Volvo EX90 ponownie opóźnione. Problemem nowy system bezpieczeństwa

Volvo już po raz drugi przesuwa datę swojej premiery. Pierwotnie samochód miał wejść do produkcji pod koniec 2023 roku. Teraz wiemy już, że ostatecznie nowy flagowiec marki opóźni się o niemal rok.

Volvo EX90Volvo EX90
Źródło zdjęć: © Volvo, mat. prasowe
Kamil Niewiński

Volvo EX90 zrobiło naprawdę ogromne wrażenie na klientach, którzy ochoczo ruszyli po elektrycznego SUV-a i duchowego następcę XC90. Kolejne informacje dotyczące tego modelu były jednak coraz bardziej niepokojące. O pierwszym opóźnieniu produkcji nowego flagowca Szwedów mogliśmy usłyszeć w maju 2023 r. Poinformowano wtedy o problemach dotyczących oprogramowania samochodu.

Pierwotnie auto miało debiutować na rynku w czwartym kwartale 2023 r. W wyniku problemów Volvo uznało jednak, że konieczne jest przeprowadzenie dodatkowych testów i z tego względu premiera została przeniesiona na pierwszy kwartał 2024 r. Teraz, jak podaje ANEurope, wiemy jednak, że sytuacja jest o wiele poważniejsza, a Volvo EX90 ku niezadowoleniu fanów zaliczy kolejny poślizg.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Volvo XC40 P8 Recharge: pierwszy test pierwszego elektryka Szwedów

Jak się okazuje, wszystko przez system lidar, który Volvo wdraża do swojego nowego flagowca. Oprogramowanie to jest według producenta "niewidzialną tarczą", która chroni pojazd z każdej strony. Pulsujące światło laserowe pozwala wygenerować bardzo dokładny obraz otoczenia samochodu i ocenić na bieżąco sytuację na drodze.

Według Volvo zastosowany w EX90 lidar może pozwolić na zmniejszenie liczby poważnych wypadków nawet o 1/5. Jest to jednak pierwszy model, w którym Szwedzi chcą wykorzystać tę technologię, a skomplikowanie kodu oprogramowania sprawia Volvo spore problemy.

Volvo EX90
Volvo EX90 © Materiały prasowe | Volvo

Jak długo klienci będą musieli więc czekać na swoje egzemplarze? Dyrektor generalny Volvo Jim Rowan mówi o opóźnieniu o kolejne 5-6 miesięcy. Na ten moment powinniśmy się więc spodziewać, że EX90 trafi do produkcji w okolicy trzeciego kwartału 2024 r. Będzie to poślizg o niemal rok, ale z drugiej strony chyba lepiej poczekać, jeżeli problemy dotyczą sfery bezpieczeństwa… 

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie