ID.3 doczeka się wersji cabrio? Volkswagen chce być pierwszy

Szef marki VW Ralf Brandstätter podgrzał atmosferę, publikując wizualizacje nowej wersji elektrycznego ID.3. Mowa o grafikach przedstawiających model w odkrytym wydaniu. Jeśli Niemcy zdecydują się na produkcję, stworzą nową niszę elektrycznych, czteromiejscowych kabrioletów.

Wygląda całkiem nieźle.Wygląda całkiem nieźle.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Volkswagen
Aleksander Ruciński

ID.3 to pierwszy model Volkswagena zaprojektowany od podstaw jako auto elektryczne. Standardowo jest to kompaktowy hatchback. Wiele wskazuje jednak, że auto może doczekać się również wersji cabrio. Oliwy do ognia dolał sam szef marki, Ralf Brandstätter, który w mediach społecznościowych opublikował wizualizacje takiego wariantu.

Nie potwierdził przy tym, czy auto jest już gotowe, ani czy pojawi się wersja produkcyjna. Przyznał jednak, że marka bada rynek i reakcje potencjalnych klientów. Jeśli te będą rokować na ewentualny sukces, auto być może pojawi się w oficjalnej sprzedaży.

Jeśli Volkswagenowi udałoby się przepchnąć ten projekt, byłby to pierwszy przedstawiciel nowej niszy czteromiejscowych elektrycznych aut bez dachu. Plusem dla Niemców z pewnością jest niewielka liczba konkurentów nie tylko w segmencie pojazdów zasilanych prądem, ale w ogóle, bowiem populacja kabrioletów sukcesywnie spada.

Volkswagen ID.3 Cabriolet Concept (2021)
Volkswagen ID.3 Cabriolet Concept (2021) © mat. prasowe / Volkswagen

Warto odnotować, że pojazd przedstawiony na wizualizacjach prezentuje się naprawdę zgrabnie. I choć zapewne nie byłby tak praktyczny jak zamknięte wydanie, mogłoby znaleźć się kilku chętnych na taką wersję. Jeśli faktycznie coś jest na rzeczy, niebawem powinniśmy poznać więcej szczegółów.

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie