Ceny Mazdy CX-60. Na razie tylko hybrydy, ale zapowiada się nieźle

Mazda oficjalnie podała ceny swojego nowego SUV-a CX-60, który jest pozycjonowany trochę wyżej od doskonalone znanego CX-5. Cena podstawowa wydaje się być wysoka, ale na tle konkurencji wcale nie wypada źle. Wręcz przeciwnie.

Mazda CX-60Mazda CX-60
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe/Mazda
Marcin Łobodziński

Mierzący 4745 mm długości, 1890 mm szerokości i 1680 mm wysokości SUV jest o 20 cm dłuższy od Mazdy CX-5, jest też dłuższy np. od Toyoty RAV4, ale wyraźnie krótszy od Toyoty Highlander. Ma być oferowany w trzech wersjach napędowych: benzyna, diesel i hybryda. Na razie w cenniku mamy tylko tę ostatnią.

Jest to hybryda plug-in, która na tę chwilę stała się najmocniejszym produkcyjnym samochodem w historii tej marki, bo maksymalna moc systemowa to 327 KM. Do dyspozycji jest też 500 Nm momentu obrotowego i co ważne, wszystko to jest dostarczane na koła za pośrednictwem klasycznego 8-biegowego automatu.

Rozpędzanie do 100 km/h ma trwać 5,8 s. Prędkość maksymalna została ograniczona do 200 km/h. Bateria o pojemności 17,8 kWh ma pozwolić na przejechanie w trybie bezemisyjnym 63 km. Więcej o samym aucie przeczytacie w tekście Filipa Bulińskiego, który je widział i dotykał.

Ile to kosztuje Mazda CX-60?

Cena wersji podstawowej Prime-Line to 229 900 zł. Kolejne poziomy to Exclusive-Line za 239 900 zł, Homura za 250 900 zł i Takumi za 258 900 zł. To dużo? Tak się tylko wydaje, póki nie porównamy choćby z marką Toyota.

Plug-in RAV4 kosztuje 215 000 zł i oferuje moc 306 KM. Stosunkowo niewielka różnica, tym bardziej że toyota jest trochę mniejsza i słabsza. Topowa odmiana Selection kosztuje już 233 600 zł. Jeśli porównamy z hybrydowym Highlanderem, to ten SUV kosztuje od 237 200 zł i ma 248-konny napęd.

Poza hybrydą Mazda zapowiedziała dwie wersje dla bardziej konserwatywnych kierowców, czyli 3-litrową benzynę oraz 3,3-litrowego diesla. Oba silniki 6-cylindrowe, więc robi się ciekawie. Co prawda producent nie podał ich mocy, ale można tu celować w wartości ok. 300 KM.

Wybrane dla Ciebie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem