WAŻNE
TERAZ

Czarne chmury nad Wąsikiem i Kamińskim. Jest ruch prokuratury

Hyundai buduje gigafabrykę baterii. Ma kosztować ponad 4 mld dolarów

Hyundai wspólnie z firmą LG zainwestuje w nową fabrykę akumulatorów. Ma ona znajdować się w stanie Georgia w USA, a jej stworzenie ma kosztować koreański koncern aż 4,3 miliarda dolarów.

Hyundai Ioniq 6Hyundai Ioniq 6
Źródło zdjęć: © WP Autokult
Kamil Niewiński

Nowe prawo podatkowe, wprowadzone wraz z Ustawą o Redukcji Inflacji (IPA) sprawia, że plany wielu producentów musiały ulec drastycznej zmianie. Jednym z punktów zapalnych jest bowiem kwestia nowych przepisów, wedle której marki, by załapać się na ulgi podatkowe, muszą wytwarzać akumulatory do samochodów elektrycznych w Stanach Zjednoczonych bądź stamtąd pozyskiwać materiały.

Ani Hyundai, ani należąca do jego koncernu Kia obecnie nie kwalifikują się do ulg, ale to ma ulec zmianie. Pod koniec maja bieżącego roku Hyundai Motor Corporation ogłosiło, iż we współpracy z LG rozpocznie budowę gigafabryki baterii do swoich aut elektrycznych. Rozpoczęcie inwestycji planowane jest na drugą połowę 2023 roku, a oddanie zakładu do użytku ma mieć miejsce najwcześniej w 2025 roku.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Pierwsza fabryka Tesli w Europie. Elon Musk inwestuje pod Berlinem

Superfabryka, która według informacji zdobytych przez Reutersa ma kosztować aż 4,3 miliarda dolarów (ok. 18,2 miliarda złotych) ma posiadać linię produkcyjną mogącą pochwalić się roczną wydajnością na poziomie 30 GWh. To zaś pozwoli na zaopatrzenie 300 tysięcy samochodów rocznie. W celu budowy fabryki, Hyundai i LG stworzą spółkę joint venture, w której obie firmy będą posiadały połowę udziałów.

Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach