Hyundai zrobił auto do latania bokiem. RN24 to esencja dobrej zabawy

Nie od dziś wiadomo, że Hyundai potrafi zaszaleć także w temacie elektryków. Wspaniały Ioniq 5 N jest tego najlepszym przykładem. Koreańczycy nie ograniczają się jednak wyłącznie do aut produkcyjnych.

Hyundai RN24 ConceptHyundai RN24 Concept
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
Aleksander Ruciński

Koncept RN24 jest tego najlepszym przykładem. Wyjątkowy pojazd jest owocem doświadczeń zebranych nie tylko przy tworzeniu drogowych aut dywizji N, ale i rajdówek WRC.

Auto wykorzystuje ten sam dwusilnikowy zestaw co Ioniq 5 N, lecz na tym podobieństwa się kończą. Rurowa konstrukcja zapożyczona ze świata rajdów jest niemal całkowicie pozbawiona zewnętrznych paneli. Mimo to pojazd wciąż waży sporo, bo aż 1880 kg, głównie za sprawą ciężkiego akumulatora o pojemności 84 kWh.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Hyundai N | N Day 2024

Inżynierowie Hyundaia sięgnęli głęboko do magazynów, wygrzebując m.in. felgi z Elantry N czy tylny spojler znany z wyścigówek TCR. Systemy zarządzania napędem pochodzą natomiast ze świata WRC. Za pośrednictwem przycisków na kierownicy można na bieżąco sterować rozkładem momentu obrotowego pomiędzy obiema osiami, regulować reakcję na gaz czy stopień rekuperacji. Na pokładzie znalazł się też elektryczny hamulec ręczny pozwalający na błyskawiczne podcięcie tyłu.

Hyundai RN24 Concept
Hyundai RN24 Concept © Materiały prasowe | Hyundai

Choć żywiołem RN24 jest drift, auto nie rozczarowuje także na prostych, gdzie jest w stanie rozpędzić się nawet do 240 km/h. Sprint do setki trwa natomiast 3,4 s. Towarzyszy mu agresywny, choć sztuczny dźwięk "silnika" wydobywający się z głośników.

Wyjątkowy koncept rzecz jasna nie trafi na rynek, lecz zdaniem Hyundaia zapoczątkuje rozmowy o kolejnej generacji sportowych elektryków.

  • Hyundai RN24 Concept
  • Hyundai RN24 Concept
  • Hyundai RN24 Concept
  • Hyundai RN24 Concept
  • Hyundai RN24 Concept
  • Hyundai RN24 Concept
[1/6] Hyundai RN24 Concept Źródło zdjęć: Materiały prasowe | Hyundai
Wybrane dla Ciebie
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie