Tracą tysiące na każdym elektryku. Muszą zmienić strategię

Tracą tysiące na każdym elektryku. Muszą zmienić strategię09.02.2024 12:24
Mustang Mach-E to niezły elektryk, ale dość drogi
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Ford

Dotychczasowa strategia Forda dotycząca elektromobilności skupiała się przede wszystkim na dużych i drogich autach. Jednakże w obliczu wyzwań ze strony Tesli i Chińczyków, błękitny owal musi zmienić nastawienie.

Nie tylko Mustang Mach-E i F-150 Lightning. Ford zamierza zejść do niższych segmentów rynku, by na poważnie powalczyć z silnymi rywalami. Amerykańska marka zauważyła, że wysokie ceny są główną przeszkodą w rozwoju elektromobilności.

Rozwiązaniem ma być nowa, globalna platforma, która zadebiutuje w nowym, atrakcyjnie wycenionym modelu.

"Dostosowujemy nasz kapitał przechodząc na mniejsze produkty EV" - powiedział Jim Farley na spotkaniu z inwestorami we wtorek 6 lutego. W tym celu powołano specjalny zespół, którym kieruje Alan Clarke. To doświadczony dyrektor, który przez 12 lat pracował dla Tesli.

"Nie jesteśmy nawet blisko naszego potencjału zysków. Obecnie wszystkie nasze wysiłki skupiają się na kosztach i wydajności, by konkurować z niedrogimi modelami Tesli i chińskimi autami elektrycznymi" - dodał Farley

Nieoficjalnie wiadomo jednak, że nie chodzi wyłącznie o konkurencyjność, ale i rentowność, która w ostatnich latach nie wygląda najlepiej. Pod koniec 2023 roku Ford musiał zmniejszyć produkcję F-150 Lightning o połowę z powodu słabego popytu. Dyrektor finansowy John Lawler w rozmowie z "Bloombergiem" przyznał, że firma nie spodziewa się osiągnięcia planowanej 8-procentowej marży na autach zasilanych prądem przed 2026 rokiem.

Z analiz publikowanych przez "Bloomberga" wynika, że w 2023 roku Ford stracił 28 tys. dolarów na każdym sprzedanym elektryku.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.