Elektryczne BMW iX3 już w salonach. Polskie ceny modelu

Pierwszy elektryczny SUV BMW wjeżdża do polskich salonów. Klienci mają do wyboru jedną opcję napędu i dwie wersje wyposażenia. Jak przystało na auto zasilane prądem, żadna z nich nie jest tania.

iX3 wizualnie nie różni się mocno od X3.
iX3 wizualnie nie różni się mocno od X3.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

11.08.2020 | aktual.: 13.03.2023 13:02

BMW iX3 pod względem technicznym bazuje na spalinowym X3. Różni się jednak od niego napędem. Zamiast diesla czy benzyniaka znajdziemy tu 286-konny motor elektryczny wspierany akumulatorem o pojemności 80 kWh brutto. Taka wartość przy pełnym naładowaniu ma pozwolić na pokonanie 460 km zgodnie z cyklem pomiarowym WLTP.

Co ciekawe, maksymalny moment obrotowy na poziomie 400 Nm trafia wyłącznie na tylne koła. Niewykluczone jednak, że bawarski producent kiedyś uzupełni ofertę o odmianę xDrive wykorzystującą mocniejszy silnik.

Jednakże już w standardowym wariancie osiągi są wystarczające. Sprint do setki trwa 6,8 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 180 km/h. Póki co wybór klientów może ograniczać się wyłącznie do wersji wyposażenia:

Obraz
© mat. prasowe

BMW iX3 - ceny minimalne wersji wyposażenia:

  • Inspiring - od 282 900 zł - dostaniemy tu m.in. w pełni diodowe oświetlenie, 19-calowe felgi, adaptacyjne zawieszenie, asystent parkowania, trójstrefową klimatyzację automatyczną i szklany dach.
  • Impressive - od 305 210 zł - w bogatszym wydaniu można liczyć dodatkowo na adaptacyjne reflektory, sportowe fotele, skórzaną tapicerkę, system kamer 360 i wyświetlacz head-up.

Tanio nie jest, ale jak nietrudno zauważyć, już standardowe wyposażenie robi bardzo dobre wrażenie i częściowo tłumaczy cenę. Z drugiej strony i tak jest ona zauważalnie niższa niż w przypadku Mercedesa EQC, choć tam dostaniemy większą moc i napęd na cztery koła, ale za to mniejszy zasięg.

Źródło artykułu:WP Autokult
BMWcrossover/suvelektryczny
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (1)