Ark Zero EV - śmiesznie tani, śmiesznie mały i niewinnie uroczy

Segment mikrosamochodów w ostatnim czasie przechodzi naprawdę zaskakujący renesans. Kolejnym konkurentem na tym wyjątkowo specyficznym rynku, na razie tylko w Wielkiej Brytanii, jest Ark Zero EV.

Ark Zero EVArk Zero EV
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Ark Motors
Kamil Niewiński

Mikrosamochody na kilka lat praktycznie zniknęły z rynku, lecz teraz zdają się odzyskiwać zainteresowanie klientów. Zdecydowanie pomaga w tym rozwój technologii elektrycznej, która w takich konstrukcjach, stworzonych tak naprawdę tylko i wyłącznie do poruszania się po mieście, sprawdza się perfekcyjnie. Na ulicach można już zobaczyć Citroena Ami, w drodze jest na przykład Fiat Topolino.

Na tym jednak nie koniec. Sporo zainteresowania wywołał Ark Zero EV - samochód, który swoją premierę miał 15 czerwca bieżącego roku. Według producenta jest on obecnie najbardziej opłacalnym elektrycznym samochodem w Wielkiej Brytanii (na ten moment będzie sprzedawany wyłącznie tam). Cena startowa Zero EV to zaledwie 5 995 funtów (ok. 31 000 złotych).

  • Ark Zero EV
  • Ark Zero EV
  • Ark Zero EV
  • Ark Zero EV
  • Ark Zero EV
  • Ark Zero EV
[1/6] Ark Zero EV Źródło zdjęć: Materiały prasowe | Ark Motors

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Elektryczny Citroën, którym pojedziesz bez prawa jazdy? Poznajcie AMI One

Ark Zero EV jest więc sporo tańszy chociażby od Citroena Ami, ale również słabszy. Jego moc to zawrotne 3 KM, chociaż jego prędkość maksymalna opiewa na 45 km/h. Z drugiej strony może on pochwalić się zasięgiem rzędu 81 km dzięki akumulatorowi o pojemności 80 Ah. Oczywiście samo auto ma wręcz mikroskopijne rozmiary - 2500 mm długości, 1202 mm szerokości i 1625 mm wysokości.

Jak już wspomnieliśmy wyżej, Ark Zero EV na ten moment będzie dostępny tylko w Wielkiej Brytanii. Nie wiadomo, czy firma kiedykolwiek zdecyduje się na wypuszczenie tego auta w innych europejskich państwach. Na razie więc warto potraktować ten model jako ciekawostkę i swoiste ucieleśnienie przemian na rynku motoryzacyjnym, których jesteśmy obecnie świadkami.

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie