Ta tesla model s ma już na liczniku milion kilometrów, ale właściciel ma ambicje na więcej

Ta tesla model s ma już na liczniku milion kilometrów, ale właściciel ma ambicje na więcej02.12.2019 09:54
Tesla nie słynie z produkcji bezawaryjnych samochodów
Źródło zdjęć: © Fot. Materiały prasowe/Tesla

Nieraz kiwamy głową z uznaniem na widok samochodu z silnikiem spalinowym, który przekroczył barierę miliona km przebiegu. Ale elektryk? Pewnie Niemiec udowodnił, że się da, choć wymaga to pewnych wyrzeczeń. I wcale nie zamierza na tym skończyć.

Milion kilometrów w 6 lat – tyle przejechał Hansjörg Freiherr von Gemmingen-Hornberg swoją teslą model s z 2013 roku. Bardzo trafne okazuje się tu powiedzenie "jak dbasz, tak masz", bowiem Niemiec z Badenii robił co w jego mocy, żeby auto dotrwało do tego przebiegu.

Przede wszystkim wymagało to zmiany stylu jazdy. Na autostradach nie przekraczał prędkości 110-120 km/h, unikał gwałtownych przyspieszeń, praktycznie nie używał hamulców – zdawał się głównie na system rekuperacji. Właściciel pilnował też, żeby stan akumulator oscylował między 10 a 90 proc. naładowania.

Mimo to nie obyło się bez wizyt w serwisie. Przez pierwsze 300 tys. km tesla zaliczyła aż trzy wymiany silników. Obecnie w aucie pracuje czwarta jednostka, która okazała się znacznie trwalsza niż wcześniejsze i przez 700 tys. km nie sprawiała kłopotów. Auto ma też drugi zestaw akumulatorów, które wymagały wymiany przy 523 tys. km. Obecne ogniwa mają 61,9 kWh pojemności, czyli o 20 proc. mniej względem początkowej wartości. Niemiec nie wydał na to jednak ani eurocenta – nowe podzespoły dostarczane były w ramach gwarancji

Drugi akumulator zarejestrował ponad 1600 ładowań, a zużycie energii z ostatnich 330 tys. km wynosiło średnio 16,6 kWh/100 km. Przez cały okres użytkowania właściciel wymieniał opony średnio co 50 tys. km, a hamulce co 400 tys. km (hamowanie odbywało się głównie za pomocą rekuperacji). Nie obyło się także bez różnych usterek – zmiany wymagała przednia oś (przy 700 tys. km), tylne amortyzatory oraz centralny ekran multimedialny (przy 680 tys. km). Naprawy kosztowały Hansjörga 13 tys. euro, co nie jest dużą kwotą.

Niemiec nie zamierza poprzestać na milionie kilometrów. Dalsze plany obejmują pokonanie teslą bariery 1 mln mil, a następnie drugiego miliona km. Nie pozostaje nam nic innego jak pogratulować właścicielowi i trzymać kciuki za bezawaryjną jazdę.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.