Audi Q6 e-tron doczekało się wersji Sportback.

Gama SUV-ów inspirowanych coupe doczekała się kolejnego przedstawiciela. To elektryk do Audi znany już z wersji z klasycznym nadwoziem.

Audi Q6 e-tron SportbackAudi Q6 e-tron Sportback
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
Aleksander Ruciński

Nowa, dynamiczniej wystylizowana wersja Q6 e-trona ujrzała światło dzienne podczas salonu samochodowego w Paryżu.

Nowy wariant bazuje na standardowym modelu Q6 e-tron, którego linię dachową obniżono o 36 mm, co przekłada się na bardziej sportowy wygląd i lepsze właściwości aerodynamiczne. Zmniejszenie współczynnika oporu powietrza z 0,28 do 0,26 umożliwiło osiągnięcie bardziej efektywnej jazdy. Inspiracje coupe w sylwetce Q6 e-trona Sportbacka nawiązują do pierwszej generacji Audi TT, choć oczywiście w znacznie masywniejszej formie.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Audi e-tron GT – lifting zaczyna się od podwozia

W kabinie zastosowano technologię znaną z innych modeli Audi. W centrum znajduje się system multimedialny z 14,5-calowym ekranem, wspieranym przez 11,9-calowy wyświetlacz dla kierowcy oraz 10,9-calowy ekran dla pasażera. Do opcjonalnego wyposażenia należy wyświetlacz head-up obsługujący rzeczywistość rozszerzoną (AR). Nowoczesny wystrój wnętrza podkreślany jest przez minimalizowanie liczby fizycznych przycisków, które zostało zrealizowane również w innych modelach tej marki

Audi Q6 e-tron Sportback
Audi Q6 e-tron Sportback © Materiały prasowe

Mimo niżej opadającego dachu, Q6 e-tron Sportback oferuje przestronność godną SUV-a. Z tyłu dostępne jest 511 l przestrzeni bagażowej, która po złożeniu siedzeń wzrasta do 1373 l. Dodatkowo, w przedniej części auta znalazło się miejsce na tzw. "frunk" – przedni bagażnik o pojemności 64 l.

Pod maską Audi Q6 e-trona Sportbacka znajdziemy różnorodne układy napędowe. Klienci mogą wybierać spośród wersji z napędem na tylne koła (jeden silnik) lub napędem Quattro (dwa silniki). Dostępne są również dwie pojemności baterii – 83 kWh oraz 100 kWh. Bazowy wariant oferuje 292 KM mocy i do 545 km zasięgu.

Audi SQ6 e-tron Sportback
Audi SQ6 e-tron Sportback © Materiały prasowe

Na szczycie oferty znajduje się z kolei SQ6 z napędem Quattro, generujące 517 KM i osiągające prędkość 100 km/h w zaledwie 4,5 s. Pośrodku mamy wersję Quattro dysponującą mocą 388 KM oraz tylnonapędową Sportback e-tron Performance o mocy 326 KM.

Pierwsze egzemplarze powinny trafić do salonów pod koniec 2024 r. Wcześniej poznamy jednak pełną specyfikację i ceny.

  • Audi SQ6 e-tron Sportback
  • Audi SQ6 e-tron Sportback
  • Audi SQ6 e-tron Sportback
  • Audi SQ6 e-tron Sportback
  • Audi SQ6 e-tron Sportback
  • Audi SQ6 e-tron Sportback
  • Audi SQ6 e-tron Sportback
  • Audi SQ6 e-tron Sportback
  • Audi SQ6 e-tron Sportback
  • Audi SQ6 e-tron Sportback
  • Audi SQ6 e-tron Sportback
  • Audi SQ6 e-tron Sportback
  • Audi SQ6 e-tron Sportback
  • Audi SQ6 e-tron Sportback
  • Audi SQ6 e-tron Sportback
  • Audi SQ6 e-tron Sportback
  • Audi SQ6 e-tron Sportback
  • Audi SQ6 e-tron Sportback
  • Audi SQ6 e-tron Sportback
  • Audi SQ6 e-tron Sportback
  • Audi Q6 e-tron Sportback
  • Audi Q6 e-tron Sportback
  • Audi Q6 e-tron Sportback
  • Audi Q6 e-tron Sportback
  • Audi Q6 e-tron Sportback
  • Audi Q6 e-tron Sportback
  • Audi Q6 e-tron Sportback
  • Audi Q6 e-tron Sportback
  • Audi Q6 e-tron Sportback
  • Audi Q6 e-tron Sportback
  • Audi Q6 e-tron Sportback
  • Audi Q6 e-tron Sportback
  • Audi Q6 e-tron Sportback
  • Audi Q6 e-tron Sportback
  • Audi Q6 e-tron Sportback
  • Audi Q6 e-tron Sportback
  • Audi Q6 e-tron Sportback
  • Audi Q6 e-tron Sportback
  • Audi Q6 e-tron Sportback
  • Audi Q6 e-tron Sportback
  • Audi Q6 e-tron Sportback
  • Audi Q6 e-tron Sportback
  • Audi Q6 e-tron Sportback
  • Audi Q6 e-tron Sportback
  • Audi Q6 e-tron Sportback
  • Audi Q6 e-tron Sportback
  • Audi Q6 e-tron Sportback
  • Audi Q6 e-tron Sportback
[1/48] Audi SQ6 e-tron Sportback Źródło zdjęć: Materiały prasowe |

Wybrane dla Ciebie

Test: Mercedes-Benz CLA 250e Shooting Brake – konieczne minimum
Test: Mercedes-Benz CLA 250e Shooting Brake – konieczne minimum
UE przecenia plug-iny. Nie są o wiele lepsze niż zwykłe hybrydy
UE przecenia plug-iny. Nie są o wiele lepsze niż zwykłe hybrydy
Hyundai pokazał kolejnego dzikusa na prąd. To Ioniq 6
Hyundai pokazał kolejnego dzikusa na prąd. To Ioniq 6
Wszystko, czego nie wiedzieliście o akumulatorach trakcyjnych. Porsche zdradziło mi sekrety swojego zamkniętego laboratorium w Weissach
Wszystko, czego nie wiedzieliście o akumulatorach trakcyjnych. Porsche zdradziło mi sekrety swojego zamkniętego laboratorium w Weissach
Polacy się rzucili na chińskie auto. Przy takiej cenie to nic dziwnego
Polacy się rzucili na chińskie auto. Przy takiej cenie to nic dziwnego
Moc i moment jak w holowniku. Rivian prezentuje modele w wersji Quad
Moc i moment jak w holowniku. Rivian prezentuje modele w wersji Quad
Bentley EXP 15 zapowiada przyszłego elektryka marki. Takich drzwi dawno nie widzieliśmy
Bentley EXP 15 zapowiada przyszłego elektryka marki. Takich drzwi dawno nie widzieliśmy
Lamborghini Urus pozostanie hybrydą w kolejnej generacji. Elektryk przesunięty w czasie
Lamborghini Urus pozostanie hybrydą w kolejnej generacji. Elektryk przesunięty w czasie
Kia EV5 wjeżdża do Europy. Na razie w okrojonym składzie
Kia EV5 wjeżdża do Europy. Na razie w okrojonym składzie
Nowa KIA EV6 wjeżdża do salonów. Znamy ceny
Nowa KIA EV6 wjeżdża do salonów. Znamy ceny
Nowe samochody papieża Leona XIV. Takich jeszcze w Watykanie nie było
Nowe samochody papieża Leona XIV. Takich jeszcze w Watykanie nie było
Wywiad: Szef Audi Gernot Döllner tłumaczy wycofanie się z pełnej elektryfikacji marki
Wywiad: Szef Audi Gernot Döllner tłumaczy wycofanie się z pełnej elektryfikacji marki