BYD Seagull - tani elektryk zebrał 10 tys. zamówień w jeden dzień

BYD Seagull to niespodziewana gwiazda targów w Szanghaju. Pierwszego dnia po premierze auto znalazło 10 tys. chętnych. Kluczem do sukcesu wydaje się bardzo atrakcyjna cena.

BYD SeagullBYD Seagull
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | BYD
Aleksander Ruciński

Klienci chcą tanich aut na prąd, a Seagull jest tego najlepszym przykładem. Miejski model segmentu B wyceniony na około 11 400 dolarów z miejsca stał się hitem wśród chińskich klientów.

Auto jest najtańszym elektrykiem w ofercie BYD. Niska cena nie oznacza jednak rozczarowujących parametrów. Biorąc pod uwagę rozmiary i przeznaczenie pojazdu, moc i zasięg wydają się wystarczające.

Model oparty na platformie BYD 3.0 znanej już z większych propozycji jak Dolphin czy Seal, wykorzystuje 75-konny silnik elektryczny zamontowany na przedniej osi. Zasila go akumulator o pojemności 30 kWh zapewniający do 305 km zasięgu. W opcji można też wybrać większą baterię – 38 kWh, która zapewni dodatkowe 100 km.

BYD Seagull - wnętrze
BYD Seagull - wnętrze © BYD

Napęd zamknięto w nieźle wyglądającym nadwoziu o długości 3780 mm i szerokości 1715 mm. Rozstaw osi to z kolei równe 2,5 metra. Samochód jest nieźle wyposażony. Na pokładzie znajdziemy m.in. oświetlenie LED, cyfrowe zegary, multimedia z ekranem o przekątnej 12,8 cala czy bezprzewodową ładowarkę do smartfona.

Analitycy przewidują, że Seagull może szybko stać się najpopularniejszym autem elektrycznym w Chinach. Na razie nie wiemy, czy będzie oferowany także poza lokalnym rynkiem.

Wybrane dla Ciebie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem