Elektryczny Volkswagen e-Up jest tani, ale nie aż tak jak byśmy tego chcieli

Volkswagen nareszcie opublikował oficjalny cennik nowej odsłony modelu e-up. To auto, które może w znaczącym stopniu przyczynić się do rozwoju elektromobilności w Europie. Jego najświeższe wydanie jest dużo tańsze niż dotychczas, lecz nie aż tak, jak wcześniej przewidywano.

Cena elektrycznego Up-a startuje od 96 200 zł.Cena elektrycznego Up-a startuje od 96 200 zł.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

Dobra wiadomość jest taka, że nowy, elektryczny Up! kosztuje znacznie mniej niż dotychczas. Volkswagen obniżył cenę aż o 20 900 zł, co oznacza, że chętni na ekologicznego mieszczucha muszą zostawić w salonie 96 290 złotych.

W zamian otrzymają podstawową wersję z automatyczną klimatyzacją, bazowym radiem, elektrycznie sterowanymi szybami i stacją dokującą "Maps+More". Niektórych mogą razić natomiast stalowe, 14-calowe koła, czy plastikowa kierownica bez dodatkowych przycisków. Są to elementy, które wraz z podgrzewanymi fotelami i lepszym systemem audio znajdą się na liście opcjonalnych dodatków.

Najważniejszy jest jednak napęd. To 83-konny motor elektryczny, który pozwala osiągać setkę w 11,9 sekundy i rozpędzać się maksymalnie do 130 km/h. Dzięki większej niż dotychczas baterii maksymalny zasięg, określony zgodnie z normami pomiarowymi WLTP, wynosi nawet 260 km. To raczej wystarczająca wartość dla klientów użytkujących auto głównie w mieście.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat.prasowe

Szkoda tylko, że cena VW e-up, choć nadal atrakcyjna, jest znacznie wyższa, niż prognozowano wcześniej. Kwota, jaką trzeba wyłożyć w polskich salonach, praktycznie nie różni się od niemieckiej, gdzie auto wyceniono na 21 975 euro. Bez państwowych dopłat trudno wróżyć modelowi większy sukces. Przy 30-procentowej dopłacie, ostateczna cena zakupu może spaść do 67 430 zł, co wygląda już znacznie atrakcyjniej.

Jak na razie jednak o takiej pomocy możemy tylko pomarzyć. Projekt Ministerstwa Energii nadal nie doczekał się bowiem ostatecznej realizacji i umocowania prawnego.

Wybrane dla Ciebie

Moc i moment jak w holowniku. Rivian prezentuje modele w wersji Quad
Moc i moment jak w holowniku. Rivian prezentuje modele w wersji Quad
Bentley EXP 15 zapowiada przyszłego elektryka marki. Takich drzwi dawno nie widzieliśmy
Bentley EXP 15 zapowiada przyszłego elektryka marki. Takich drzwi dawno nie widzieliśmy
Lamborghini Urus pozostanie hybrydą w kolejnej generacji. Elektryk przesunięty w czasie
Lamborghini Urus pozostanie hybrydą w kolejnej generacji. Elektryk przesunięty w czasie
Kia EV5 wjeżdża do Europy. Na razie w okrojonym składzie
Kia EV5 wjeżdża do Europy. Na razie w okrojonym składzie
Nowa KIA EV6 wjeżdża do salonów. Znamy ceny
Nowa KIA EV6 wjeżdża do salonów. Znamy ceny
Nowe samochody papieża Leona XIV. Takich jeszcze w Watykanie nie było
Nowe samochody papieża Leona XIV. Takich jeszcze w Watykanie nie było
Wywiad: Szef Audi Gernot Döllner tłumaczy wycofanie się z pełnej elektryfikacji marki
Wywiad: Szef Audi Gernot Döllner tłumaczy wycofanie się z pełnej elektryfikacji marki
Volkswagen twierdzi, że PHEV może być oszczędny w każdych warunkach. Sprawdziłem to w Danii
Volkswagen twierdzi, że PHEV może być oszczędny w każdych warunkach. Sprawdziłem to w Danii
Elektryk Sony i Hondy traci, choć nawet nie zdążył wyjechać na drogi
Elektryk Sony i Hondy traci, choć nawet nie zdążył wyjechać na drogi
Hyundai Ioniq 9 wjeżdża do Polski. Znamy ceny rodzinnego SUV-a na prąd
Hyundai Ioniq 9 wjeżdża do Polski. Znamy ceny rodzinnego SUV-a na prąd
Pierwszy kontakt z Lexusem ES: przedłużony w standardzie
Pierwszy kontakt z Lexusem ES: przedłużony w standardzie
"10 lat za wcześnie". Projektant Mercedesa o błędzie, jakim jest EQS
"10 lat za wcześnie". Projektant Mercedesa o błędzie, jakim jest EQS