Elektryczne Renault Megane będzie gotowe we wrześniu. Nadal jest kilka tajemnic

Renault Megane E-Tech Electric zapowiedziane wcześniej konceptem eVision, zadebiutuje już we wrześniu, dokładnie podczas targów motoryzacyjnych w Monachium. Auto zapowiada się bardzo ciekawie, choć producent wciąż nie zdradził wszystkich szczegółów.

Megane E-Tech Electric już niebawem zrzuci kamuflażMegane E-Tech Electric już niebawem zrzuci kamuflaż
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Renault
Aleksander Ruciński

Megane E-Tech Electric - mimo nazwy, która dotychczas była zarezerwowana głównie dla kompaktów - bardziej przypomina SUV-a. Pierwsze zdjęcia pokazano już w czerwcu. Choć auto widzimy w kamuflażu pokrywającym nadwozie, trudno mieć wątpliwości, że będzie to atrakcyjnie wyglądający samochód.

Elektryczne Megane uzupełni gamę, w której znajdziemy już choćby Twingo E-Tech Electric czy popularne Zoe. Nowy SUV będzie od nich oczywiście znacznie większy i mocniejszy. Zgodnie z wcześniejszymi doniesieniami, auto oparte na platformie CMF-EV dostanie silnik o mocy 217 KM i zestaw akumulatorów o pojemności 60 kWh. Wszystko to ma przełożyć się na całkiem przyzwoite osiągi i 450 km maksymalnego zasięgu.

Póki co trudno stwierdzić, czy będzie to jedyna dostępna konfiguracja, czy może Renault planuje też alternatywne. Tajemnicą pozostaje również wyposażenie i co najważniejsze - przewidywane ceny. Więcej szczegółów powinniśmy poznać jednak już 6 września w Monachium.

Renault Megane E-Tech Concept (2021)
Renault Megane E-Tech Concept (2021) © mat. prasowe / Renault

Niewykluczone też, że auta użyte na potrzeby premiery wciąż będą egzemplarzami przedprodukcyjnymi. Rynkowy start przewiduje się bowiem dopiero w pierwszej połowie 2022 roku. Co ważne, Megane E-Tech nie będzie jedyną gwiazdą stoiska Renault. Francuski producent zapowiada bowiem także koncept 5 oraz inne zapowiedzi elektryków E-Tech.

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie