Elektryczny Volkswagen e-Up jest tani, ale nie aż tak jak byśmy tego chcieli

Volkswagen nareszcie opublikował oficjalny cennik nowej odsłony modelu e-up. To auto, które może w znaczącym stopniu przyczynić się do rozwoju elektromobilności w Europie. Jego najświeższe wydanie jest dużo tańsze niż dotychczas, lecz nie aż tak, jak wcześniej przewidywano.

Cena elektrycznego Up-a startuje od 96 200 zł.Cena elektrycznego Up-a startuje od 96 200 zł.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

Dobra wiadomość jest taka, że nowy, elektryczny Up! kosztuje znacznie mniej niż dotychczas. Volkswagen obniżył cenę aż o 20 900 zł, co oznacza, że chętni na ekologicznego mieszczucha muszą zostawić w salonie 96 290 złotych.

W zamian otrzymają podstawową wersję z automatyczną klimatyzacją, bazowym radiem, elektrycznie sterowanymi szybami i stacją dokującą "Maps+More". Niektórych mogą razić natomiast stalowe, 14-calowe koła, czy plastikowa kierownica bez dodatkowych przycisków. Są to elementy, które wraz z podgrzewanymi fotelami i lepszym systemem audio znajdą się na liście opcjonalnych dodatków.

Najważniejszy jest jednak napęd. To 83-konny motor elektryczny, który pozwala osiągać setkę w 11,9 sekundy i rozpędzać się maksymalnie do 130 km/h. Dzięki większej niż dotychczas baterii maksymalny zasięg, określony zgodnie z normami pomiarowymi WLTP, wynosi nawet 260 km. To raczej wystarczająca wartość dla klientów użytkujących auto głównie w mieście.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat.prasowe

Szkoda tylko, że cena VW e-up, choć nadal atrakcyjna, jest znacznie wyższa, niż prognozowano wcześniej. Kwota, jaką trzeba wyłożyć w polskich salonach, praktycznie nie różni się od niemieckiej, gdzie auto wyceniono na 21 975 euro. Bez państwowych dopłat trudno wróżyć modelowi większy sukces. Przy 30-procentowej dopłacie, ostateczna cena zakupu może spaść do 67 430 zł, co wygląda już znacznie atrakcyjniej.

Jak na razie jednak o takiej pomocy możemy tylko pomarzyć. Projekt Ministerstwa Energii nadal nie doczekał się bowiem ostatecznej realizacji i umocowania prawnego.

Wybrane dla Ciebie
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne