Ark Zero EV - śmiesznie tani, śmiesznie mały i niewinnie uroczy

Segment mikrosamochodów w ostatnim czasie przechodzi naprawdę zaskakujący renesans. Kolejnym konkurentem na tym wyjątkowo specyficznym rynku, na razie tylko w Wielkiej Brytanii, jest Ark Zero EV.

Ark Zero EVArk Zero EV
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Ark Motors
Kamil Niewiński

Mikrosamochody na kilka lat praktycznie zniknęły z rynku, lecz teraz zdają się odzyskiwać zainteresowanie klientów. Zdecydowanie pomaga w tym rozwój technologii elektrycznej, która w takich konstrukcjach, stworzonych tak naprawdę tylko i wyłącznie do poruszania się po mieście, sprawdza się perfekcyjnie. Na ulicach można już zobaczyć Citroena Ami, w drodze jest na przykład Fiat Topolino.

Na tym jednak nie koniec. Sporo zainteresowania wywołał Ark Zero EV - samochód, który swoją premierę miał 15 czerwca bieżącego roku. Według producenta jest on obecnie najbardziej opłacalnym elektrycznym samochodem w Wielkiej Brytanii (na ten moment będzie sprzedawany wyłącznie tam). Cena startowa Zero EV to zaledwie 5 995 funtów (ok. 31 000 złotych).

  • Ark Zero EV
  • Ark Zero EV
  • Ark Zero EV
  • Ark Zero EV
  • Ark Zero EV
  • Ark Zero EV
[1/6] Ark Zero EV Źródło zdjęć: Materiały prasowe | Ark Motors

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Elektryczny Citroën, którym pojedziesz bez prawa jazdy? Poznajcie AMI One

Ark Zero EV jest więc sporo tańszy chociażby od Citroena Ami, ale również słabszy. Jego moc to zawrotne 3 KM, chociaż jego prędkość maksymalna opiewa na 45 km/h. Z drugiej strony może on pochwalić się zasięgiem rzędu 81 km dzięki akumulatorowi o pojemności 80 Ah. Oczywiście samo auto ma wręcz mikroskopijne rozmiary - 2500 mm długości, 1202 mm szerokości i 1625 mm wysokości.

Jak już wspomnieliśmy wyżej, Ark Zero EV na ten moment będzie dostępny tylko w Wielkiej Brytanii. Nie wiadomo, czy firma kiedykolwiek zdecyduje się na wypuszczenie tego auta w innych europejskich państwach. Na razie więc warto potraktować ten model jako ciekawostkę i swoiste ucieleśnienie przemian na rynku motoryzacyjnym, których jesteśmy obecnie świadkami.

Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: nowy Mitsubishi Eclipse Cross i Grandis – nadciąga odsiecz
Pierwsza jazda: nowy Mitsubishi Eclipse Cross i Grandis – nadciąga odsiecz
Pierwsza jazda: Ferrari 296 Speciale - poczuj się jak Kubica
Pierwsza jazda: Ferrari 296 Speciale - poczuj się jak Kubica
Niemieckie media: Opel może sprzedawać chińskie auto pod swoją marką
Niemieckie media: Opel może sprzedawać chińskie auto pod swoją marką
Widziałem auta nowej chińskiej marki. Lepas ma wysoko zawieszoną poprzeczkę
Widziałem auta nowej chińskiej marki. Lepas ma wysoko zawieszoną poprzeczkę
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci