ID.3 doczeka się wersji cabrio? Volkswagen chce być pierwszy

Szef marki VW Ralf Brandstätter podgrzał atmosferę, publikując wizualizacje nowej wersji elektrycznego ID.3. Mowa o grafikach przedstawiających model w odkrytym wydaniu. Jeśli Niemcy zdecydują się na produkcję, stworzą nową niszę elektrycznych, czteromiejscowych kabrioletów.

Wygląda całkiem nieźle.Wygląda całkiem nieźle.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Volkswagen
Aleksander Ruciński

ID.3 to pierwszy model Volkswagena zaprojektowany od podstaw jako auto elektryczne. Standardowo jest to kompaktowy hatchback. Wiele wskazuje jednak, że auto może doczekać się również wersji cabrio. Oliwy do ognia dolał sam szef marki, Ralf Brandstätter, który w mediach społecznościowych opublikował wizualizacje takiego wariantu.

Nie potwierdził przy tym, czy auto jest już gotowe, ani czy pojawi się wersja produkcyjna. Przyznał jednak, że marka bada rynek i reakcje potencjalnych klientów. Jeśli te będą rokować na ewentualny sukces, auto być może pojawi się w oficjalnej sprzedaży.

Jeśli Volkswagenowi udałoby się przepchnąć ten projekt, byłby to pierwszy przedstawiciel nowej niszy czteromiejscowych elektrycznych aut bez dachu. Plusem dla Niemców z pewnością jest niewielka liczba konkurentów nie tylko w segmencie pojazdów zasilanych prądem, ale w ogóle, bowiem populacja kabrioletów sukcesywnie spada.

Volkswagen ID.3 Cabriolet Concept (2021)
Volkswagen ID.3 Cabriolet Concept (2021) © mat. prasowe / Volkswagen

Warto odnotować, że pojazd przedstawiony na wizualizacjach prezentuje się naprawdę zgrabnie. I choć zapewne nie byłby tak praktyczny jak zamknięte wydanie, mogłoby znaleźć się kilku chętnych na taką wersję. Jeśli faktycznie coś jest na rzeczy, niebawem powinniśmy poznać więcej szczegółów.

Wybrane dla Ciebie

Moc i moment jak w holowniku. Rivian prezentuje modele w wersji Quad
Moc i moment jak w holowniku. Rivian prezentuje modele w wersji Quad
Bentley EXP 15 zapowiada przyszłego elektryka marki. Takich drzwi dawno nie widzieliśmy
Bentley EXP 15 zapowiada przyszłego elektryka marki. Takich drzwi dawno nie widzieliśmy
Lamborghini Urus pozostanie hybrydą w kolejnej generacji. Elektryk przesunięty w czasie
Lamborghini Urus pozostanie hybrydą w kolejnej generacji. Elektryk przesunięty w czasie
Kia EV5 wjeżdża do Europy. Na razie w okrojonym składzie
Kia EV5 wjeżdża do Europy. Na razie w okrojonym składzie
Nowa KIA EV6 wjeżdża do salonów. Znamy ceny
Nowa KIA EV6 wjeżdża do salonów. Znamy ceny
Nowe samochody papieża Leona XIV. Takich jeszcze w Watykanie nie było
Nowe samochody papieża Leona XIV. Takich jeszcze w Watykanie nie było
Wywiad: Szef Audi Gernot Döllner tłumaczy wycofanie się z pełnej elektryfikacji marki
Wywiad: Szef Audi Gernot Döllner tłumaczy wycofanie się z pełnej elektryfikacji marki
Volkswagen twierdzi, że PHEV może być oszczędny w każdych warunkach. Sprawdziłem to w Danii
Volkswagen twierdzi, że PHEV może być oszczędny w każdych warunkach. Sprawdziłem to w Danii
Elektryk Sony i Hondy traci, choć nawet nie zdążył wyjechać na drogi
Elektryk Sony i Hondy traci, choć nawet nie zdążył wyjechać na drogi
Hyundai Ioniq 9 wjeżdża do Polski. Znamy ceny rodzinnego SUV-a na prąd
Hyundai Ioniq 9 wjeżdża do Polski. Znamy ceny rodzinnego SUV-a na prąd
Pierwszy kontakt z Lexusem ES: przedłużony w standardzie
Pierwszy kontakt z Lexusem ES: przedłużony w standardzie
"10 lat za wcześnie". Projektant Mercedesa o błędzie, jakim jest EQS
"10 lat za wcześnie". Projektant Mercedesa o błędzie, jakim jest EQS