Ionity szykuje trzecią stację w Polsce. Lokalizacja już jest widoczna na mapie

Konsorcjum Ionity zdradziło, gdzie powstanie ich trzecia stacja w Polsce. Kierowcy podróżujący autostradą A1 zyskają kolejne miejsce do superszybkiego naładowania auta elektrycznego. Nie wiadomo jednak, kiedy to się stanie.

W Europie działa już ponad 300 superszybkich stacji IonityW Europie działa już ponad 300 superszybkich stacji Ionity
Źródło zdjęć: © Fot. Mariusz Zmysłowski
Michał Zieliński

Mapa stacji Ionity dostępna na stronie producenta od jakiegoś czasu wskazuje na dwa punkty w Polsce. Jeden znajduje się przy autostradzie A2, tuż przy granicy niemiecko-polskiej. Drugi w okolicach Kutna, przy autostradzie A1. Teraz wiemy, że konsorcjum planuje trzecią stację. Stanie przy autostradzie A1 na MOP Olsze na północy kraju.

Podobnie jak pozostałe lokalizacje, i ta jest oznaczona białym kolorem. Oznacza to, że stacja jest w budowie. Kiedy zostanie oddana do użytku? Tego Ionity na swojej stronie nie zdradza. W przypadku dwóch pierwszych miejsc mówi się o połowie 2021 roku, ale można założyć, że na trzeci obiekt trzeba będzie poczekać znacznie dłużej.

Łatwo jednak domyślić się, co tam znajdziemy. Jak przystało na Ionity, powinna to być stacja z przynajmniej 4 ładowarkami o mocy do 350 kW. Co prawda żadne auto na rynku nie jest w stanie wykorzystać pełnego potencjału urządzenia, ale liczby i tak robią wrażenie. Akumulator w Porsche Taycanie będzie można naładować od 5 do 80 proc. w 22,5 min, korzystając z maksymalnie 270 kW. Kierowcy BMW iX3 będą potrzebowali 34 min na doładowanie do 80 proc. (maksymalnie 175 kW).

Wiemy też, ile przyjdzie zapłacić za ładowanie na Ionity. Polski cennik wskazuje na 3,5 zł/1 kWh, czyli dla niektórych użytkowników będą to najdroższe stacje w kraju. Trzeba jednak pamiętać, że kierowcy aut producentów, którzy są członkami konsorcjum, mogą korzystać z preferencyjnych stawek. Przykładem jest tu usługa Volkswagen WeCharge, która w przypadku abonamentu WeCharge Plus za 80 zł miesięcznie pozwala obniżyć cenę do 1,39 zł/1 kWh, lub BMW Charge, która w ramach opcji Ionity Plus za 56 zł miesięcznie obniża cenę do 1,40 zł/1 kWh.

Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Ferrari 296 Speciale - poczuj się jak Kubica
Pierwsza jazda: Ferrari 296 Speciale - poczuj się jak Kubica
Niemieckie media: Opel może sprzedawać chińskie auto pod swoją marką
Niemieckie media: Opel może sprzedawać chińskie auto pod swoją marką
Widziałem auta nowej chińskiej marki. Lepas ma wysoko zawieszoną poprzeczkę
Widziałem auta nowej chińskiej marki. Lepas ma wysoko zawieszoną poprzeczkę
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje