Szef Jaguara odchodzi. Firma i tak już nic nie produkuje

Adrian Mardell, który przekształcił Jaguar Land Rover w JLR odchodzi na emeryturę. Decyzja zapadła w kluczowym momencie.

Adrian MardellAdrian Mardell
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Jaguar Land Rover
Aleksander Ruciński

Adrian Mardell, najważniejsza postać w transformacji Jaguar Land Rover w JLR, ogłosił swoje odejście na emeryturę. Mardell, który dołączył do firmy w 1990 r., pełnił funkcję dyrektora finansowego od 2018 r., a w 2023 r. objął stanowisko dyrektora generalnego po rezygnacji Thierry'ego Bolloré. Jego odejście następuje w kluczowym momencie dla firmy.

Podczas swojej kadencji Mardell przyczynił się do poprawy rentowności JLR po trudnych latach pandemii. Jednak jego odejście zbiega się z momentem, gdy Jaguar wprowadza nową strategię jako producent luksusowych samochodów elektrycznych. Marka zakończyła produkcję dotychczasowych modeli, przygotowując się do wprowadzenia na rynek nowej rodziny ekskluzywnych elektryków. Rynek luksusowych EV jest jednak niepewny.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Jaguar I-Pace - Europejski Samochód Roku 2019. Czy zasłużył na ten tytuł?

Land Rover, dzięki sukcesowi modeli Range Rover i Defender, radzi sobie znacznie lepiej. Range Rover planuje wprowadzenie swojego pierwszego pojazdu elektrycznego, choć premiera została opóźniona z powodu słabego popytu. Dodatkowo, firma musi zmierzyć się z cłami. USA nakłada 10-procentowe cło na pierwsze 100 tys. samochodów eksportowanych z Wielkiej Brytanii, podczas gdy Defender i Discovery produkowane na Słowacji będą podlegać 15-procentowemu cłu.

Mardell opuszcza okręt w momencie, gdy firma stoi przed wieloma wyzwaniami. O ile prognozy dla terenowych marek koncernu wydają się niezłe, o tyle przyszłość Jaguara stoi pod wielkim znakiem zapytania. Następca będzie musiał stawić czoła tym trudnościom i kontynuować rozwój marki w nowym kierunku.

Wybrane dla Ciebie
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
Dacia podbija stawkę. Nowa hybryda z napędem 4x4 i fabryczne LPG
Dacia podbija stawkę. Nowa hybryda z napędem 4x4 i fabryczne LPG
Elektryczne Porsche Cayenne wycenione w Polsce. Jest tańsze od spalinówki
Elektryczne Porsche Cayenne wycenione w Polsce. Jest tańsze od spalinówki
Pierwsza jazda: BYD Atto 2 DM-i – nowy bohater taksówkarzy
Pierwsza jazda: BYD Atto 2 DM-i – nowy bohater taksówkarzy
Premiera: Porsche Cayenne - najlepszy elektryk na świecie?
Premiera: Porsche Cayenne - najlepszy elektryk na świecie?
Jeep Recon debiutuje jako trzeci elektryk marki
Jeep Recon debiutuje jako trzeci elektryk marki
To nie koniec Izery. Electromobility Poland z szansą na duży zastrzyk finansowy
To nie koniec Izery. Electromobility Poland z szansą na duży zastrzyk finansowy
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯