Elektryczne Renault Megane będzie gotowe we wrześniu. Nadal jest kilka tajemnic

Renault Megane E-Tech Electric zapowiedziane wcześniej konceptem eVision, zadebiutuje już we wrześniu, dokładnie podczas targów motoryzacyjnych w Monachium. Auto zapowiada się bardzo ciekawie, choć producent wciąż nie zdradził wszystkich szczegółów.

Megane E-Tech Electric już niebawem zrzuci kamuflażMegane E-Tech Electric już niebawem zrzuci kamuflaż
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Renault
Aleksander Ruciński
2

Megane E-Tech Electric - mimo nazwy, która dotychczas była zarezerwowana głównie dla kompaktów - bardziej przypomina SUV-a. Pierwsze zdjęcia pokazano już w czerwcu. Choć auto widzimy w kamuflażu pokrywającym nadwozie, trudno mieć wątpliwości, że będzie to atrakcyjnie wyglądający samochód.

Elektryczne Megane uzupełni gamę, w której znajdziemy już choćby Twingo E-Tech Electric czy popularne Zoe. Nowy SUV będzie od nich oczywiście znacznie większy i mocniejszy. Zgodnie z wcześniejszymi doniesieniami, auto oparte na platformie CMF-EV dostanie silnik o mocy 217 KM i zestaw akumulatorów o pojemności 60 kWh. Wszystko to ma przełożyć się na całkiem przyzwoite osiągi i 450 km maksymalnego zasięgu.

Póki co trudno stwierdzić, czy będzie to jedyna dostępna konfiguracja, czy może Renault planuje też alternatywne. Tajemnicą pozostaje również wyposażenie i co najważniejsze - przewidywane ceny. Więcej szczegółów powinniśmy poznać jednak już 6 września w Monachium.

Renault Megane E-Tech Concept (2021)
Renault Megane E-Tech Concept (2021) © mat. prasowe / Renault

Niewykluczone też, że auta użyte na potrzeby premiery wciąż będą egzemplarzami przedprodukcyjnymi. Rynkowy start przewiduje się bowiem dopiero w pierwszej połowie 2022 roku. Co ważne, Megane E-Tech nie będzie jedyną gwiazdą stoiska Renault. Francuski producent zapowiada bowiem także koncept 5 oraz inne zapowiedzi elektryków E-Tech.

Wybrane dla Ciebie

Nowe Renault 4 wycenione w Polsce. Do wyboru dwie wersje napędu
Nowe Renault 4 wycenione w Polsce. Do wyboru dwie wersje napędu
Oto najmocniejszy Opel w gamie. Tak, jest elektryczny
Oto najmocniejszy Opel w gamie. Tak, jest elektryczny
Škoda Enyaq RS Race korzysta z biokompozytów. To jak carbon, tylko z lnu
Škoda Enyaq RS Race korzysta z biokompozytów. To jak carbon, tylko z lnu
Kierowcy są zaskoczeni, gdy widzą taki komunikat. Oto co oznacza
Kierowcy są zaskoczeni, gdy widzą taki komunikat. Oto co oznacza
Chińskie auto trafi do "Gran Turismo". Po raz pierwszy w historii
Chińskie auto trafi do "Gran Turismo". Po raz pierwszy w historii
Trump ma pozbyć się tesli, którą kupił przed trzema miesiącami. To efekt kłótni z Muskiem
Trump ma pozbyć się tesli, którą kupił przed trzema miesiącami. To efekt kłótni z Muskiem
Test: Škoda Elroq 50 – gdyby tylko nie ta cyfryzacja
Test: Škoda Elroq 50 – gdyby tylko nie ta cyfryzacja
Test: Ford Capri AWD 340 KM - po prostu tańszy od Volkswagena
Test: Ford Capri AWD 340 KM - po prostu tańszy od Volkswagena
Toyota wprowadza hybrydę do najmniejszych aut. Aygo X Hybrid różni się nie tylko napędem
Toyota wprowadza hybrydę do najmniejszych aut. Aygo X Hybrid różni się nie tylko napędem
Test: BMW M5 Touring - największy skalpel świata
Test: BMW M5 Touring - największy skalpel świata
Szef sprzedaży Volkswagena wskazał problem Tesli. Zapowiada dominację niemieckiego koncernu
Szef sprzedaży Volkswagena wskazał problem Tesli. Zapowiada dominację niemieckiego koncernu
Pierwsza jazda: Renault Austral – Francuzi posłuchali kierowców
Pierwsza jazda: Renault Austral – Francuzi posłuchali kierowców