BMW XM samochodem bezpieczeństwa Moto GP. Większego nie mieli

Największy i najmocniejszy SUV w gamie BMW został oficjalnym safety carem mistrzostw motocyklowych Moto GP. Auto wyróżnia się nie tylko prezencją, ale i modyfikacjami technicznymi.

BMW XM Moto GP Safety CarBMW XM Moto GP Safety Car
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | BMW
SKOMENTUJ

Najmocniejsze i jednocześnie najmniej torowe BMW M w historii to nowy samochód bezpieczeństwa Moto GP. Jest kontynuacją ponad 20-letniej współpracy pomiędzy bawarską marką a najbardziej prestiżowymi motocyklowymi zawodami na świecie.

Od 21 lat BMW rozdaje nowe M-ki panującym mistrzom. W tym roku Franceso Bagnaia odebrał nowiutkie XM Label Red, które stało się nie tylko safety carem, ale i oficjalną nagrodą dla kierowców.

Pojazd, który w przyszłym roku będziemy widywać na torze, wyróżnia się szarą kolorystyką nadwozia przełamaną pomarańczowymi wstawkami. Wyposażono go również w dodatkowe oświetlenie system gaśniczy, fotele Recaro i sześciopunktowe pasy bezpieczeństwa.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Napęd pozostał bez zmian, ale raczej nikt nie będzie narzekał na brak mocy. 4,4-litrowe V8 wsparte jednostką elektryczną generuje tu bowiem aż 748 KM i 1000 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Sporą zaletą konstrukcji jest możliwość podróżowania na samym prądzie, na dystansie około 80 km. To cecha, która wbrew pozorom może przydać się również w pracy na torze.

  • BMW XM Moto GP Safety Car
  • BMW XM Moto GP Safety Car
  • BMW XM Moto GP Safety Car
  • BMW XM Moto GP Safety Car
  • BMW XM Moto GP Safety Car
  • BMW XM Moto GP Safety Car
  • BMW XM Moto GP Safety Car
  • BMW XM Moto GP Safety Car
  • BMW XM Moto GP Safety Car
  • BMW XM Moto GP Safety Car
  • BMW XM Moto GP Safety Car
  • BMW XM Moto GP Safety Car
  • BMW XM Moto GP Safety Car
[1/13] BMW XM Moto GP Safety Car Źródło zdjęć: Materiały prasowe | BMW

Wybrane dla Ciebie

Pierwsza jazda: Ford Ranger PHEV - przeciera szlaki dosłownie i w przenośni
Pierwsza jazda: Ford Ranger PHEV - przeciera szlaki dosłownie i w przenośni
Polska premiera MGS5 EV – z ochotą na duży kawałek tortu
Polska premiera MGS5 EV – z ochotą na duży kawałek tortu
Pierwsza jazda: Renault 4 E-Tech - trochę brakło odwagi
Pierwsza jazda: Renault 4 E-Tech - trochę brakło odwagi
Niemcy zmieniają zdanie. Jednak jeszcze pojeździmy na benzynie
Niemcy zmieniają zdanie. Jednak jeszcze pojeździmy na benzynie
Widziałem Shell Eco-marathon z bliska. Kropla paliwa na wagę złota
Widziałem Shell Eco-marathon z bliska. Kropla paliwa na wagę złota
Mandaty za hulajnogę. Policja nie jest w stanie wyegzekwować przepisów
Mandaty za hulajnogę. Policja nie jest w stanie wyegzekwować przepisów
Pierwsza jazda: Škoda Elroq RS – najszybsza, ale i pragmatyczna
Pierwsza jazda: Škoda Elroq RS – najszybsza, ale i pragmatyczna
Oto nowy Nissan Leaf. Kolejna generacja wpisuje się w rynkowy standard
Oto nowy Nissan Leaf. Kolejna generacja wpisuje się w rynkowy standard
Nowe Renault 4 wycenione w Polsce. Do wyboru dwie wersje napędu
Nowe Renault 4 wycenione w Polsce. Do wyboru dwie wersje napędu
Oto najmocniejszy Opel w gamie. Tak, jest elektryczny
Oto najmocniejszy Opel w gamie. Tak, jest elektryczny
Pierwsza jazda: Audi Q6 Sportback e-tron i Audi A5 e-hybrid - specjalnie dla nas
Pierwsza jazda: Audi Q6 Sportback e-tron i Audi A5 e-hybrid - specjalnie dla nas
Škoda Enyaq RS Race korzysta z biokompozytów. To jak carbon, tylko z lnu
Škoda Enyaq RS Race korzysta z biokompozytów. To jak carbon, tylko z lnu