Audi Q6 e-tron doczekało się wersji Sportback.

Gama SUV-ów inspirowanych coupe doczekała się kolejnego przedstawiciela. To elektryk do Audi znany już z wersji z klasycznym nadwoziem.

Audi Q6 e-tron SportbackAudi Q6 e-tron Sportback
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
Aleksander Ruciński

Nowa, dynamiczniej wystylizowana wersja Q6 e-trona ujrzała światło dzienne podczas salonu samochodowego w Paryżu.

Nowy wariant bazuje na standardowym modelu Q6 e-tron, którego linię dachową obniżono o 36 mm, co przekłada się na bardziej sportowy wygląd i lepsze właściwości aerodynamiczne. Zmniejszenie współczynnika oporu powietrza z 0,28 do 0,26 umożliwiło osiągnięcie bardziej efektywnej jazdy. Inspiracje coupe w sylwetce Q6 e-trona Sportbacka nawiązują do pierwszej generacji Audi TT, choć oczywiście w znacznie masywniejszej formie.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Audi e-tron GT – lifting zaczyna się od podwozia

W kabinie zastosowano technologię znaną z innych modeli Audi. W centrum znajduje się system multimedialny z 14,5-calowym ekranem, wspieranym przez 11,9-calowy wyświetlacz dla kierowcy oraz 10,9-calowy ekran dla pasażera. Do opcjonalnego wyposażenia należy wyświetlacz head-up obsługujący rzeczywistość rozszerzoną (AR). Nowoczesny wystrój wnętrza podkreślany jest przez minimalizowanie liczby fizycznych przycisków, które zostało zrealizowane również w innych modelach tej marki

Audi Q6 e-tron Sportback
Audi Q6 e-tron Sportback © Materiały prasowe

Mimo niżej opadającego dachu, Q6 e-tron Sportback oferuje przestronność godną SUV-a. Z tyłu dostępne jest 511 l przestrzeni bagażowej, która po złożeniu siedzeń wzrasta do 1373 l. Dodatkowo, w przedniej części auta znalazło się miejsce na tzw. "frunk" – przedni bagażnik o pojemności 64 l.

Pod maską Audi Q6 e-trona Sportbacka znajdziemy różnorodne układy napędowe. Klienci mogą wybierać spośród wersji z napędem na tylne koła (jeden silnik) lub napędem Quattro (dwa silniki). Dostępne są również dwie pojemności baterii – 83 kWh oraz 100 kWh. Bazowy wariant oferuje 292 KM mocy i do 545 km zasięgu.

Audi SQ6 e-tron Sportback
Audi SQ6 e-tron Sportback © Materiały prasowe

Na szczycie oferty znajduje się z kolei SQ6 z napędem Quattro, generujące 517 KM i osiągające prędkość 100 km/h w zaledwie 4,5 s. Pośrodku mamy wersję Quattro dysponującą mocą 388 KM oraz tylnonapędową Sportback e-tron Performance o mocy 326 KM.

Pierwsze egzemplarze powinny trafić do salonów pod koniec 2024 r. Wcześniej poznamy jednak pełną specyfikację i ceny.

  • Audi SQ6 e-tron Sportback
  • Audi SQ6 e-tron Sportback
  • Audi SQ6 e-tron Sportback
  • Audi SQ6 e-tron Sportback
  • Audi SQ6 e-tron Sportback
  • Audi SQ6 e-tron Sportback
  • Audi SQ6 e-tron Sportback
  • Audi SQ6 e-tron Sportback
  • Audi SQ6 e-tron Sportback
  • Audi SQ6 e-tron Sportback
  • Audi SQ6 e-tron Sportback
  • Audi SQ6 e-tron Sportback
  • Audi SQ6 e-tron Sportback
  • Audi SQ6 e-tron Sportback
  • Audi SQ6 e-tron Sportback
  • Audi SQ6 e-tron Sportback
  • Audi SQ6 e-tron Sportback
  • Audi SQ6 e-tron Sportback
  • Audi SQ6 e-tron Sportback
  • Audi SQ6 e-tron Sportback
  • Audi Q6 e-tron Sportback
  • Audi Q6 e-tron Sportback
  • Audi Q6 e-tron Sportback
  • Audi Q6 e-tron Sportback
  • Audi Q6 e-tron Sportback
  • Audi Q6 e-tron Sportback
  • Audi Q6 e-tron Sportback
  • Audi Q6 e-tron Sportback
  • Audi Q6 e-tron Sportback
  • Audi Q6 e-tron Sportback
  • Audi Q6 e-tron Sportback
  • Audi Q6 e-tron Sportback
  • Audi Q6 e-tron Sportback
  • Audi Q6 e-tron Sportback
  • Audi Q6 e-tron Sportback
  • Audi Q6 e-tron Sportback
  • Audi Q6 e-tron Sportback
  • Audi Q6 e-tron Sportback
  • Audi Q6 e-tron Sportback
  • Audi Q6 e-tron Sportback
  • Audi Q6 e-tron Sportback
  • Audi Q6 e-tron Sportback
  • Audi Q6 e-tron Sportback
  • Audi Q6 e-tron Sportback
  • Audi Q6 e-tron Sportback
  • Audi Q6 e-tron Sportback
  • Audi Q6 e-tron Sportback
  • Audi Q6 e-tron Sportback
[1/48] Audi SQ6 e-tron Sportback Źródło zdjęć: Materiały prasowe |

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie