Elektryczna Škoda Citigo-e za 73,3 tys. złotych - polski cennik

Škoda Citigo-e napędzana prądem właśnie wjeżdża do polskich salonów. To jak na razie jedna z ciekawszych i atrakcyjniejszych cenowo propozycji w segmencie pojazdów elektrycznych. Za sprawą rządowych dopłat klienci zapłacą za dobrze wyposażoną odmianę nieco ponad 50 tysięcy złotych.

Szybkie ładowanie będzie możliwe tylko w bogatszej wersji wyposażenia.Szybkie ładowanie będzie możliwe tylko w bogatszej wersji wyposażenia.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński
5

Škoda Citigo-e to pierwsza elektryczna propozycja czeskiej marki. Podobnie jak bratni Volkswagen e-Up!, Citigo także doczekało się delikatnych poprawek wizualnych i zupełnie nowego napędu o mocy 61 kW, który pozwala osiągać setkę w 12,3 sekundy. Dzięki baterii o pojemności 36,8 kWh maksymalny zasięg nie rozczarowuje. Pełne ładowanie pozwala przejechać 260 km, co jest wystarczającą wartością dla auta miejskiego.

Klienci mogą wybierać spośród dwóch wersji wyposażenia. Co ważne, już podstawowy wariant Ambition nie rozczarowuje na tym polu. Można liczyć na automatyczną klimatyzację, multimedia z bluetooth, czy system monitorowania pasa ruchu. Standardem jest gniazdo, które pozwala na ładowanie z mocą 7,2 kW. Chętni na więcej muszą wybrać bogatszą odmianę Style.

Poza wielofunkcyjną skórzaną kierownicą, 16-calowymi felgami i przyciemnianymi szybami można tu liczyć na gniazdo typu CCS, umożliwiające szybkie ładowanie z mocą do 40 kW. A ile trzeba za to wszystko zapłacić? Początkowo obowiązywać ma cennik promocyjny, zgodnie z którym wersja Ambition kosztuje 73 300 zł, a Style 81 300 zł. Za kilka miesięcy ceny prawdopodobnie wzrosną do poziomu 81 900 zł i 89 900 zł.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat.prasowe

Biorąc jednak pod uwagę obecnie zaproponowane kwoty, oferta Škody kształtuje się bardzo atrakcyjnie. Po skorzystaniu z obiecywanych od kilkunastu miesięcy państwowych dopłat do zakupu pojazdów elektrycznych, auto może kosztować nieco ponad 52 tysiące złotych. Wydaje się, że to akceptowalna kwota dla większości potencjalnych klientów.

Wybrane dla Ciebie

Pierwsza jazda: Ford Ranger PHEV - przeciera szlaki dosłownie i w przenośni
Pierwsza jazda: Ford Ranger PHEV - przeciera szlaki dosłownie i w przenośni
Polska premiera MGS5 EV – z ochotą na duży kawałek tortu
Polska premiera MGS5 EV – z ochotą na duży kawałek tortu
Pierwsza jazda: Renault 4 E-Tech - trochę brakło odwagi
Pierwsza jazda: Renault 4 E-Tech - trochę brakło odwagi
Niemcy zmieniają zdanie. Jednak jeszcze pojeździmy na benzynie
Niemcy zmieniają zdanie. Jednak jeszcze pojeździmy na benzynie
Widziałem Shell Eco-marathon z bliska. Kropla paliwa na wagę złota
Widziałem Shell Eco-marathon z bliska. Kropla paliwa na wagę złota
Mandaty za hulajnogę. Policja nie jest w stanie wyegzekwować przepisów
Mandaty za hulajnogę. Policja nie jest w stanie wyegzekwować przepisów
Pierwsza jazda: Škoda Elroq RS – najszybsza, ale i pragmatyczna
Pierwsza jazda: Škoda Elroq RS – najszybsza, ale i pragmatyczna
Oto nowy Nissan Leaf. Kolejna generacja wpisuje się w rynkowy standard
Oto nowy Nissan Leaf. Kolejna generacja wpisuje się w rynkowy standard
Nowe Renault 4 wycenione w Polsce. Do wyboru dwie wersje napędu
Nowe Renault 4 wycenione w Polsce. Do wyboru dwie wersje napędu
Oto najmocniejszy Opel w gamie. Tak, jest elektryczny
Oto najmocniejszy Opel w gamie. Tak, jest elektryczny
Pierwsza jazda: Audi Q6 Sportback e-tron i Audi A5 e-hybrid - specjalnie dla nas
Pierwsza jazda: Audi Q6 Sportback e-tron i Audi A5 e-hybrid - specjalnie dla nas
Škoda Enyaq RS Race korzysta z biokompozytów. To jak carbon, tylko z lnu
Škoda Enyaq RS Race korzysta z biokompozytów. To jak carbon, tylko z lnu