Hyundai zrobił auto do latania bokiem. RN24 to esencja dobrej zabawy

Nie od dziś wiadomo, że Hyundai potrafi zaszaleć także w temacie elektryków. Wspaniały Ioniq 5 N jest tego najlepszym przykładem. Koreańczycy nie ograniczają się jednak wyłącznie do aut produkcyjnych.

Hyundai RN24 ConceptHyundai RN24 Concept
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
Aleksander Ruciński

Koncept RN24 jest tego najlepszym przykładem. Wyjątkowy pojazd jest owocem doświadczeń zebranych nie tylko przy tworzeniu drogowych aut dywizji N, ale i rajdówek WRC.

Auto wykorzystuje ten sam dwusilnikowy zestaw co Ioniq 5 N, lecz na tym podobieństwa się kończą. Rurowa konstrukcja zapożyczona ze świata rajdów jest niemal całkowicie pozbawiona zewnętrznych paneli. Mimo to pojazd wciąż waży sporo, bo aż 1880 kg, głównie za sprawą ciężkiego akumulatora o pojemności 84 kWh.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Hyundai N | N Day 2024

Inżynierowie Hyundaia sięgnęli głęboko do magazynów, wygrzebując m.in. felgi z Elantry N czy tylny spojler znany z wyścigówek TCR. Systemy zarządzania napędem pochodzą natomiast ze świata WRC. Za pośrednictwem przycisków na kierownicy można na bieżąco sterować rozkładem momentu obrotowego pomiędzy obiema osiami, regulować reakcję na gaz czy stopień rekuperacji. Na pokładzie znalazł się też elektryczny hamulec ręczny pozwalający na błyskawiczne podcięcie tyłu.

Hyundai RN24 Concept
Hyundai RN24 Concept © Materiały prasowe | Hyundai

Choć żywiołem RN24 jest drift, auto nie rozczarowuje także na prostych, gdzie jest w stanie rozpędzić się nawet do 240 km/h. Sprint do setki trwa natomiast 3,4 s. Towarzyszy mu agresywny, choć sztuczny dźwięk "silnika" wydobywający się z głośników.

Wyjątkowy koncept rzecz jasna nie trafi na rynek, lecz zdaniem Hyundaia zapoczątkuje rozmowy o kolejnej generacji sportowych elektryków.

  • Hyundai RN24 Concept
  • Hyundai RN24 Concept
  • Hyundai RN24 Concept
  • Hyundai RN24 Concept
  • Hyundai RN24 Concept
  • Hyundai RN24 Concept
[1/6] Hyundai RN24 Concept Źródło zdjęć: Materiały prasowe | Hyundai

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie