerowo generowanego dźwięku z głośników.

Maserati Levante Hybrid: trochę więcej niż miękka hybryda

Zwykle producenci aut nie zawracają sobie głowy używaniem przydomka Hybrid do rozwiązań, w których elektryczna część spełnia tylko funkcję wspierającą. Nazywają je mikrohybrydami lub miękkimi hybrydami. Włosi mają pewne powody, by postrzegać swoją innowację jako coś więcej.

Składa się bowiem na nią nie tylko instalacja 48V, przetwornica DC/DC i rozrusznik zintegrowany z alternatorem, ale i urządzenie o nazwie eBooster. To elektrycznie napędzana sprężarka, która pobiera energię elektryczną zmagazynowaną w akumulatorze.

Maserati Levante Hybrid (2021), Źródło zdjęć: © fot. Maserati
Maserati Levante Hybrid (2021)
Źródło zdjęć: © fot. Maserati

Urządzenie to wspiera doładowany również klasycznym turbo silnik benzynowy i zapewnia dodatkową moc w potrzebnych momentach, czyli przy najniższych obrotach silnika oraz tuż po wciśnięciu pedału gazu. Efektem ma być szybko reagujący, wciągający napęd, któremu wcale nie potrzeba większej pojemności skokowej.

I wiecie co? Jestem w stanie w te zapewnienia producenta uwierzyć, bo miałem już okazję jeździć Ghibli Hybrid i było to nadspodziewanie rewelacyjne auto. Więcej o nim możecie się dowiedzieć z linku poniżej:

Producent wykazuje również lepszy balans mas nowej wersji za sprawą lżejszego silnika pod maską i przeniesienia akumulatora pod bagażnik. Po Levante Hybrid nadal mamy więc spodziewać się rasowego prowadzenia. Zadba o niego wydajny, szybko reagujący napęd na cztery koła ze sprzęgłem wielopłytkowym o nazwie Q4. Standardowo wyposażony jest on tutaj w mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu na tylnej osi.

Podobnie jak inne już istniejące i przyszłe hybrydy Maserati, Levante Hybrid wyróżnia się niebieskimi wstawkami na nadwoziu. Jak to zwykle w takich przypadkach bywa, pojawią się również nowe lakiery i wzory felg. Poza tym będzie to w dużej mierze takie Levante, jakie już znamy od zeszłego roku, a więc z odświeżonym projektem nadwozia oraz nowocześniejszymi multimediami w środku z ekranem o przekątnej 8,4 cala.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.