Bentley z poważnymi planami na elektryki. Zaproponuje szalone osiągi

Bentley planuje do 2030 roku w całości przenieść się na produkcję samochodów elektrycznych. Brytyjczycy jednak nie chcą iść na kompromis i zamierzają stworzyć jednostkę, która będzie "W12 wśród silników elektrycznych".

Bentley BaturBentley Batur
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Bentley
Kamil Niewiński

Bentley Batur to model, który jest wyjątkowy na wiele sposobów. Poza tym, że jego nakład wynosi zaledwie 18 sztuk, jest to również jeden z ostatnich samochodów brytyjskiego producenta, który pod maską skrywa legendarny silnik W12. Już za niedługo będzie on jednak przeszłością, tak samo jak wszystkie spalinowe bentleye. Marka w 2030 roku przejdzie w pełni na samochody elektryczne.

W wywiadzie dla portalu Autocar dyrektor generalny Bentleya Adrian Hallmark uchylił jednak rąbka tajemnicy i zdradził kilka informacji na temat elektrycznej przyszłości marki. Najważniejszym stwierdzeniem niewątpliwie jest fakt, że celem marki jest tworzenie aut z duszą Bentleya, a nie typowych elektryków, które będą wyróżniały się tylko i wyłącznie znaczkiem na masce.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Bentley Bentayga - niespodziewane zakamarki SUV-a za milion złotych

Bardzo ciekawą informacją jest to, co Hallmark nazwał "W12 wśród aut elektrycznych". W planach jest bowiem stworzenie bentleya o mocy nawet 1400 KM. Dla porównania spalinowe W12 we wspomnianym Baturze jest zdolne do wygenerowania 740 KM. Tak ogromna moc może pozwolić na uzyskanie przyspieszenia do 100 km/h na poziomie… 1,5 sekundy

Bentley ma w planach zaprezentowanie swojego pierwszego samochodu elektrycznego w 2026 roku. Przez następne cztery lata w ofercie producenta znajdziemy zarówno jednostki na prąd, jak i silniki spalinowe. Jako pierwsze do lamusa odejdzie W12, potem zaś ten sam los czeka jednostki V8 oraz V6. W 2030 roku zaś w ofercie zostaną tylko i wyłącznie auta napędzane energią elektryczną.

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie