Hans Zimmer przedłuża współpracę z BMW. Będzie komponował dźwięki dla aut elektrycznych

Motoryzacyjni puryści zarzucają autom elektrycznym, że są nudne i bez duszy, ponieważ poruszają się niemal bezszelestnie, a ich dźwięk nie jeży włosów na głowie, w przeciwieństwie do soczystego ryku V8. Być może niedługo się to zmieni, ponieważ BMW oficjalnie potwierdziło, że Hans Zimmer będzie komponował ścieżki dźwiękowe do nowych BMW, które zadbają o slangową radość z jazdy.

Hans Zimmer i Renzo Vitale będą odpowiedzialni za projekt BMW IconicSounds ElectricHans Zimmer i Renzo Vitale będą odpowiedzialni za projekt BMW IconicSounds Electric
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe
Filip Buliński

Współpraca Hansa Zimmera z BMW nie jest niczym nowym. Dotychczas utalentowany niemiecki kompozytor wraz z inżynierem akustycznym BMW Renzo Vitale, odpowiedzialny był za stworzenie ścieżki dźwiękowej dla BMW Vision M Next.

Teraz obaj muzycy będą opracowywali wspólnie także dźwięki, które już od przyszłego roku mają zagościć na pokładzie modeli BMW. Poza odgłosem "odpalenia" silnika elektrycznego Zimmer i Vitale zajmą się brzmieniem, które towarzyszy przyspieszaniu oraz hamowaniu. Cały projekt nosi nazwę BMW IconicSounds Electric.

Hans Zimmer niedawno skomponował ścieżkę dźwiękową dla konceptu BMW Vision M Next
Hans Zimmer niedawno skomponował ścieżkę dźwiękową dla konceptu BMW Vision M Next © fot. mat. prasowe

Podczas gdy dla jednych cisza podczas podróży jest dużym atutem i bardzo cenią ją sobie podczas jazdy, dla innych dźwięk silnika jest nieodłącznym elementem prowadzenia samochodu. Niezależnie jednak od preferencji, bezszelestne poruszanie się może zagrażać bezpieczeństwu pieszych, którzy mogą nie zauważyć zbliżającego się pojazdu. Dlatego oprócz doznań akustycznych dla kierowcy i pasażerów, powstaną także specjalne dźwięki informujące pieszego o zbliżającym się pojeździe.

"Dźwięki naszych samochodów, towarzyszyły i zachwycały miliony ludzi od lat. Cieszymy się z wyjątkowej okazji zaprojektowania wraz z Hansem Zimmerem akustycznego świata elektromobilności BMW, a tym samym z naładowania emocjami przyszłych klientów na całym świecie oraz ze zdefiniowania na nowo radości z jazdy" – powiedział Stefan Ponikva, członek zarządu BMW.

Efekty pracy Hansa Zimmera i Renzo Vitale poznamy już w przyszłym roku
Efekty pracy Hansa Zimmera i Renzo Vitale poznamy już w przyszłym roku © fot. mat. prasowe

Hans Zimmer podchodzi do sprawy nie tylko zawodowo, ale także osobiście. Wspomina, że gdy był mały, w jego rodzinie było właśnie BMW. Doskonale pamięta odgłos silnika, gdy jego mama wracała do domu, przez co dźwięk ten kojarzy mu się z czymś przyjemnym. W swojej pracy chciałby te pozytywne emocje przekazać innym użytkownikom, by w BMW czuli się jak w domu.

Pierwsze auta z efektem pracy Hansa Zimmera i Renzo Vitale mają wyjechać na ulice już w 2020 roku. Jesteśmy bardzo ciekawi ścieżki dźwiękowej, którą skomponuje utalentowany kompozytor.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy