Audi e-tron 50 quattro - słabsza i tańsza wersja już w salonach. Znamy ceny

Audi e-tron dotychczas było dostępne wyłącznie w jednej opcji napędu z baterią o pojemności 95 kWh. Teraz producent z Ingolstadt uzupełnił ofertę o słabszą i tańszą odmianę. Ile trzeba za nią zapłacić?

Audi e-tron 50 jest niewiele tańsze, lecz znacznie słabsze od wydania 55.Audi e-tron 50 jest niewiele tańsze, lecz znacznie słabsze od wydania 55.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

Standardowy e-tron 55 to wydatek 341 800 zł. W zamian dostaniemy auto z naprawdę dużym akumulatorem pozwalającym przejechać nawet 417 km na pełnym ładowaniu. Nie wszyscy jednak potrzebują jeździć tak daleko. Z myślą o tych, którzy pokonują krótsze trasy, Audi uzupełniło ofertę o słabszą i tańszą odmianę wykorzystującą akumulator o pojemności 71 kWh.

To o 24 kWh mniej niż w topowym wydaniu. Mniejsza pojemność oznacza oczywiście mniejszy zasięg - nieco ponad 300 km na pełnym ładowaniu - oraz oczywiście niższą cenę. Dokładnie o 34 300 zł. Wersja 50 została bowiem wyceniona na 307 500 zł.

Niższa jest też masa własna pojazdu i to aż o 120 kg, co jest najlepszym dowodem na to, jak dużo ważą akumulatory w pojazdach elektrycznych. Niższy zasięg i masa to jednak niejedyne różnice w pomiędzy e-tronem 50 a 55. Należy także wspomnieć o słabszych silnikach. Dwie jednostki - po jednej na każdą oś - generują łącznie 312 KM zamiast 407 KM dostępnych w wydaniu 55.

Osiągi są przyzwoite, choć jak na samochód elektryczny nie oszałamiają - sprint do setki trwa około 7 sekund, a prędkość maksymalna wynosi 190 km/h. E-Tron 50 jest więc zdecydowanie propozycją dla spokojniejszych i mniej wymagających kierowców. Czy wobec tego warto wybierać tę odmianę tylko po to, by oszczędzić nieco ponad 34 tys. zł? Moim zdaniem nie, ale jak zwykle o wszystkim zdecydują klienci.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/16] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Ferrari 296 Speciale - poczuj się jak Kubica
Pierwsza jazda: Ferrari 296 Speciale - poczuj się jak Kubica
Niemieckie media: Opel może sprzedawać chińskie auto pod swoją marką
Niemieckie media: Opel może sprzedawać chińskie auto pod swoją marką
Widziałem auta nowej chińskiej marki. Lepas ma wysoko zawieszoną poprzeczkę
Widziałem auta nowej chińskiej marki. Lepas ma wysoko zawieszoną poprzeczkę
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje