Ionity szykuje trzecią stację w Polsce. Lokalizacja już jest widoczna na mapie

Konsorcjum Ionity zdradziło, gdzie powstanie ich trzecia stacja w Polsce. Kierowcy podróżujący autostradą A1 zyskają kolejne miejsce do superszybkiego naładowania auta elektrycznego. Nie wiadomo jednak, kiedy to się stanie.

W Europie działa już ponad 300 superszybkich stacji IonityW Europie działa już ponad 300 superszybkich stacji Ionity
Źródło zdjęć: © Fot. Mariusz Zmysłowski
Michał Zieliński

Mapa stacji Ionity dostępna na stronie producenta od jakiegoś czasu wskazuje na dwa punkty w Polsce. Jeden znajduje się przy autostradzie A2, tuż przy granicy niemiecko-polskiej. Drugi w okolicach Kutna, przy autostradzie A1. Teraz wiemy, że konsorcjum planuje trzecią stację. Stanie przy autostradzie A1 na MOP Olsze na północy kraju.

Podobnie jak pozostałe lokalizacje, i ta jest oznaczona białym kolorem. Oznacza to, że stacja jest w budowie. Kiedy zostanie oddana do użytku? Tego Ionity na swojej stronie nie zdradza. W przypadku dwóch pierwszych miejsc mówi się o połowie 2021 roku, ale można założyć, że na trzeci obiekt trzeba będzie poczekać znacznie dłużej.

Łatwo jednak domyślić się, co tam znajdziemy. Jak przystało na Ionity, powinna to być stacja z przynajmniej 4 ładowarkami o mocy do 350 kW. Co prawda żadne auto na rynku nie jest w stanie wykorzystać pełnego potencjału urządzenia, ale liczby i tak robią wrażenie. Akumulator w Porsche Taycanie będzie można naładować od 5 do 80 proc. w 22,5 min, korzystając z maksymalnie 270 kW. Kierowcy BMW iX3 będą potrzebowali 34 min na doładowanie do 80 proc. (maksymalnie 175 kW).

Wiemy też, ile przyjdzie zapłacić za ładowanie na Ionity. Polski cennik wskazuje na 3,5 zł/1 kWh, czyli dla niektórych użytkowników będą to najdroższe stacje w kraju. Trzeba jednak pamiętać, że kierowcy aut producentów, którzy są członkami konsorcjum, mogą korzystać z preferencyjnych stawek. Przykładem jest tu usługa Volkswagen WeCharge, która w przypadku abonamentu WeCharge Plus za 80 zł miesięcznie pozwala obniżyć cenę do 1,39 zł/1 kWh, lub BMW Charge, która w ramach opcji Ionity Plus za 56 zł miesięcznie obniża cenę do 1,40 zł/1 kWh.

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie