BMW po chińsku. Niemcy tworzą specjalną wersję Neue Klasse dla Państwa Środka
BMW ma zamiar o wiele bardziej postawić na swoją obecność na chińskim rynku. Niemiecki producent ma zamiar stworzyć dla klientów z Chin osobny model oparty na przełomowej dla marki architekturze Neue Klasse.
16.09.2023 | aktual.: 16.09.2023 16:00
Ukazane podczas targów IAA Mobility 2023 BMW Vision Neue Klasse zapowiada zupełnie nowy rozdział w historii producenta z Bawarii. Neue Klasse to całkowicie odmieniona architektura i język stylistyczny, który od 2025 r. będzie podstawą dla samochodów BMW. Ma to być całkowicie nowa definicja charakteru marki, która połączy minimalizm z futuryzmem, klasykę z nowoczesnością.
Pierwszym modelem, w którym będziemy mogli zobaczyć, jak w rzeczywistości prezentuje się Neue Klasse, będzie — jak podaje "Automotive News Europe" — elektryczny sedan o podobnej wielkości do Serii 3, a następny w kolejce będzie SUV. Do 2027 r. powstanie zaś aż sześć modeli opartych na Vision Neue Klasse.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Dosłownie będziemy mieli tutaj do czynienia, jak wskazuje nazwa, z nową klasą aut, które stworzą własną zeroemisyjną gamę BMW. Producent nie wyklucza przy okazji zaimplementowania napędu wodorowego obok elektrycznego. Najważniejszym elementem Neue Klasse ma być ogólna zeroemisyjność i Bawarczycy nie mają zamiaru ograniczać się do jednej technologii, jeżeli będzie taka możliwość.
Wiemy również, że Neue Klasse ma pozwolić BMW na trafienie do klientów na największym światowym rynku motoryzacyjnym — w Chinach. Auta elektryczne sprzedają się tam naprawdę świetnie i to jest droga, którą muszą podążać europejscy producenci, jeżeli chcą dotrzymać kroku chińskim markom. To właśnie dlatego, jak potwierdza dyrektor generalny BMW Oliver Zipse, na podstawie Neue Klasse tworzone będą również auta z wyłącznością dla chińskiego rynku.
— Nie mogę dzisiaj ujawnić zbyt wiele, ale BMW Design Shanghai pracuje już nad specjalnymi projektami i funkcjami dla przeznaczonych wyłącznie dla Chin modeli Nowej Klasy — potwierdził w rozmowie z "Automotive News Europe" Zipse.
Pierwsze egzemplarze Neue Klasse będą produkowane w węgierskiej fabryce BMW w Debreczynie. Na liście będzie również oczywiście domowa placówka w Monachium, a także zakłady w chińskim Shenyang (od 2026 r.) i meksykańskim San Luis Potosi (od 2027 r.).