BMW 545e xDrive debiutuje jako hybryda plug-in oparta na 6 cylindrach

400 KM, setka w mniej niż 5 sekund i możliwość jazdy na prądzie przez nawet 57 km. BMW prezentuje mocniejsze wydanie hybrydowej Serii 5, które ma szanse przebić popularnością wersję 530e.

Hybryda z wtyczką to coraz popularniejsze rozwiązanie w segmencie premium.Hybryda z wtyczką to coraz popularniejsze rozwiązanie w segmencie premium.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

Większość hybryd typu plug-in oparta jest na mniejszych, 4-cylindrowych jednostkach. Producenci, także ci premium, nierzadko zakładają, że skoro dorzucają dodatkowy silnik elektryczny, spalinowy nie musi być przesadnie duży. W modelu 545e xDrive BMW poszło jednak inną drogą.

Znajdziemy tu dobrze znaną, 3-litrową jednostkę z sześcioma cylindrami w rzędzie i doładowaniem. Silnik ten sam w sobie generuje około 290 KM, co w połączeniu z dodatkowym motorem elektrycznym owocuje więcej niż wystarczającymi parametrami oraz oczywiście przekłada się na bardzo dobre osiągi.

400 KM i 600 Nm wyglądają obiecująco i zapewniają sprint do setki w czasie 4,8 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi natomiast 250 km/h. Oczywiście jak przystało na hybrydę typu plug-in istnieje także możliwość jazdy wyłącznie na prądzie. W pełni naładowany akumulator o pojemności 12 kWh pozwoli pokonać nawet 57 km bez udziału silnika spalinowego. Prędkość maksymalna jest wtedy ograniczona do 140 km/h.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat. prasowe

O "zielonym" charakterze tej wersji świadczy też fakt, że w nawigacji znajdziemy wyszczególnione strefy czystego transportu. Kiedy do nich wjedziemy, automatycznie włączy się napęd elektryczny. Pieszych o nadjeżdżającym pojeździe ostrzeże natomiast specjalny dźwięk skomponowany przez samego Hansa Zimmera.

Ceny mocnej hybrydy plug-in nie są jeszcze znane. Z pewnością jednak będzie zauważalnie drożej, niż w przypadku słabszego, 2-litrowego wariantu 530e wycenianego na 240 600 zł. Biorąc pod uwagę ponad 100-konną różnicę w mocy i napęd na 4 koła, należy spodziewać się kwoty bliżej 300 tys.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/14] Źródło zdjęć: |
Wybrane dla Ciebie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem