Hyundai zrobił auto do latania bokiem. RN24 to esencja dobrej zabawy

Nie od dziś wiadomo, że Hyundai potrafi zaszaleć także w temacie elektryków. Wspaniały Ioniq 5 N jest tego najlepszym przykładem. Koreańczycy nie ograniczają się jednak wyłącznie do aut produkcyjnych.

Hyundai RN24 ConceptHyundai RN24 Concept
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
Aleksander Ruciński

Koncept RN24 jest tego najlepszym przykładem. Wyjątkowy pojazd jest owocem doświadczeń zebranych nie tylko przy tworzeniu drogowych aut dywizji N, ale i rajdówek WRC.

Auto wykorzystuje ten sam dwusilnikowy zestaw co Ioniq 5 N, lecz na tym podobieństwa się kończą. Rurowa konstrukcja zapożyczona ze świata rajdów jest niemal całkowicie pozbawiona zewnętrznych paneli. Mimo to pojazd wciąż waży sporo, bo aż 1880 kg, głównie za sprawą ciężkiego akumulatora o pojemności 84 kWh.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Hyundai N | N Day 2024

Inżynierowie Hyundaia sięgnęli głęboko do magazynów, wygrzebując m.in. felgi z Elantry N czy tylny spojler znany z wyścigówek TCR. Systemy zarządzania napędem pochodzą natomiast ze świata WRC. Za pośrednictwem przycisków na kierownicy można na bieżąco sterować rozkładem momentu obrotowego pomiędzy obiema osiami, regulować reakcję na gaz czy stopień rekuperacji. Na pokładzie znalazł się też elektryczny hamulec ręczny pozwalający na błyskawiczne podcięcie tyłu.

Hyundai RN24 Concept
Hyundai RN24 Concept © Materiały prasowe | Hyundai

Choć żywiołem RN24 jest drift, auto nie rozczarowuje także na prostych, gdzie jest w stanie rozpędzić się nawet do 240 km/h. Sprint do setki trwa natomiast 3,4 s. Towarzyszy mu agresywny, choć sztuczny dźwięk "silnika" wydobywający się z głośników.

Wyjątkowy koncept rzecz jasna nie trafi na rynek, lecz zdaniem Hyundaia zapoczątkuje rozmowy o kolejnej generacji sportowych elektryków.

  • Hyundai RN24 Concept
  • Hyundai RN24 Concept
  • Hyundai RN24 Concept
  • Hyundai RN24 Concept
  • Hyundai RN24 Concept
  • Hyundai RN24 Concept
[1/6] Hyundai RN24 Concept Źródło zdjęć: Materiały prasowe | Hyundai
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Hyundai Ioniq 6 N – dałem się oszukać jak dziecko
Pierwsza jazda: Hyundai Ioniq 6 N – dałem się oszukać jak dziecko
Test: Audi A6 Limousine e-hybrid – szwajcarska czekolada
Test: Audi A6 Limousine e-hybrid – szwajcarska czekolada
Dacia obniżyła ceny. Firma już zbiera zamówienia na Springa
Dacia obniżyła ceny. Firma już zbiera zamówienia na Springa
Renault przywraca do życia ikonę. Oto nowe Twingo E-Tech
Renault przywraca do życia ikonę. Oto nowe Twingo E-Tech
Pieniądze się kończą. Wzrost sprzedaży może się załamać
Pieniądze się kończą. Wzrost sprzedaży może się załamać
Unia chce tańszych aut. Oto, co może być "wycięte" z nowych samochodów
Unia chce tańszych aut. Oto, co może być "wycięte" z nowych samochodów
Kierowcy nie ładują hybryd plug-in. Niemcy chcą ich zmusić
Kierowcy nie ładują hybryd plug-in. Niemcy chcą ich zmusić
Tesla notuje kolejny spadek sprzedaży w Europie
Tesla notuje kolejny spadek sprzedaży w Europie
Akumulatory z elektrolitem stałym, wodór, czy paliwa o neutralnym śladzie węglowym? Oto w którym kierunku zmierza Toyota
Akumulatory z elektrolitem stałym, wodór, czy paliwa o neutralnym śladzie węglowym? Oto w którym kierunku zmierza Toyota
Niemcy podali graniczne dane. Poniżej tego nie kupuj używanego auta
Niemcy podali graniczne dane. Poniżej tego nie kupuj używanego auta
Wideo: nowa Mazda 6e z bliska. Przy projekcie pomógł chiński partner
Wideo: nowa Mazda 6e z bliska. Przy projekcie pomógł chiński partner
Pierwsza jazda: Mazda 6e - takiego wnętrza nikt się nie spodziewał
Pierwsza jazda: Mazda 6e - takiego wnętrza nikt się nie spodziewał