BYD Seagull - tani elektryk zebrał 10 tys. zamówień w jeden dzień
BYD Seagull to niespodziewana gwiazda targów w Szanghaju. Pierwszego dnia po premierze auto znalazło 10 tys. chętnych. Kluczem do sukcesu wydaje się bardzo atrakcyjna cena.
24.04.2023 | aktual.: 25.04.2023 17:40
Klienci chcą tanich aut na prąd, a Seagull jest tego najlepszym przykładem. Miejski model segmentu B wyceniony na około 11 400 dolarów z miejsca stał się hitem wśród chińskich klientów.
Auto jest najtańszym elektrykiem w ofercie BYD. Niska cena nie oznacza jednak rozczarowujących parametrów. Biorąc pod uwagę rozmiary i przeznaczenie pojazdu, moc i zasięg wydają się wystarczające.
Model oparty na platformie BYD 3.0 znanej już z większych propozycji jak Dolphin czy Seal, wykorzystuje 75-konny silnik elektryczny zamontowany na przedniej osi. Zasila go akumulator o pojemności 30 kWh zapewniający do 305 km zasięgu. W opcji można też wybrać większą baterię – 38 kWh, która zapewni dodatkowe 100 km.
Napęd zamknięto w nieźle wyglądającym nadwoziu o długości 3780 mm i szerokości 1715 mm. Rozstaw osi to z kolei równe 2,5 metra. Samochód jest nieźle wyposażony. Na pokładzie znajdziemy m.in. oświetlenie LED, cyfrowe zegary, multimedia z ekranem o przekątnej 12,8 cala czy bezprzewodową ładowarkę do smartfona.
Analitycy przewidują, że Seagull może szybko stać się najpopularniejszym autem elektrycznym w Chinach. Na razie nie wiemy, czy będzie oferowany także poza lokalnym rynkiem.