Ford Ranger doczekał się hybrydy plug-in. Ile przejedzie na samym prądzie?

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, Ford w końcu pochwalił się produkcyjną wersją swojego pickupa z wtyczką. Ranger PHEV zadebiutował podczas targów IAA Transportation w Hanowerze.

Ford Ranger PHEVFord Ranger PHEV
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Ford
Aleksander Ruciński

Ford uzupełnia gamę Rangera o nową wersję napędową, która powinna trafić w gusta specyficznej grupy klientów. Mowa o osobach, które często podróżują na krótkich dystansach i docenią możliwość bezemisyjnej jazdy.

Ranger PHEV, jak przystało na hybrydę plug-in, jest bowiem w stanie przemieszczać się wyłącznie z użyciem silnika elektrycznego. Motor o mocy 75 kW (102 KM)zasilany akumulatorem o pojemności 11,8 kWh pozwoli pokonać około 45 km na samym prądzie, a jeśli zajdzie taka potrzeba, do gry włączy się silnik spalinowy.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Ford Ranger Raptor 2.0 EcoBlue 213 KM (AT) - pomiar zużycia paliwa

To 2,3-litrowy EcoBoost, który wraz z elektrykiem generuje łącznie 275 KM mocy i 690 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Druga wartość imponuje i jest rekordowa dla całej gamy Rangera.

Ford chwali się, że ładowanie akumulatora trwa około czterech godzin, a zgromadzony prąd może zasilać nie tylko silnik, ale i zewnętrzne urządzenia przydatne np. w pracy. Co warte odnotowania, wraz z napędem plug-in do gamy dołącza nowy, bogato wyposażony wariant Stormtrak.

Na pokładzie znajdziemy m.in. system kamer 360 stopni, matrycowe światła LED, system audio B&O z 10 głośnikami, 18-calowe felgi czy asystenta holowania przyczepy. Pełną specyfikację wraz z cenami powinniśmy poznać już niebawem.

  • Ford Ranger PHEV
  • Ford Ranger PHEV
  • Ford Ranger PHEV
  • Ford Ranger PHEV
  • Ford Ranger PHEV
  • Ford Ranger PHEV
  • Ford Ranger PHEV
  • Ford Ranger PHEV
  • Ford Ranger PHEV
  • Ford Ranger PHEV
  • Ford Ranger PHEV
  • Ford Ranger PHEV
  • Ford Ranger PHEV
  • Ford Ranger PHEV
[1/14] Ford Ranger PHEV Źródło zdjęć: Materiały prasowe |
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach