Renault Mégane

Renault Megane należy do segmentu C i debiutował w 1995 roku, zastępując Renault 19. Megane to z pewnością jedno z najchętniej kupowanych aut francuskich w całej dotychczasowej historii koncernu Renault (z taśmy produkcyjnej wyjechało już ponad siedem milinów sztuk). Co więcej, model Megane jest zwycięzcą konkursu Europejski Samochód Roku 2003. Nazwa Megane została wzięta od francuskiego prototypu pokazanego w 1988 roku. Jak na razie Renault stworzył cztery generacje tego auta. Megane ma również swojego odpowiednia w modelu Fluence, który jest blisko spokrewniony z trzecią generacją Megane w wersji sedan.

  • Renault Megane IV w wersji sedan wygląda bardzo elegancko. Szczególnie linia auta, pociągnięta od maski aż po tył, oraz awangardowy pas przedni, nadają Megane IV charakteru
  • Widok z tyłu na Renault Megane IV w wersji sedan
  • Renault Megane IV sedan widok z profilu
  • Na zdjęciu widzimy Renault Mégane Wagon GT. Megane IV generacji odznaczał się charakterystycznymi lampami przednimi oraz dużym znaczkiem marki Renault, umieszczonym na grillu auta
  • Renault Mégane IV Sport Tourer GT. Stylistyka auta czwartej generacji znacznie się różni od poprzednich generacji. Jest to nowa forma ekspresji twórców Renault, wypróbowana już wcześniej na modelu Talisman
  • Renault Mégane IV Sport Tourer GT z 2016 roku generował moc 220 KM, a do setki rozpędzał się w przeciągu 7 sekund
  • Widok na profil Renault Mégane Tourer IV w wersji sportowej
  • Renault Mégane R.S. to specjalna rajdowa wersja Megane z potwornie mocną jednostką napędową. Silnik ukryty pod maską R.S. generował moc 254 KM
  • Wnętrze Renault Megane IV jest niezwykle schludne i poukładane
[1/9] Renault Megane IV w wersji sedan wygląda bardzo elegancko. Szczególnie linia auta, pociągnięta od maski aż po tył, oraz awangardowy pas przedni, nadają Megane IV charakteruŹródło zdjęć: © [Zdjęcie](http://en.wheelsage.org/renault/megane/93972/pictures/bqvq8t/) użytkownika Porlamfer

Renault Megane – opis modelu

Na samym początku, Megane występował jedynie w wersji hatchback, potem dodano nadwozie typu coupe. Po czasie rodzina Megane powiększyła się o minivana Scenic (Scenic jest modelem wyodrębnionym od rodziny Megane), sedan Classic oraz cabrio (od 1996 roku). W 1999 roku na rynku ukazała się wersja Grandtour, czyli Megane kombi.

Megane Classic z wysuniętym bagażnikiem (czyli po prostu sedan) jest wśród kierowców wyżej ceniony, niż praktyczny hatchback czy nawet kombi (mieszczący się w klasie kompaktowej). Bagażnik w Megane Classic, jak na auto kompaktowe, posiada dużą pojemność bagażnika wynoszącą 510 litrów (gdy złożymy tylną kanapę, uzyskamy powierzchnię bagażową o pojemności 1310 litrów).

Renault Megane – w środku

W środku, Renault Megane cechuje się wysokiej jakości wykończeniem. Eleganckie tworzywa, składające się na wnętrze auta, są koloru szarego i świetnie współgrają ze stonowaną tapicerką, tworząc jasne, schludne i przyjemne wnętrze. Gdy wsiądziemy do Megane, stwierdzimy, że auto jest przestronne (nawet pasażerowie z tyłu mają do dyspozycji sporą przestrzeń na kolana). Wygodne siedziska sprawiają, że Renault Meganem możemy komfortowo pokonywać nawet bardzo długie dystanse.

Renault Megane – atuty

Największe zalety modelu Megane, to:

  • Niezwykle obszerne wnętrze.
  • Bardzo udane resorowanie. Zwiększa komfort jazdy i skutecznie tłumi wstrząsy i uderzenia. Megane gładko pojedzie nawet po nierównej drodze.
  • Bogactwo wyposażenia w wersjach seryjnych.
  • Idealne właściwości jezdne, które zwiększają bezpieczeństwo i sprawiają, że auto bez problemów pokonuje łuk nawet przy znacznej prędkości.
  • Szeroki wybór opcji urządzenia wnętrza auta (w wersji Megane Scenic).
  • Spory bagażnik w Megane Classic.
  • Silniki w Renault Megane wyróżniają się ekonomicznym spalaniem.

Renault Megane – silniki

Pod maską Renault Megane w wersji hatchback i sedan znajdziemy następujące jednostki napędowe:

Silniki benzynowe w Megane:

  • 16V o pojemności 1,4 litra generujący moc 95 KM,
  • 16V o pojemności 1,6 litra generujący moc 110 KM,
  • 16 V o pojemności 1,8 litra generujący moc 120 KM.

Diesle w Megane:

  • DTI o pojemności 1,9 litra generujący moc 80 KM ,
  • DTI o pojemności 1,9 litra generujący moc 100 KM,
  • DCI o pojemności 1,9 litra generujący moc 105 KM.

Renault Megane w wersji cabrio i coupe dodatkowo mógł posiadać diesla IDE o pojemności 2 litrów generujący moc 140 KM.

Elektryczne Renault Megane E-TECH z polskim cennikiem. Tanio nie jest
Zapisz na później