Hyundai Ioniq 9 to prawdziwie rodzinny elektryk. Ma wydajny napęd i praktyczne wnętrze

Stało się. Po Kii EV9 przyszedł czas na Hyundaia. Spokrewniony z nią Ioniq 9 bazuje na podobnych rozwiązaniach technicznych, lecz wygląda zupełnie inaczej. Koreańscy styliści zadbali o sporą dawkę indywidualizmu.

Hyundai Ioniq 9Hyundai Ioniq 9
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
Aleksander Ruciński

Jak przystało na Ioniqa, pierwsze skrzypce grają tu charakterystyczne, pikselowe światła LED. Zarówno przednie reflektory jak i tylne lampy wykorzystują tę technologię, nadając autu niepowtarzalny wygląd.

Same linie są dość masywne, przywodząc na myśl spalinowego Hyundaia Santa Fe. Mimo to współczynnik oporu powietrza wynosi zaledwie 0,259 - świetnie jak na SUV-a o długości ponad 5 metrów.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Kia EV9 - niby z tygrysem mu do twarzy

Póki co nie znamy dokładnych wymiarów, choć pewnym jest, że będą one podobne co w przypadku Kii EV9. Poza rozstawem osi, gdyż ten zwiększono do 3130 mm (o 3 cm więcej).

Hyundai Ioniq 9
Hyundai Ioniq 9 © materiały partnera | Hyundai

Podobieństwa do EV9, ale i Santa Fe widać również we wnętrzu. Z Kią Ioniq 9 dzieli sposób aranżacji kabiny. Na życzenie możemy mieć np. kapitańskie, obracane fotele. Nie brakuje też licznych schowków, z czego największy, w podłokietniku jest przesuwany.

Do Santa Fe nawiązuje natomiast minimalistyczny kokpit z dwoma dużymi wyświetlaczami i sporą liczbą fizycznych przycisków. Osobny panel klimatyzacji czy sterowanie systemem audio z pewnością zasługują na pochwałę.

Hyundai Ioniq 9
Hyundai Ioniq 9 © Materiały prasowe

Dobrze zapowiada się także elektryczny napęd, który w bazie ma oferować 218 KM mocy i 350 Nm maksymalnego momentu obrotowego w tylnonapędowej konfiguracji. Będzie też 313-konna odmiana AWD oraz topowa Performance o mocy 436 KM.

Póki co znamy jedynie amerykańskie dane EPA, wedle których zasięg bazowego wariantu z akumulatorem 110 kWh wyniesie około 540 km, co brzmi naprawdę nieźle. Niebawem powinniśmy poznać więcej szczegółów.

  • Hyundai Ioniq 9
  • Hyundai Ioniq 9
  • Hyundai Ioniq 9
  • Hyundai Ioniq 9
  • Hyundai Ioniq 9
  • Hyundai Ioniq 9
  • Hyundai Ioniq 9
  • Hyundai Ioniq 9
  • Hyundai Ioniq 9
  • Hyundai Ioniq 9
  • Hyundai Ioniq 9
  • Hyundai Ioniq 9
  • Hyundai Ioniq 9
  • Hyundai Ioniq 9
  • Hyundai Ioniq 9
  • Hyundai Ioniq 9
  • Hyundai Ioniq 9
  • Hyundai Ioniq 9
  • Hyundai Ioniq 9
  • Hyundai Ioniq 9
  • Hyundai Ioniq 9
  • Hyundai Ioniq 9
  • Hyundai Ioniq 9
  • Hyundai Ioniq 9
  • Hyundai Ioniq 9
  • Hyundai Ioniq 9
  • Hyundai Ioniq 9
  • Hyundai Ioniq 9
  • Hyundai Ioniq 9
  • Hyundai Ioniq 9
  • Hyundai Ioniq 9
  • Hyundai Ioniq 9
  • Hyundai Ioniq 9
  • Hyundai Ioniq 9
  • Hyundai Ioniq 9
  • Hyundai Ioniq 9
  • Hyundai Ioniq 9
  • Hyundai Ioniq 9
  • Hyundai Ioniq 9
  • Hyundai Ioniq 9
  • Hyundai Ioniq 9
  • Hyundai Ioniq 9
[1/42] Hyundai Ioniq 9 Źródło zdjęć: Materiały prasowe |
Wybrane dla Ciebie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy