Szef Jaguara odchodzi. Firma i tak już nic nie produkuje

Adrian Mardell, który przekształcił Jaguar Land Rover w JLR odchodzi na emeryturę. Decyzja zapadła w kluczowym momencie.

Adrian MardellAdrian Mardell
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Jaguar Land Rover
Aleksander Ruciński

Adrian Mardell, najważniejsza postać w transformacji Jaguar Land Rover w JLR, ogłosił swoje odejście na emeryturę. Mardell, który dołączył do firmy w 1990 r., pełnił funkcję dyrektora finansowego od 2018 r., a w 2023 r. objął stanowisko dyrektora generalnego po rezygnacji Thierry'ego Bolloré. Jego odejście następuje w kluczowym momencie dla firmy.

Podczas swojej kadencji Mardell przyczynił się do poprawy rentowności JLR po trudnych latach pandemii. Jednak jego odejście zbiega się z momentem, gdy Jaguar wprowadza nową strategię jako producent luksusowych samochodów elektrycznych. Marka zakończyła produkcję dotychczasowych modeli, przygotowując się do wprowadzenia na rynek nowej rodziny ekskluzywnych elektryków. Rynek luksusowych EV jest jednak niepewny.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Jaguar I-Pace - Europejski Samochód Roku 2019. Czy zasłużył na ten tytuł?

Land Rover, dzięki sukcesowi modeli Range Rover i Defender, radzi sobie znacznie lepiej. Range Rover planuje wprowadzenie swojego pierwszego pojazdu elektrycznego, choć premiera została opóźniona z powodu słabego popytu. Dodatkowo, firma musi zmierzyć się z cłami. USA nakłada 10-procentowe cło na pierwsze 100 tys. samochodów eksportowanych z Wielkiej Brytanii, podczas gdy Defender i Discovery produkowane na Słowacji będą podlegać 15-procentowemu cłu.

Mardell opuszcza okręt w momencie, gdy firma stoi przed wieloma wyzwaniami. O ile prognozy dla terenowych marek koncernu wydają się niezłe, o tyle przyszłość Jaguara stoi pod wielkim znakiem zapytania. Następca będzie musiał stawić czoła tym trudnościom i kontynuować rozwój marki w nowym kierunku.

Wybrane dla Ciebie

Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa sieć stacji ładowania wchodzi do Polski. Stawiają na dużą moc
Nowa sieć stacji ładowania wchodzi do Polski. Stawiają na dużą moc
Pierwsza jazda: Citroën C5 Aircross - dać więcej za mniej
Pierwsza jazda: Citroën C5 Aircross - dać więcej za mniej
Pierwsza jazda: DS N°8 – niech żyje awangarda!
Pierwsza jazda: DS N°8 – niech żyje awangarda!
Cybertruck z zakazem wjazdu do Niemiec. Bez wyjątków nawet dla amerykańskiej armii
Cybertruck z zakazem wjazdu do Niemiec. Bez wyjątków nawet dla amerykańskiej armii
237 proc. wzrostu sprzedaży. Napęd, którego "nikt nie chce"
237 proc. wzrostu sprzedaży. Napęd, którego "nikt nie chce"
Odświeżony Lexus RZ wjeżdża do salonów. Na początek duże promocje
Odświeżony Lexus RZ wjeżdża do salonów. Na początek duże promocje
Pierwszy kontakt z elektrycznym Porsche Cayenne: ma wszystko to, co Tesla, Chińczycy i wiele więcej
Pierwszy kontakt z elektrycznym Porsche Cayenne: ma wszystko to, co Tesla, Chińczycy i wiele więcej
Škoda 110 R powraca jako nowoczesne coupe – niestety tylko wirtualnie
Škoda 110 R powraca jako nowoczesne coupe – niestety tylko wirtualnie
Toyota chce wypchnąć diesle z ciężarówek. Jeden z zakładów już obsługuje zestawy na wodór
Toyota chce wypchnąć diesle z ciężarówek. Jeden z zakładów już obsługuje zestawy na wodór
Pierwsza jazda: Hyundai Ioniq 9 – ostateczna wielkość
Pierwsza jazda: Hyundai Ioniq 9 – ostateczna wielkość