BMW XM samochodem bezpieczeństwa Moto GP. Większego nie mieli

Największy i najmocniejszy SUV w gamie BMW został oficjalnym safety carem mistrzostw motocyklowych Moto GP. Auto wyróżnia się nie tylko prezencją, ale i modyfikacjami technicznymi.

BMW XM Moto GP Safety CarBMW XM Moto GP Safety Car
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | BMW

Najmocniejsze i jednocześnie najmniej torowe BMW M w historii to nowy samochód bezpieczeństwa Moto GP. Jest kontynuacją ponad 20-letniej współpracy pomiędzy bawarską marką a najbardziej prestiżowymi motocyklowymi zawodami na świecie.

Od 21 lat BMW rozdaje nowe M-ki panującym mistrzom. W tym roku Franceso Bagnaia odebrał nowiutkie XM Label Red, które stało się nie tylko safety carem, ale i oficjalną nagrodą dla kierowców.

Pojazd, który w przyszłym roku będziemy widywać na torze, wyróżnia się szarą kolorystyką nadwozia przełamaną pomarańczowymi wstawkami. Wyposażono go również w dodatkowe oświetlenie system gaśniczy, fotele Recaro i sześciopunktowe pasy bezpieczeństwa.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Napęd pozostał bez zmian, ale raczej nikt nie będzie narzekał na brak mocy. 4,4-litrowe V8 wsparte jednostką elektryczną generuje tu bowiem aż 748 KM i 1000 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Sporą zaletą konstrukcji jest możliwość podróżowania na samym prądzie, na dystansie około 80 km. To cecha, która wbrew pozorom może przydać się również w pracy na torze.

  • BMW XM Moto GP Safety Car
  • BMW XM Moto GP Safety Car
  • BMW XM Moto GP Safety Car
  • BMW XM Moto GP Safety Car
  • BMW XM Moto GP Safety Car
  • BMW XM Moto GP Safety Car
  • BMW XM Moto GP Safety Car
  • BMW XM Moto GP Safety Car
  • BMW XM Moto GP Safety Car
  • BMW XM Moto GP Safety Car
  • BMW XM Moto GP Safety Car
  • BMW XM Moto GP Safety Car
  • BMW XM Moto GP Safety Car
[1/13] BMW XM Moto GP Safety Car Źródło zdjęć: Materiały prasowe | BMW
Wybrane dla Ciebie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem