Elektryczny Volkswagen e-Up jest tani, ale nie aż tak jak byśmy tego chcieli

Volkswagen nareszcie opublikował oficjalny cennik nowej odsłony modelu e-up. To auto, które może w znaczącym stopniu przyczynić się do rozwoju elektromobilności w Europie. Jego najświeższe wydanie jest dużo tańsze niż dotychczas, lecz nie aż tak, jak wcześniej przewidywano.

Cena elektrycznego Up-a startuje od 96 200 zł.Cena elektrycznego Up-a startuje od 96 200 zł.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

Dobra wiadomość jest taka, że nowy, elektryczny Up! kosztuje znacznie mniej niż dotychczas. Volkswagen obniżył cenę aż o 20 900 zł, co oznacza, że chętni na ekologicznego mieszczucha muszą zostawić w salonie 96 290 złotych.

W zamian otrzymają podstawową wersję z automatyczną klimatyzacją, bazowym radiem, elektrycznie sterowanymi szybami i stacją dokującą "Maps+More". Niektórych mogą razić natomiast stalowe, 14-calowe koła, czy plastikowa kierownica bez dodatkowych przycisków. Są to elementy, które wraz z podgrzewanymi fotelami i lepszym systemem audio znajdą się na liście opcjonalnych dodatków.

Najważniejszy jest jednak napęd. To 83-konny motor elektryczny, który pozwala osiągać setkę w 11,9 sekundy i rozpędzać się maksymalnie do 130 km/h. Dzięki większej niż dotychczas baterii maksymalny zasięg, określony zgodnie z normami pomiarowymi WLTP, wynosi nawet 260 km. To raczej wystarczająca wartość dla klientów użytkujących auto głównie w mieście.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat.prasowe

Szkoda tylko, że cena VW e-up, choć nadal atrakcyjna, jest znacznie wyższa, niż prognozowano wcześniej. Kwota, jaką trzeba wyłożyć w polskich salonach, praktycznie nie różni się od niemieckiej, gdzie auto wyceniono na 21 975 euro. Bez państwowych dopłat trudno wróżyć modelowi większy sukces. Przy 30-procentowej dopłacie, ostateczna cena zakupu może spaść do 67 430 zł, co wygląda już znacznie atrakcyjniej.

Jak na razie jednak o takiej pomocy możemy tylko pomarzyć. Projekt Ministerstwa Energii nadal nie doczekał się bowiem ostatecznej realizacji i umocowania prawnego.

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie