Audi na chińskiej platformie. Żarty się skończyły

Audi podejmie współpracę z Shanghai Automotive Industry Corporation (SAIC) w celu umocnienia swojej pozycji w segmencie elektryków. To pokłosie problemów z rozwojem platformy SSP.

Audi e-tron GTAudi e-tron GT
Źródło zdjęć: © Licencjodawca | Szymon Jasina
Mateusz Lubczański

Po latach dominacji rynkowej (pod kultowym hasłem "vorsprung durch technik" – przewaga dzięki technice) okazuje się, że Niemcy zaczynają mieć problem z vorsprung. Flagowy elektryk oparty na platformie SSP znów został przesunięty w czasie, a na rynku pojazdów elektrycznych zaczynają dominować Chińczycy.

Dlatego też podpisano porozumienie z chińskim SAIC. "Wszyscy udziałowcy zgadzają się, że chiński rynek samochodowy przechodzi największą transformację w historii, dlatego wspólna praca nad strategicznym podejściem zagwarantuje nam wspólny sukces" – ogłosili korporacyjną nowomową przedstawiciele SAIC. Grupa Volkswagena już wcześniej współpracowała z SAIC przy pojazdach spalinowych.

Plotki wskazują, że Niemcy mogą użyć platformy wykorzystanej w modelu IM L7. Ma ona instalację elektryczną charakteryzującą się napięciem na poziomie 800V, tak jak np. Porsche Taycan.

O wyzwaniach w Audi niech świadczy fakt, że od 1 września dyrektorem zarządzającym marki zostanie weteran branży, Gernot Doellner, który ma 30 lat doświadczenia i jest bliskim współpracownikiem Oliviera Blume, dyrektora Porsche. Doellner zajmował się planowaniem produktu i strategią obejmującą pojazdy elektryczne.

Już niedługo możemy spodziewać się prawdziwego wysypu premier od Audi. Najprawdopodobniej pierwszym modelem, jaki zobaczymy, będzie Audi Q6 e-tron, który oparty jest na platformie PPE opracowanej razem z Porsche.

Wybrane dla Ciebie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem