Elektryczne BMW iX3 już w salonach. Polskie ceny modelu

Pierwszy elektryczny SUV BMW wjeżdża do polskich salonów. Klienci mają do wyboru jedną opcję napędu i dwie wersje wyposażenia. Jak przystało na auto zasilane prądem, żadna z nich nie jest tania.

iX3 wizualnie nie różni się mocno od X3.iX3 wizualnie nie różni się mocno od X3.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

BMW iX3 pod względem technicznym bazuje na spalinowym X3. Różni się jednak od niego napędem. Zamiast diesla czy benzyniaka znajdziemy tu 286-konny motor elektryczny wspierany akumulatorem o pojemności 80 kWh brutto. Taka wartość przy pełnym naładowaniu ma pozwolić na pokonanie 460 km zgodnie z cyklem pomiarowym WLTP.

Co ciekawe, maksymalny moment obrotowy na poziomie 400 Nm trafia wyłącznie na tylne koła. Niewykluczone jednak, że bawarski producent kiedyś uzupełni ofertę o odmianę xDrive wykorzystującą mocniejszy silnik.

Jednakże już w standardowym wariancie osiągi są wystarczające. Sprint do setki trwa 6,8 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 180 km/h. Póki co wybór klientów może ograniczać się wyłącznie do wersji wyposażenia:

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat. prasowe

BMW iX3 - ceny minimalne wersji wyposażenia:

  • Inspiring - od 282 900 zł - dostaniemy tu m.in. w pełni diodowe oświetlenie, 19-calowe felgi, adaptacyjne zawieszenie, asystent parkowania, trójstrefową klimatyzację automatyczną i szklany dach.
  • Impressive - od 305 210 zł - w bogatszym wydaniu można liczyć dodatkowo na adaptacyjne reflektory, sportowe fotele, skórzaną tapicerkę, system kamer 360 i wyświetlacz head-up.

Tanio nie jest, ale jak nietrudno zauważyć, już standardowe wyposażenie robi bardzo dobre wrażenie i częściowo tłumaczy cenę. Z drugiej strony i tak jest ona zauważalnie niższa niż w przypadku Mercedesa EQC, choć tam dostaniemy większą moc i napęd na cztery koła, ale za to mniejszy zasięg.

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie