Autonomiczne taksówki wjadą do Tokio. GM znalazło dużego partnera

Już za parę lat autonomiczne taksówki pojawią się na ulicach Tokio. Jest to zasługa General Motors, który w tym celu nawiązał współpracę z Hondą.

Autonomiczna taksówka CruiseAutonomiczna taksówka Cruise
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Cruise
Kamil Niewiński

Autonomiczne taksówki zbierają wokół siebie coraz więcej zainteresowania. Ich początki nie należą do najłatwiejszych - po ich wprowadzeniu w San Francisco nie obyło się bez niebezpiecznych wydarzeń. Rozwój jednak wcale nie zwolnił, co widać doskonale po ruchach General Motors - koncernu, który we wspomnianym San Francisco obsługuje autonomiczne taksówki Cruise.

Okazuje się, że technologia GM już niedługo wyjedzie poza Stany Zjednoczone i trafi na Daleki Wschód. Firma Cruise podpisała bowiem umowę z japońską Hondą, która ma doprowadzić do wprowadzenia robotaxi na ulicach Tokio.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Transport miejski. Katowice będą jak Dubaj?

Jak informuje portal Automotive News, testy autonomicznego modelu Origin od Cruise rozpoczęły się w Japonii już na początku 2023 r., a więc oficjalne ogłoszenie współpracy pomiędzy Hondą a GM było tylko formalnością. Tym bardziej że od 2018 r. Honda jest udziałowcem Cruise, a także jako pierwsza japońska marka wdrożyła system jazdy autonomicznej na poziomie 3.

Rozwój motoryzacji autonomicznej w Japonii wygląda gorzej względem USA czy Chin. Wprowadzenie robotaxi do Tokio może sprawić, że ten stan rzeczy ulegnie sporej zmianie. Szczególnie że za projektem stoi przecież bardzo zaangażowana w autonomiczne pojazdy Honda.

Testy taksówek na ulicach Tokio rozpoczną się w 2024 r., zaś docelowo mają one zostać udostępnione dla klientów w 2026 r. Jak przyznaje dyrektor generalny Hondy Toshihiro Mibe, docelowo flota robotaxi ma wynieść 500 egzemplarzy. Jeżeli pojazdy sprawdzą się w Tokio, usługa zostanie zaś rozszerzona na inne japońskie miasta.

Wybrane dla Ciebie
Tęskniliście za odrobiną klasyki w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za odrobiną klasyki w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy