Elektryczne BMW iX3 już w salonach. Polskie ceny modelu

Pierwszy elektryczny SUV BMW wjeżdża do polskich salonów. Klienci mają do wyboru jedną opcję napędu i dwie wersje wyposażenia. Jak przystało na auto zasilane prądem, żadna z nich nie jest tania.

iX3 wizualnie nie różni się mocno od X3.iX3 wizualnie nie różni się mocno od X3.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

BMW iX3 pod względem technicznym bazuje na spalinowym X3. Różni się jednak od niego napędem. Zamiast diesla czy benzyniaka znajdziemy tu 286-konny motor elektryczny wspierany akumulatorem o pojemności 80 kWh brutto. Taka wartość przy pełnym naładowaniu ma pozwolić na pokonanie 460 km zgodnie z cyklem pomiarowym WLTP.

Co ciekawe, maksymalny moment obrotowy na poziomie 400 Nm trafia wyłącznie na tylne koła. Niewykluczone jednak, że bawarski producent kiedyś uzupełni ofertę o odmianę xDrive wykorzystującą mocniejszy silnik.

Jednakże już w standardowym wariancie osiągi są wystarczające. Sprint do setki trwa 6,8 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 180 km/h. Póki co wybór klientów może ograniczać się wyłącznie do wersji wyposażenia:

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat. prasowe

BMW iX3 - ceny minimalne wersji wyposażenia:

  • Inspiring - od 282 900 zł - dostaniemy tu m.in. w pełni diodowe oświetlenie, 19-calowe felgi, adaptacyjne zawieszenie, asystent parkowania, trójstrefową klimatyzację automatyczną i szklany dach.
  • Impressive - od 305 210 zł - w bogatszym wydaniu można liczyć dodatkowo na adaptacyjne reflektory, sportowe fotele, skórzaną tapicerkę, system kamer 360 i wyświetlacz head-up.

Tanio nie jest, ale jak nietrudno zauważyć, już standardowe wyposażenie robi bardzo dobre wrażenie i częściowo tłumaczy cenę. Z drugiej strony i tak jest ona zauważalnie niższa niż w przypadku Mercedesa EQC, choć tam dostaniemy większą moc i napęd na cztery koła, ale za to mniejszy zasięg.

Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: nowy Mitsubishi Eclipse Cross i Grandis – nadciąga odsiecz
Pierwsza jazda: nowy Mitsubishi Eclipse Cross i Grandis – nadciąga odsiecz
Pierwsza jazda: Ferrari 296 Speciale - poczuj się jak Kubica
Pierwsza jazda: Ferrari 296 Speciale - poczuj się jak Kubica
Niemieckie media: Opel może sprzedawać chińskie auto pod swoją marką
Niemieckie media: Opel może sprzedawać chińskie auto pod swoją marką
Widziałem auta nowej chińskiej marki. Lepas ma wysoko zawieszoną poprzeczkę
Widziałem auta nowej chińskiej marki. Lepas ma wysoko zawieszoną poprzeczkę
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci