Audi Q6 e‑tron doczekało się wersji Sportback.
Gama SUV-ów inspirowanych coupe doczekała się kolejnego przedstawiciela. To elektryk do Audi znany już z wersji z klasycznym nadwoziem.
14.10.2024 | aktual.: 14.10.2024 09:42
Nowa, dynamiczniej wystylizowana wersja Q6 e-trona ujrzała światło dzienne podczas salonu samochodowego w Paryżu.
Nowy wariant bazuje na standardowym modelu Q6 e-tron, którego linię dachową obniżono o 36 mm, co przekłada się na bardziej sportowy wygląd i lepsze właściwości aerodynamiczne. Zmniejszenie współczynnika oporu powietrza z 0,28 do 0,26 umożliwiło osiągnięcie bardziej efektywnej jazdy. Inspiracje coupe w sylwetce Q6 e-trona Sportbacka nawiązują do pierwszej generacji Audi TT, choć oczywiście w znacznie masywniejszej formie.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
W kabinie zastosowano technologię znaną z innych modeli Audi. W centrum znajduje się system multimedialny z 14,5-calowym ekranem, wspieranym przez 11,9-calowy wyświetlacz dla kierowcy oraz 10,9-calowy ekran dla pasażera. Do opcjonalnego wyposażenia należy wyświetlacz head-up obsługujący rzeczywistość rozszerzoną (AR). Nowoczesny wystrój wnętrza podkreślany jest przez minimalizowanie liczby fizycznych przycisków, które zostało zrealizowane również w innych modelach tej marki
Mimo niżej opadającego dachu, Q6 e-tron Sportback oferuje przestronność godną SUV-a. Z tyłu dostępne jest 511 l przestrzeni bagażowej, która po złożeniu siedzeń wzrasta do 1373 l. Dodatkowo, w przedniej części auta znalazło się miejsce na tzw. "frunk" – przedni bagażnik o pojemności 64 l.
Pod maską Audi Q6 e-trona Sportbacka znajdziemy różnorodne układy napędowe. Klienci mogą wybierać spośród wersji z napędem na tylne koła (jeden silnik) lub napędem Quattro (dwa silniki). Dostępne są również dwie pojemności baterii – 83 kWh oraz 100 kWh. Bazowy wariant oferuje 292 KM mocy i do 545 km zasięgu.
Na szczycie oferty znajduje się z kolei SQ6 z napędem Quattro, generujące 517 KM i osiągające prędkość 100 km/h w zaledwie 4,5 s. Pośrodku mamy wersję Quattro dysponującą mocą 388 KM oraz tylnonapędową Sportback e-tron Performance o mocy 326 KM.
Pierwsze egzemplarze powinny trafić do salonów pod koniec 2024 r. Wcześniej poznamy jednak pełną specyfikację i ceny.