Ford Ranger doczekał się hybrydy plug-in. Ile przejedzie na samym prądzie?

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, Ford w końcu pochwalił się produkcyjną wersją swojego pickupa z wtyczką. Ranger PHEV zadebiutował podczas targów IAA Transportation w Hanowerze.

Ford Ranger PHEVFord Ranger PHEV
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Ford
Aleksander Ruciński

Ford uzupełnia gamę Rangera o nową wersję napędową, która powinna trafić w gusta specyficznej grupy klientów. Mowa o osobach, które często podróżują na krótkich dystansach i docenią możliwość bezemisyjnej jazdy.

Ranger PHEV, jak przystało na hybrydę plug-in, jest bowiem w stanie przemieszczać się wyłącznie z użyciem silnika elektrycznego. Motor o mocy 75 kW (102 KM)zasilany akumulatorem o pojemności 11,8 kWh pozwoli pokonać około 45 km na samym prądzie, a jeśli zajdzie taka potrzeba, do gry włączy się silnik spalinowy.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Ford Ranger Raptor 2.0 EcoBlue 213 KM (AT) - pomiar zużycia paliwa

To 2,3-litrowy EcoBoost, który wraz z elektrykiem generuje łącznie 275 KM mocy i 690 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Druga wartość imponuje i jest rekordowa dla całej gamy Rangera.

Ford chwali się, że ładowanie akumulatora trwa około czterech godzin, a zgromadzony prąd może zasilać nie tylko silnik, ale i zewnętrzne urządzenia przydatne np. w pracy. Co warte odnotowania, wraz z napędem plug-in do gamy dołącza nowy, bogato wyposażony wariant Stormtrak.

Na pokładzie znajdziemy m.in. system kamer 360 stopni, matrycowe światła LED, system audio B&O z 10 głośnikami, 18-calowe felgi czy asystenta holowania przyczepy. Pełną specyfikację wraz z cenami powinniśmy poznać już niebawem.

  • Ford Ranger PHEV
  • Ford Ranger PHEV
  • Ford Ranger PHEV
  • Ford Ranger PHEV
  • Ford Ranger PHEV
  • Ford Ranger PHEV
  • Ford Ranger PHEV
  • Ford Ranger PHEV
  • Ford Ranger PHEV
  • Ford Ranger PHEV
  • Ford Ranger PHEV
  • Ford Ranger PHEV
  • Ford Ranger PHEV
  • Ford Ranger PHEV
[1/14] Ford Ranger PHEV Źródło zdjęć: Materiały prasowe |
Wybrane dla Ciebie
Używany elektryk odstraszył mnie dopiero na publicznej ładowarce
Używany elektryk odstraszył mnie dopiero na publicznej ładowarce
Ford rozważa wprowadzenie taniego elektrycznego sedana z napędem na tył
Ford rozważa wprowadzenie taniego elektrycznego sedana z napędem na tył
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀