Elektryczne BMW i4 będzie miało aż 533 KM. Debiut w 2021 roku

Nie od dziś wiadomo, że BMW intensywnie pracuje nad nową gamą elektrycznych modeli. Jednym z najważniejszych i długo oczekiwanych modeli jest bez wątpienia i4. To typowy przedstawiciel klasy średniej mogący konkurować np. z Teslą Model 3. i4 jest obecnie poddawane wymagającym, zimowym testom. BMW pochwaliło się fotografiami zakamuflowanych egzemplarzy i zdradziło moc elektrycznego napędu.

i4 będzie typowym przedstawicielem klasy średniej.i4 będzie typowym przedstawicielem klasy średniej.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

Jak się okazuje, nowe, elektryczne BMW będzie naprawdę mocnym pojazdem. To dobra wiadomość nie tylko dla wielbicieli samochodów zasilanych prądem, ale i fanów marki BMW. 533 KM wydają się bowiem wystarczającą wartością do zapewnienia naprawdę imponujących osiągów, a co za tym idzie także przyjemności z jazdy.

Na razie nie wiemy, czy będzie to jedyny wariant napędowy dostępny w tym modelu, czy może jego najmocniejsze wydanie. Więcej szczegółów powinniśmy poznać bliżej premiery zaplanowanej na 2021 rok. Już dziś jednak wiemy, że jest na co czekać. Limuzyna klasy średniej z elektrycznym napędem o mocy przekraczającej pół tysiąca KM może okazać się pojazdem, który przekona do siebie nawet zagorzałych przeciwników napędu elektrycznego.

Moc nie jest jednak jedyną wartością, jaką ma się wyróżniać i4. BMW zapowiada także imponujący zasięg będący wynikiem zastosowania baterii o łącznej pojemności 80 kWh. Same akumulatory mają ważyć aż 550 kg, co z pewnością będzie miało wpływ na osiągi, pomimo naprawdę mocnego napędu. Według wstępnych informacji sprint do setki nie powinien jednak zająć więcej niż 6 sekund.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat.prasowe

i4 będzie jednym z pierwszych modeli, w których zastosowanie znajdzie nowy rodzaj baterii. Zapewniają one dużą pojemność, lecz mogą przybierać niemal dowolne kształty i są mniejsze niż typowe akumulatory. Daje to pole manewru stylistom i inżynierom w kształtowaniu nie tylko nadwozia, ale i przede wszystkim wnętrza. Elektryczne BMW przyszłości nie powinny więc ustępować w kwestii wyglądu i praktyczności zwykłym pojazdom spalinowym.

Wybrane dla Ciebie

Tesla Cybertruck traci najtańszą wersję. Szybko poszło
Tesla Cybertruck traci najtańszą wersję. Szybko poszło
Straż pożarna ma nowe auta. To Fordy Capri z niespodzianką pod maską
Straż pożarna ma nowe auta. To Fordy Capri z niespodzianką pod maską
Elektryczny Golf później niż planowano. To kwestia pieniędzy
Elektryczny Golf później niż planowano. To kwestia pieniędzy
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"