Hyundai zrobił auto do latania bokiem. RN24 to esencja dobrej zabawy

Nie od dziś wiadomo, że Hyundai potrafi zaszaleć także w temacie elektryków. Wspaniały Ioniq 5 N jest tego najlepszym przykładem. Koreańczycy nie ograniczają się jednak wyłącznie do aut produkcyjnych.

Hyundai RN24 ConceptHyundai RN24 Concept
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
Aleksander Ruciński

Koncept RN24 jest tego najlepszym przykładem. Wyjątkowy pojazd jest owocem doświadczeń zebranych nie tylko przy tworzeniu drogowych aut dywizji N, ale i rajdówek WRC.

Auto wykorzystuje ten sam dwusilnikowy zestaw co Ioniq 5 N, lecz na tym podobieństwa się kończą. Rurowa konstrukcja zapożyczona ze świata rajdów jest niemal całkowicie pozbawiona zewnętrznych paneli. Mimo to pojazd wciąż waży sporo, bo aż 1880 kg, głównie za sprawą ciężkiego akumulatora o pojemności 84 kWh.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Hyundai N | N Day 2024

Inżynierowie Hyundaia sięgnęli głęboko do magazynów, wygrzebując m.in. felgi z Elantry N czy tylny spojler znany z wyścigówek TCR. Systemy zarządzania napędem pochodzą natomiast ze świata WRC. Za pośrednictwem przycisków na kierownicy można na bieżąco sterować rozkładem momentu obrotowego pomiędzy obiema osiami, regulować reakcję na gaz czy stopień rekuperacji. Na pokładzie znalazł się też elektryczny hamulec ręczny pozwalający na błyskawiczne podcięcie tyłu.

Hyundai RN24 Concept
Hyundai RN24 Concept © Materiały prasowe | Hyundai

Choć żywiołem RN24 jest drift, auto nie rozczarowuje także na prostych, gdzie jest w stanie rozpędzić się nawet do 240 km/h. Sprint do setki trwa natomiast 3,4 s. Towarzyszy mu agresywny, choć sztuczny dźwięk "silnika" wydobywający się z głośników.

Wyjątkowy koncept rzecz jasna nie trafi na rynek, lecz zdaniem Hyundaia zapoczątkuje rozmowy o kolejnej generacji sportowych elektryków.

  • Hyundai RN24 Concept
  • Hyundai RN24 Concept
  • Hyundai RN24 Concept
  • Hyundai RN24 Concept
  • Hyundai RN24 Concept
  • Hyundai RN24 Concept
[1/6] Hyundai RN24 Concept Źródło zdjęć: Materiały prasowe | Hyundai
Wybrane dla Ciebie
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Jest nieznacznie droższy, ale oferuje znacznie więcej
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Jest nieznacznie droższy, ale oferuje znacznie więcej
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
Tesla Model 3 teraz jeszcze tańsza. Wersja Standard wjeżdża do polskich salonów
Tesla Model 3 teraz jeszcze tańsza. Wersja Standard wjeżdża do polskich salonów
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Hiszpanie przeznaczą 1,3 mld euro na dopłaty do elektryków. Zaskakująco śmiałe cele
Hiszpanie przeznaczą 1,3 mld euro na dopłaty do elektryków. Zaskakująco śmiałe cele
Tesla z dalszymi spadkami na kluczowych rynkach w Europie
Tesla z dalszymi spadkami na kluczowych rynkach w Europie
MOŻE JESZCZE JEDEN ARTYKUŁ? ZOBACZ CO POLECAMY 🌟