Audi Q4 Sportback e-tron po cichu wjechało do salonów. Więcej stylu oznacza wyższą cenę

Audi uzupełniło polski cennik o Q4 Sportbacka e-trona. Elektryczny SUV z dachem w stylu coupe kosztuje więcej niż konwencjonalna odmiana, co nie jest zaskoczeniem. Importer przygotował też ofertę pod program dopłaty "Mój elektryk".

Audi Q4 Sportback e-tronAudi Q4 Sportback e-tron
Źródło zdjęć: © Fot. Materiały prasowe/Audi
Michał Zieliński

Ile kosztuje styl? Według Audi jest to 11 300 zł, bo tyle trzeba dopłacić, by wyjechać z salonu ekstrawaganckim Q4 Sportbackiem e-tronem zamiast jego tradycyjną wersją. Bazowa odmiana wiąże się z wydatkiem 206 400 zł, choć jak w przypadku znanego już modelu – to dopiero początek zabawy.

Technicznie to bliźniacze auta, więc mówimy tutaj o elektrycznym SUV-ie opartym o platformę MEB. Do wyboru są dwie wersje napędowe, które różnią się mocą i pojemnością akumulatora – a przez to zasięgiem. Co ważne, Sportback (przynajmniej na papierze) ma większy bagażnik, który mieści 535 l zamiast 520 l jak w tradycyjnym wariancie.

Audi Q4 Sportback e-tron – ceny minimalne wersji napędowych:

  • Q4 Sportback 35 e-tron – 206 400 zł
  • Q4 Sportback 40 e-tron – 230 400 zł

Model o oznaczeniu 35 ma silnik elektryczny o mocy 170 KM oraz akumulator o pojemności netto 51,5 kWh, napęd trafia na tylną oś. Przekłada się to na sprint do setki w 9 s oraz deklarowany zasięg wynoszący od 316 do 348 km. Wariant 40 to już 204 KM oraz 76,6 kWh netto. Uzysk w osiągach nie jest duży (8,5 s do 100 km/h), ale w zasięgu już tak: 464–532 km.

Audi Q4 Sportback e-tron
Audi Q4 Sportback e-tron © Fot. Materiały prasowe/Audi

Istotną różnicą pomiędzy dwoma wersjami jest też ładowanie. Model 35 przyjmie 7,4 kW przy użyciu prądu przemiennego, podczas gdy 40 może być ładowany z mocą do 11 kW. W przypadku ładowania prądem stałym maksymalna moc wynosi odpowiednio 100 oraz 125 kW.

Niezależnie od wariantu Q4 Sportback e-tron może ciągnąć przyczepę o masie 750 kg (bez hamulców) lub 1000 kg, a prędkość maksymalna jest ograniczona do 160 km/h.

Audi Q4 Sportback e-tron – wybrane elementy wyposażenia standardowego

Lista wyposażenia standardowego każdego egzemplarza Audi Q4 Sportbacka e-trona zawiera takie pozycje jak:

  • elektrycznie otwierana klapa bagażnika;
  • czujniki parkowania z tyłu;
  • klimatyzacja postojowa;
  • pakiet asystentów jazdy: Audi pre sense front, system ostrzegający przed opuszczeniem pasa ruchu, asystent omijania przeszkód i asystent skrętu;
  • Audi drive select;
  • reflektory LED;
  • 19-calowe felgi aluminiowe.

Dopłaty wymaga m.in. możliwość korzystania z systemów Apple CarPlay/Android Auto (3060 zł), pompa ciepła (4930 zł), kluczyk komfortowy (2430 zł) czy tempomat (1500 zł). Lista opcji zawiera też takie pozycje jak system nagłośnieniowy Sonos (3490 zł), 3-strefowa klimatyzacja (2940 zł), dach szklany panoramiczny (6520 zł) czy reflektory matrycowe (5630 zł).

Audi Q4 Sportback e-tron
Audi Q4 Sportback e-tron © Fot. Materiały prasowe/Audi

Audi przygotowało też zestaw pakietów stylistycznych: Advanced (2490 zł), S line (6970 zł), a także edition one Geysir (47 230 zł) oraz edition one Taifun (49 270 zł). Należy dodać, że w przypadku dwóch najdroższych opcji dostajemy też reflektory matrycowe oraz animowane funkcje świateł tylnego pasa.

Audi Q4 Sportback e-tron a dopłaty

W przypadku zakupu auta bez Karty Dużej Rodziny tylko bazowa wersja 35 kwalifikuje się do rządowej dopłaty. Po odjęciu jej kwoty cena początkowa auta startuje od 187 650. Mając jednak Kartę Dużej Rodziny, można kupić oba warianty elektrycznego audi, odliczając od kwoty na fakturze 27 000 zł.

Importer przygotował też dodatkowy wariant Q4 Sportback edycja specjalna "Mój elektryk" 35 e-tron , który został wyceniony na 221 490 zł (202 740 po odliczeniu dopłaty). Wersja ta oferuje dodatkowo m.in. ładowarkę domową e-tron Compact (z wtyczką na "siłę"), kluczyk komfortowy, pakiet MMI Plus, alarm, 20-calowe felgi aluminiowe i sportowe fotele przednie.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie