Citroën ë‑C4 dostał mocniejszy napęd i większą baterię. Teraz zajedzie dalej

Citroën ë-C4X
Citroën ë-C4X
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Citroën
Aleksander Ruciński

04.05.2023 10:01, aktual.: 04.05.2023 15:19

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Elektryczne wydanie kompaktowego citroëna, wzorem innych modeli koncernu, zyskało nowszą wersję elektrycznego napędu. Mocniejszy silnik idzie w parze z większym akumulatorem, co przekłada się na zauważalne korzyści.

Stellantis sukcesywnie zastępuje 136-konnego elektryka jego mocniejszym 156-konnym odpowiednikiem. Nowy silnik trafia do kolejnych modeli koncernu. Teraz przyszła kolej na Citroëna i jego ë-C4.

Nowa jednostka będzie łączona zarówno z klasycznym nadwoziem typu hatchback, jak i fantazyjnym sedanem określanym przydomkiem X. Klienci mogą liczyć na 156 KM mocy, 260 Nm maksymalnego momentu obrotowego i akumulator o pojemności 54 kWh.

Taka wartość przekłada się na 420 km deklarowanego zasięgu – około 17 proc. więcej niż w słabszej odmianie. Warto wspomnieć, że maksymalna obsługiwana moc ładowania to 100 kW.

W parze z nowym napędem nie idą żadne zmiany wizualne. Wersja 156-konna nie będzie więc wyraźnie różnić się od 136-konnej. Co ciekawe, na niektórych rynkach nowe wydanie będzie oferowane równolegle ze starszym i słabszym. Czy podobnie będzie w Polsce? Odpowiedź poznamy niebawem wraz ze szczegółową specyfikacją.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (0)
Zobacz także