Ceny Mazdy CX-60. Na razie tylko hybrydy, ale zapowiada się nieźle

Mazda oficjalnie podała ceny swojego nowego SUV-a CX-60, który jest pozycjonowany trochę wyżej od doskonalone znanego CX-5. Cena podstawowa wydaje się być wysoka, ale na tle konkurencji wcale nie wypada źle. Wręcz przeciwnie.

Mazda CX-60Mazda CX-60
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe/Mazda
Marcin Łobodziński

Mierzący 4745 mm długości, 1890 mm szerokości i 1680 mm wysokości SUV jest o 20 cm dłuższy od Mazdy CX-5, jest też dłuższy np. od Toyoty RAV4, ale wyraźnie krótszy od Toyoty Highlander. Ma być oferowany w trzech wersjach napędowych: benzyna, diesel i hybryda. Na razie w cenniku mamy tylko tę ostatnią.

Jest to hybryda plug-in, która na tę chwilę stała się najmocniejszym produkcyjnym samochodem w historii tej marki, bo maksymalna moc systemowa to 327 KM. Do dyspozycji jest też 500 Nm momentu obrotowego i co ważne, wszystko to jest dostarczane na koła za pośrednictwem klasycznego 8-biegowego automatu.

Rozpędzanie do 100 km/h ma trwać 5,8 s. Prędkość maksymalna została ograniczona do 200 km/h. Bateria o pojemności 17,8 kWh ma pozwolić na przejechanie w trybie bezemisyjnym 63 km. Więcej o samym aucie przeczytacie w tekście Filipa Bulińskiego, który je widział i dotykał.

Ile to kosztuje Mazda CX-60?

Cena wersji podstawowej Prime-Line to 229 900 zł. Kolejne poziomy to Exclusive-Line za 239 900 zł, Homura za 250 900 zł i Takumi za 258 900 zł. To dużo? Tak się tylko wydaje, póki nie porównamy choćby z marką Toyota.

Plug-in RAV4 kosztuje 215 000 zł i oferuje moc 306 KM. Stosunkowo niewielka różnica, tym bardziej że toyota jest trochę mniejsza i słabsza. Topowa odmiana Selection kosztuje już 233 600 zł. Jeśli porównamy z hybrydowym Highlanderem, to ten SUV kosztuje od 237 200 zł i ma 248-konny napęd.

Poza hybrydą Mazda zapowiedziała dwie wersje dla bardziej konserwatywnych kierowców, czyli 3-litrową benzynę oraz 3,3-litrowego diesla. Oba silniki 6-cylindrowe, więc robi się ciekawie. Co prawda producent nie podał ich mocy, ale można tu celować w wartości ok. 300 KM.

Wybrane dla Ciebie
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
Dacia podbija stawkę. Nowa hybryda z napędem 4x4 i fabryczne LPG
Dacia podbija stawkę. Nowa hybryda z napędem 4x4 i fabryczne LPG
Elektryczne Porsche Cayenne wycenione w Polsce. Jest tańsze od spalinówki
Elektryczne Porsche Cayenne wycenione w Polsce. Jest tańsze od spalinówki
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯