BMW po chińsku. Niemcy tworzą specjalną wersję Neue Klasse dla Państwa Środka

BMW ma zamiar o wiele bardziej postawić na swoją obecność na chińskim rynku. Niemiecki producent ma zamiar stworzyć dla klientów z Chin osobny model oparty na przełomowej dla marki architekturze Neue Klasse.

BMW Vision Neue KlasseBMW Vision Neue Klasse
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Alex Rank
Kamil Niewiński

Ukazane podczas targów IAA Mobility 2023 BMW Vision Neue Klasse zapowiada zupełnie nowy rozdział w historii producenta z Bawarii. Neue Klasse to całkowicie odmieniona architektura i język stylistyczny, który od 2025 r. będzie podstawą dla samochodów BMW. Ma to być całkowicie nowa definicja charakteru marki, która połączy minimalizm z futuryzmem, klasykę z nowoczesnością. 

Pierwszym modelem, w którym będziemy mogli zobaczyć, jak w rzeczywistości prezentuje się Neue Klasse, będzie — jak podaje "Automotive News Europe" — elektryczny sedan o podobnej wielkości do Serii 3, a następny w kolejce będzie SUV. Do 2027 r. powstanie zaś aż sześć modeli opartych na Vision Neue Klasse.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Nowe BMW M2 - tor i ponad 1000 km obnażyły prawdę

Dosłownie będziemy mieli tutaj do czynienia, jak wskazuje nazwa, z nową klasą aut, które stworzą własną zeroemisyjną gamę BMW. Producent nie wyklucza przy okazji zaimplementowania napędu wodorowego obok elektrycznego. Najważniejszym elementem Neue Klasse ma być ogólna zeroemisyjność i Bawarczycy nie mają zamiaru ograniczać się do jednej technologii, jeżeli będzie taka możliwość.

Wiemy również, że Neue Klasse ma pozwolić BMW na trafienie do klientów na największym światowym rynku motoryzacyjnym — w Chinach. Auta elektryczne sprzedają się tam naprawdę świetnie i to jest droga, którą muszą podążać europejscy producenci, jeżeli chcą dotrzymać kroku chińskim markom. To właśnie dlatego, jak potwierdza dyrektor generalny BMW Oliver Zipse, na podstawie Neue Klasse tworzone będą również auta z wyłącznością dla chińskiego rynku.

BMW Vision Neue Klasse
BMW Vision Neue Klasse © Materiały prasowe | BMW

— Nie mogę dzisiaj ujawnić zbyt wiele, ale BMW Design Shanghai pracuje już nad specjalnymi projektami i funkcjami dla przeznaczonych wyłącznie dla Chin modeli Nowej Klasy — potwierdził w rozmowie z "Automotive News Europe" Zipse.

Pierwsze egzemplarze Neue Klasse będą produkowane w węgierskiej fabryce BMW w Debreczynie. Na liście będzie również oczywiście domowa placówka w Monachium, a także zakłady w chińskim Shenyang (od 2026 r.) i meksykańskim San Luis Potosi (od 2027 r.).

Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach