Elektryczne BMW i4 będzie miało aż 533 KM. Debiut w 2021 roku

Nie od dziś wiadomo, że BMW intensywnie pracuje nad nową gamą elektrycznych modeli. Jednym z najważniejszych i długo oczekiwanych modeli jest bez wątpienia i4. To typowy przedstawiciel klasy średniej mogący konkurować np. z Teslą Model 3. i4 jest obecnie poddawane wymagającym, zimowym testom. BMW pochwaliło się fotografiami zakamuflowanych egzemplarzy i zdradziło moc elektrycznego napędu.

i4 będzie typowym przedstawicielem klasy średniej.i4 będzie typowym przedstawicielem klasy średniej.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

Jak się okazuje, nowe, elektryczne BMW będzie naprawdę mocnym pojazdem. To dobra wiadomość nie tylko dla wielbicieli samochodów zasilanych prądem, ale i fanów marki BMW. 533 KM wydają się bowiem wystarczającą wartością do zapewnienia naprawdę imponujących osiągów, a co za tym idzie także przyjemności z jazdy.

Na razie nie wiemy, czy będzie to jedyny wariant napędowy dostępny w tym modelu, czy może jego najmocniejsze wydanie. Więcej szczegółów powinniśmy poznać bliżej premiery zaplanowanej na 2021 rok. Już dziś jednak wiemy, że jest na co czekać. Limuzyna klasy średniej z elektrycznym napędem o mocy przekraczającej pół tysiąca KM może okazać się pojazdem, który przekona do siebie nawet zagorzałych przeciwników napędu elektrycznego.

Moc nie jest jednak jedyną wartością, jaką ma się wyróżniać i4. BMW zapowiada także imponujący zasięg będący wynikiem zastosowania baterii o łącznej pojemności 80 kWh. Same akumulatory mają ważyć aż 550 kg, co z pewnością będzie miało wpływ na osiągi, pomimo naprawdę mocnego napędu. Według wstępnych informacji sprint do setki nie powinien jednak zająć więcej niż 6 sekund.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat.prasowe

i4 będzie jednym z pierwszych modeli, w których zastosowanie znajdzie nowy rodzaj baterii. Zapewniają one dużą pojemność, lecz mogą przybierać niemal dowolne kształty i są mniejsze niż typowe akumulatory. Daje to pole manewru stylistom i inżynierom w kształtowaniu nie tylko nadwozia, ale i przede wszystkim wnętrza. Elektryczne BMW przyszłości nie powinny więc ustępować w kwestii wyglądu i praktyczności zwykłym pojazdom spalinowym.

Wybrane dla Ciebie
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
Dacia podbija stawkę. Nowa hybryda z napędem 4x4 i fabryczne LPG
Dacia podbija stawkę. Nowa hybryda z napędem 4x4 i fabryczne LPG
Elektryczne Porsche Cayenne wycenione w Polsce. Jest tańsze od spalinówki
Elektryczne Porsche Cayenne wycenione w Polsce. Jest tańsze od spalinówki
ZACZEKAJ! ZOBACZ, CO TERAZ JEST NA TOPIE 🔥