Problemy Volvo EX30. Klienci dłużej poczekają na dostawę

Problemy Volvo EX30. Klienci dłużej poczekają na dostawę30.01.2024 20:48
Volvo EX30
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Volvo

Nieokreślone problemy z oprogramowaniem spowodowały opóźnienia w dostawach Volvo EX30. Szwedzi robią dobrą minę do złej gry, lecz jest to ich kolejna wpadka na przestrzeni ostatnich kilku miesięcy.

Volvo w ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy rozpoczęło szeroko zakrojoną ofensywę elektryczną. Szwedzka marka bardzo mocno upodobała sobie tego typu rozwiązania i korzysta z nich na szeroką skalę od lat. Najnowsze premiery miały jednak wytyczyć szlak ku nowej, całkowicie elektrycznej przyszłości.

Wejście w nową erę na razie jednak nie idzie Szwedom jak z płatka. O problemach dotyczących modelu EX90 słychać już od kilku dobrych miesięcy. Teraz zaś doszły trudności, z którymi zmaga się kompaktowy crossover EX90.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Volvo XC40 P8 Recharge: pierwszy test pierwszego elektryka Szwedów

Najtańszy elektryk od Volvo co prawda zdołał już trafić na rynek, lecz nie wszyscy klienci doczekali się terminowej dostawy. Donosi o tym "Automotive News Europe" - portal zdołał dotrzeć do korespondencji marki z jej dealerami. Dowiadujemy się, że niesprecyzowane problemy z oprogramowaniem doprowadziły do wstrzymania dostaw modelu.

Potwierdzamy, że Volvo niestrudzenie pracuje nad rozwiązaniem problemu. Poczyniliśmy znaczące postępy, lecz wersja oprogramowania o numerze 1.2 nie spełnia jeszcze wszystkich wymagań, które są konieczne do jej wydania.

Oświadczenie Volvo wysłane do dealerów

Portal postanowił poprosić producenta o odniesienie się do tej wiadomości. Volvo nie zaprzeczyło, że problem istnieje, lecz zapewniło, że opóźnienia nie są znaczące.

Ograniczona liczba klientów będzie musiała poczekać kilka dodatkowych dni na dostawę swoich samochodów, podczas gdy my zajmiemy się paroma drobnymi szczegółami. Po ich rozwiązaniu mamy zamiar znacznie zwiększyć prędkość dostaw EX30.

Stanowisko Volvo w rozmowie z "Automotive News Europe"

"ANE" powątpiewa jednak w prawdziwość jednego fragmentu oświadczenia. Opierając się na swoich źródłach autorzy artykułu wspominają o wielokrotnych opóźnieniach w dostawie, sięgających nawet dwóch tygodni, co miało zostać zaznaczone w korespondencji z dealerami. Nie ujawniono także, co dokładnie jest powodem całego zamieszania.

Jeżeli jednak wszystko pójdzie zgodnie z planem, nowa aktualizacja zostanie wypuszczona 30 stycznia. Oznacza to, że już na następny dzień problem ze wszystkimi egzemplarzami Volvo EX30 powinien zostać nareszcie rozwiązany.

EX30 jest drugim w przeciągu 12 miesięcy modelem Volvo, w którym wystąpiły problemy z oprogramowaniem i wpłynęły one na czas produkcji i dostaw. W lipcu 2023 r. otrzymaliśmy informację, że przez problemy z lidarem, a dokładnie kodem oprogramowania, premiera flagowca zostaje przesunięta z końcówki 2023 r. na I kwartał 2024 r.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.