Citroën ë-C4 i ë-C4 X z nową wersją. Większa wydajność i większy zasięg

Citroën postanowił zaktualizować ofertę swoich dwóch istotnych modeli: ë-C4 oraz ë-C4 X. Otrzymały one nowe warianty, które zawierają nie tylko odmieniony silnik, ale również akumulator pozwalający przejechać więcej na jednym ładowaniu.

Citroën ë-C4 i ë-C4 X z nowym silnikiem i akumulatoremCitroën ë-C4 i ë-C4 X z nowym silnikiem i akumulatorem
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Citroën
Kamil Niewiński

Citroen ë-C4 i ë-C4 X to wyjątkowe auta w gamie francuskiego producenta. Jeden z nich to hatchback, który ewidentnie chce być crossoverem i wygląda naprawdę oryginalnie, zaś ten z X w nazwie to auto dla osób, które nie wiedzą, czy chcą w swoim garażu sedana, czy może SUV-a. Oba modele właśnie otrzymały naprawdę poważną aktualizację do swojej gamy modelowej.

Najważniejszą zmianą jest przede wszystkim nowy silnik elektryczny, który będzie można znaleźć zarówno w modelu ë-C4, jak i ë-C4 X. Ulepszona jednostka, która wykorzystuje nową technologię HSM, oferuje moc na poziomie 156 KM, co jest skokiem o 20 KM. Równocześnie motor gwarantuje maksymalny moment obrotowy na poziomie 260 Nm.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Citroën ë-C4 – wreszcie jest bez sensu!

Większa moc nie oznacza jednak mniejszego zasięgu - wręcz przeciwnie. Nowy akumulator jest większy o 4 kWh i gwarantuje pojemność na poziomie 54 kWh. Zawiera on więcej niklu (80 proc.), co zwiększa gęstość energii i żywotność baterii. Zwiększeniu o 17 proc. uległ również zasięg, wynoszący również ok. 420 km. 

Nowe jednostki będą dostępne w ramach pakietów wyposażenia Shine oraz Ë-SERIES. Jeżeli zaś chcemy zdecydować się na słabszą jednostkę i mniejszy akumulator, gwarantujący 360 km zasięgu, nadal możemy sięgnąć o progi Feel lub Feel Pack.

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie