Tesla Model 3 Long Range podrożała. Niby niewiele, ale już nie załapie się na dopłaty

Inflacja szaleje, co znajduje swoje odzwierciedlenie również w cenach aut. Samochodem, który niedawno podrożał, jest Tesla Model 3 Long Range. Cena wzrosła o 5 tys. zł. To kwota, która wbrew pozorom dla wielu klientów może być nie do przejścia.

Cenniki Tesli Model 3 ostatnio zmieniają się jak w kalejdoskopieCenniki Tesli Model 3 ostatnio zmieniają się jak w kalejdoskopie
Źródło zdjęć: © fot. Michał Zieliński
Aleksander Ruciński

Tesla Model 3 Long Range do niedawna kosztowała 244 990 zł. Teraz producent zdecydował się podnieść tę kwotę do 249 990 zł. Przy takich sumach 5 tys. zł wydaje się niewielką różnicą. Klienci zapewne w ogóle by jej nie odczuli, gdyby nie fakt, że przez to auto nie mieści się już w limitach polskich dopłat.

Dla przedsiębiorców chcących skorzystać z programu "Mój elektryk" to spora zmiana. Ci, którzy chcieliby wziąć auto na firmę i wykorzystywać je firmowo oraz prywatnie, mogą odliczyć tylko 50 proc. podatku VAT. W takim wypadku warunkiem uzyskania dopłaty jest wartość pojazdu nieprzekraczająca 248 206 zł brutto. Jak donosi portal elektrowoz.pl. Tesla Model 3 Long Range jest więc o 1784 zł za droga.

Klientom, którzy chcieliby zmieścić się w limicie i tym samym uzyskać dopłatę w ramach programu "Mój elektryk" nie zostaje więc nic innego jak twarde negocjacje. Niestety Tesla nie słynie ze skłonności do ustępstw na tym polu.

Drugim wyjściem jest zakup samochodu na firmę z odliczeniem 100 proc. VAT, co oznacza deklarację użytkowania pojazdu wyłącznie w celach służbowych. Najprostszym rozwiązaniem wydaje się jednak wybór tańszej wersji, wycenianej na 219 990 zł, która bez problemu mieści się w limitach programu "Mój elektryk".

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne