Fiat E-Ducato rusza na podbój segmentu elektrycznych dostawczaków

Ducato to jedno z najpopularniejszych aut użytkowych w Europie. Teraz, po raz pierwszy w 39-letniej historii modelu, w gamie pojawi się także wersja z napędem elektrycznym. Czy Fiat zasilany prądem przypadnie do gustu kurierom i miejskim dostawcom?

E-Ducato będzie dostępne w kilku wersjach i długościach nadwozia.E-Ducato będzie dostępne w kilku wersjach i długościach nadwozia.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

Fiat E-Ducato trafi do europejskich salonów w najbliższych miesiącach. Będzie oferowany w kilku wersjach różniących się przeznaczeniem oraz długością nadwozia. Włosi obiecują nawet 1950 kg ładowności oraz od 10 do 17 m3 przestrzeni ładunkowej.

Oznacza to, że elektryczne Ducato powinno spełnić wymagania klientów przewożących większe ładunki. Rynkowy sukces jak zwykle w takich przypadkach zależy jednak przede wszystkim od maksymalnego zasięgu na jednym ładowaniu.

Przedstawiciele Fiata na razie nie precyzują tych wartości, informując jedynie, że w zależności od wersji na pełnej baterii przejedziemy od 200 do 330 km. Obecnie przeprowadzane są ostatnie testy w rzeczywistych warunkach, mające pozwolić na ostateczne określenie konkretnych parametrów.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat. prasowe

Oznacza to, że zarówno pojemność baterii, dane techniczne i dokładne osiągi napędu na razie pozostają nieznane, co powinno zmienić się już niebawem po zakończeniu jazd testowych. Drugim po zasięgu parametrem wpływającym na powodzenie wśród klientów będzie cena.

To od niej tak naprawdę zależy ewentualny, rynkowy sukces modelu. E-Ducato będzie konkurować m.in. z Volkswagenem e-Crafterem oraz Renault Master Z.E. Obydwa modele kosztują grubo ponad 240 tys. zł. Czas pokaże, czy Ducato okaże się tańsze.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki