Tak Ford oszczędza 1000 dolarów na każdym produkowanym Mach-E. Zmieniono tylko detale

Tak Ford oszczędza 1000 dolarów na każdym produkowanym Mach-E. Zmieniono tylko detale09.02.2022 13:25
Ford Mustang Mach-E
Źródło zdjęć: © fot. Konrad Skura

Cięcie kosztów to drugie imię współczesnej branży motoryzacyjnej. Elektromobilność nie jest tu wyjątkiem o czym świadczą poprawki wprowadzone w Mustangu Mach-E. Dyrektor Darren Palmer zdradza co udało się zmienić, by obniżyć koszt produkcji.

Współczesna motoryzacja charakteryzuje się wysoką dynamiką zmian. Jeszcze kilka lat temu producenci chcący dokonać poprawek lub zmian w oferowanych modelach, robili to zazwyczaj w połowie cyklu produktowego, przeprowadzając tzw. lifting. Dziś jednak nie wszyscy chcą czekać. W końcu czas to pieniądz.

  • Jesteśmy w ciągłym progresie. Nie zamierzamy czekać na nowy rok modelowy. Po prostu zmieniamy, co trzeba - mówi dyrektor ds. pojazdów elektrycznych Forda Darren Palmer, w rozmowie z Automotive News Europe. Dzięki takiemu podejściu marce udało się zaoszczędzić dodatkowe 1000 dolarów na produkcji każdego egzemplarza Mustanga Mach-E.

Jak wyjaśnia Palmer, specjalna grupa składająca się z zespołów produkcyjnych, zakupowych i inżynieryjnych zbadała zachowanie konkurencji, dane odczytywane z już użytkowanych pojazdów oraz odzew użytkowników w mediach społecznościowych.

Na tej podstawie postanowiono nieco zmodyfikować kilka elementów wyposażenia. Przykładem jest chociażby przedni bagażnik, który uproszczono, jednocześnie zachowując funkcje doceniane przez klientów, takie jak np. plastikowy odpływ.

Okazało się też, że klienci bardzo chętnie korzystają z podgrzewanych foteli, ale niezbyt często decydują się na opcjonalny system ich wentylacji. Ford postanowił więc wprowadzić podgrzewanie jako standard w każdej wersji, jednocześnie rezygnując z opcji wentylacji. Taka unifikacja oferty, w dużej skali może przełożyć się na zauważalne oszczędności.

Co ciekawe, pole do poprawek dostrzeżono nawet w układzie chłodzenia, zmniejszając liczbę gumowych przewodów aż o 1/3, więc kolejne dolary zostaną w kieszeni producenta.

  • To są możliwości, których szukamy. I nie będziemy czekać do przyszłego roku, zwlekać z drobnymi zmianami. Uważam, że lepiej działać natychmiast i wykorzystywać zdobytą wiedzę również w innych modelach takich jak Lightning i E-Transit - mówi Farley.

Dyrektor przyznał, że takie działania są możliwe i łatwiejsze do realizacji szczególnie w nowoczesnych pojazdach elektrycznych, gdyż te pozwalają zapoznać się z większą ilością danych dotyczących preferencji użytkownika i sposobów wykorzystywania pojazdu.

Niestety nie określił jednoznacznie czy uzyskane oszczędności przełożą się na atrakcyjniejsze ceny modeli zasilanych prądem. Wiele bowiem zależy od sytuacji na rynku, gdzie zdaniem Farleya obecnie popyt przerasta podaż. Przyznł jednak, ze Ford dąży do uczynienia elektromobilności bardziej przystępną i opłacalną.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.