Tesla Model 3 z zasięgiem 150 km. Sam producent nie chce, żeby ktokolwiek ją kupił

Tesla Model 3 z zasięgiem 150 km. Sam producent nie chce, żeby ktokolwiek ją kupił03.05.2019 10:10
Tesla Model 3 to najtańszy model amerykańskiej marki.
Źródło zdjęć: © Tesla

Często mówi się, że Polacy są mistrzami kombinowania i obchodzenia przepisów. Zyskaliśmy właśnie mocnego konkurenta w tej "dyscyplinie" – Elona Muska. Tesla zaczęła oferować nowy najtańszy model tylko po to, aby przechytrzyć kanadyjskie przepisy.

Samochody elektryczne nie są tanie, więc wiele krajów stosuje zachęty finansowe, aby zwiększyć sprzedaż modeli zeroemisyjnych. Nie jest tajemnicą, że kibicem takich przepisów jest Elon Musk – w końcu pomaga to jego firmie. Szef Tesli już chwalił rząd norweski za politykę zachęcającą do zakupu samochodów elektrycznych. Jednak w Kanadzie sytuacja wygląda nieco inaczej.

Kanadyjskie władze przyjęły założenie, że dopłaty do samochodów elektrycznych mają trafiać do tych, dla których naprawdę mają kluczowe znaczenie przy decyzji, czy wybrać auto na prąd. Oznacza to, że państwo daje 5 tys. dol. kanadyjskich, ale tylko na samochody, których cena podstawowa nie przekracza 45 tys. dol. kanadyjskich. W ten sposób dopłaty nie mają dotyczyć samochodów luksusowych.

Tesla Model 3 może nie jest samochodem ze szczególnie wysokiej półki, ale dobre osiągi, stosunkowo pokaźny zasięg na jednym ładowaniu i modna metka tworzą nawet z najtańszego modelu amerykańskiej marki auto, które można nazwać produktem premium. Niezależnie od tych rozważań jedno jest pewne – Model 3 "nie łapał się" na kanadyjskie dopłaty, jak np. kosztujący 40 698 dol. kanadyjskich Nissan Leaf.

Wnętrze Tesli Modelu 3 jest proste i nowoczesne zarazem., Źródło zdjęć: © Tesla
Wnętrze Tesli Modelu 3 jest proste i nowoczesne zarazem.
Źródło zdjęć: © Tesla

Tesla znalazła jednak na to sposób. Przepis mówi, że limit 45 tys. dol. dotyczy wersji podstawowej, a dopłatę można uzyskać również na odmiany tego samego modelu kosztujące do 55 tys. dolarów. I tu pojawiła się furtka, bo Tesla Model 3 w standardowym wydaniu (o zasięgu 386 km) kosztuje w Kanadzie 53 700 dol. Dlatego specjalnie na rynek kanadyjski Tesla stworzyła jeszcze bardziej podstawowy model o zasięgu zaledwie 150 km.

To rekordowo mało jak na markę, która od lat słynie z tego, że jej auta elektryczne mają pokaźne akumulatory. Jednak taka wersja zmniejszyła cenę do 44 999 dol., czyli umożliwiła otrzymanie dopłaty również na model o dużo bardziej praktycznym zasięgu 386 km.

O tym, że jest to jedynie sposób na obejście przepisów, a nie chęć dotarcia do nieco mniej zamożnych klientów, świadczy fakt, że Tesla robi wszystko, aby nikt nie kupił 150-kilometrowej wersji. Nie można jej zamówić przez internet, a jest dostępna jedynie w salonach. Można się domyślać, że sprzedawcy będą usilnie namawiać, aby jednak zdecydować się na odmianę o dużo lepszym zasięgu 386 km (nadal z dofinansowaniem). Zresztą wydaje się, że i tak nie będzie wielu chętnych na wersję, która może przejechać maksymalnie 150 km, a w klimacie kanadyjskim zimą zapewne zdecydowanie mniej.

Źródło artykułu:WP Autokult
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.